یکی از ویژگی‌های مفید iOS 12 این است که با قابلیت Screen Time به اندازه‌گیری مدت زمان استفاده از آیفون یا آیپد می‌پردازد و اطلاعاتی مثل مدت زمان استفاده از هر اپلیکیشن و دفعات استفاده از گوشی یا تبلت را ثبت می‌کند.

نوتفیکیشن Weekly Report Available که به گزارش هفتگی Screen Time مربوط می‌شود، یکی از نوتیفیکیشن‌های کم و بیش مزاحم است که در صورت عدم نیاز می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

متأسفانه تاکنون در نسخه‌ی آزمایشی iOS 12 راهکاری برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن گزارش هفتگی Screen Time ارایه نشده و در نتیجه برای جلوگیری از نمایش این نوتیفیکیشن خاص، می‌بایست قابلیت Screen Time را به کلی غیرفعال کنید.

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای Screen Time به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم مراجعه فرمایید:

برای غیرفعال کردن اسکرین تایم در iOS 12، ابتدا اپلیکیشن Settings را اجرا کنید و روی Screen Time تپ کنید.

روش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن Weekly Report Available مربوط به Screen Time در آیفون و آیپد

اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Turn Off Screen Time برسید و روی آن تپ کنید.

روش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن Weekly Report Available مربوط به Screen Time در آیفون و آیپد

در پنجره‌ی پاپ‌آپی که نمایش داده می‌شود روی Stop تپ کنید. اطلاعاتی که تاکنون جمع‌آوری شده، حذف می‌شود و قابلیت Screen Time نیز غیرفعال می‌شود.

روش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن Weekly Report Available مربوط به Screen Time در آیفون و آیپد

به این ترتیب نوتیفیکیشن مربوط به Screen Time که هر هفته نمایش داده می‌شود هم غیرفعال خواهد شد. اگر به دلایلی پشیمان شده‌اید و به اسکرین تایم نیاز دارید، مراحل را تکرار کنید و روی Turn On Screen Time تپ کنید.

در حال حاضر نمی‌توانید فقط نوتیفیکیشن گزارش هفتگی اسکرین تایم را مخفی کنید اما ممکن است در نسخه‌های آزمایشی بعدی و همین‌طور نسخه‌ی نهایی iOS 12، این نقص برطرف شود. در این صورت ممکن است در اپلیکیشن تنظیمات آیفون و آیپد و در بخش Notifications، سوییچ جدیدی برای فعال و غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های مربوط به اسکرین تایم اضافه شود.