گاهی مواقع کاربران اندروید می‌خواهند فایل‌های مختلف را در یک اپلیکیشن باز کنند و بین فایل‌ها سریعاً سوییچ کنند اما در حالت پیش‌فرض این قابلیت وجود ندارد. فقط می‌توان یک بر هر اپ را اجرا کرد و یک فایل را در آن بارگذاری کرد. اما با استفاده از یک اپلیکیشن جانبی به اسم Parallel Space می‌توانید محیطی موازی برای اجرا کردن نسخه‌های بیشتر از یک اپ بسازید. به این ترتیب می‌توانید چند بار یک اپ را اجرا کنید، درست مثل اینکه چند اپ مشابه در اختیار دارید.

در ادامه به روش کار اپلیکیشن Parallel Space و نحوه باز کردن چند نسخه از یک اپلیکیشن در اندروید می‌پردازیم.

با Parallel Space یک اپ را چند بار باز کنید

اپلیکیشن Parallel Space با این هدف طراحی شده که کاربر بتواند یک اپلیکیشن خاص را دو بار و در دو پنجره‌ی مجزا اجرا کند. به این ترتیب باز کردن دو فایل یا تماشا کردن دو ویدیو و مواردی از این دست امکان‌پذیر می‌شود، آن هم فقط توسط یک اپلیکیشن.

یک قابلیت مفید دیگر که در اپلیکیشن Parallel Space پیش‌بینی شده، حالت کاربری مخفیانه یا ناشناس است. با استفاده از حالت Incognito Mode می‌توانید اپ‌هایی که نصب کرده‌اید را مخفی کنید تا دیگران به راحتی اپلیکیشنی که فایل حساسی در آن باز است را پیدا نکنند. به عبارت دیگر حالت مخفیانه برای حفاظت از حریم شخصی کاربران اندروید در نظر گرفته شده است.

توجه کنید که اطلاعات هر یک از چند نسخه‌ی یک اپلیکیشن که به کمک Parallel Space باز شده، مستقل از اطلاعات مورداستفاده در نسخه‌های دیگر است. بنابراین مشکلاتی مثل تداخل داده‌ها و کرش کردن اپ‌ها را تجربه نخواهید کرد.

چگونه یک اپ را چند بار در پنجره‌های مجزا باز کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن Parallel Space که به معنی فضای موازی است را از گوگل پلی دریافت کرده و نصب کنید:

پس از اجرا کردن اپلیکیشن برای اولین بار، می‌بایست اپلیکیشنی که می‌خواهید یک نسخه‌ی کپی از آن بسازید را با تپ کردن روی Add App انتخاب کنید و سپس روی Add to Parallel Space تپ کنید.

اکنون برای باز کردن نسخه‌ی جدیدی از اپلیکیشن موردنظر، کافی است روی آیکون اپ در Parallel Space تپ کنید. به این ترتیب اپلیکیشن موردنظر شما درون اپ Parallel Space اجرا می‌شود.

چگونه یک اپ اندروید را چند بار به صورت جداگانه باز کنیم؟

چگونه یک اپ اندروید را چند بار به صورت جداگانه باز کنیم؟

در مثالی که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، دو نسخه از اپلیکیشن YouTube گوگل به صورت موازی اجرا شده است. یک نسخه‌ی معمولی و نسخه‌ی دیگر که با نام YouTube(Parallel) متمایز شده، به صورت موازی اجرا شده‌اند. با تپ کردن روی دکمه‌ی Recent اندروید می‌توانید بین این دو نسخه سوییچ کنید، درست مثل سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌های معمولی اندروید.

چگونه یک اپ اندروید را چند بار به صورت جداگانه باز کنیم؟

چگونه یک اپ اندروید را چند بار به صورت جداگانه باز کنیم؟