برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید تنظیمات بارگذاری خودکار عکس‌ها و به خصوص عکس‌های متحرک و ویدیوها را بررسی کنید. در برخی اپلیکیشن‌ها مثل Instagram و همین‌طور برخی پیام‌رسان‌ها نظیر تلگرام، تنظیماتی برای بارگذاری خودکار مولتی‌مدیا در نظر گرفته شده تا مصرف اینترنت کاربر کمتر شود.

در این مقاله به روش کاهش مصرف اینترنت در Instagram می‌پردازیم که یکی از شبکه‌های اجتماعی مدیامحور است و طبعاً ترافیک مصرفی کاربران آن، از اغلب شبکه‌های اجتماعی بیشتر است.

اینستاگرام هم مثل دیگر اپلیکیشن‌هایی که در اندروید یا iOS نصب می‌کنید، ممکن است مصرف اینترنت شما را افزایش بدهد و قبض تلفن همراه شما عجیب و غریب شود! اما راه‌های زیادی برای کاهش مصرف دیتا وجود دارد. برای بررسی مصرف اینترنت سیم‌کارت می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کنید و اگر ارقام عجیب و بیش از حد انتظار بود، به بررسی اپ‌ها و تنظیماتشان بپردازید.

در مورد اپلیکیشن Instagram می‌توانید به تنظیمات مراجعه کنید و مصرف اینترنت را با یک تغییر ساده، کاهش دهید اما توجه کنید که بیشتری حجم اینترنت مصرفی در پیام‌رسان‌ها و همین‌طور اینستاگرام، به ویدیوها و عکس‌ها و موسیقی‌ها مربوط می‌شود. دانلود شدن خودکار این نوع فایل‌ها که حجیم هستند، مصرف اینترنت شما را به مراتب بیشتر می‌کند و باید جلوی آن را بگیرید.

روش کاهش مصرف اینترنت سیم‌کارت در اینستاگرام

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و سپس روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید تا صفحه‌ی تنظیمات باز شود.

اکنون روی گزینه‌ی Cellular Data Use تپ کنید.

روش کاهش مصرف اینترنت سیم‌کارت حین استفاده از Instagram

روش کاهش مصرف اینترنت سیم‌کارت حین استفاده از Instagram

برای کنترل کردن مصرف دیتا و در واقع کاهش مصرف اینترنت سیم‌کارت، روی سوییچ روبروی گزینه‌ی Use Less Data تپ کنید تا به حالت فعال تغییر وضعیت دهد. البته در آیفون به جای سوییچ، از تیک استفاده می‌شود اما کارکرد کلی مشابه نسخه‌ی اندرویدی اپ اینستاگرام است.

روش کاهش مصرف اینترنت سیم‌کارت حین استفاده از Instagram

اکنون می‌توانید از صفحه‌ی تنظیمات خارج شوید و با مصرف دیتای کمتر از اینستاگرام استفاده کنید.

در پایان یادآوری می‌‌کنیم که حجم اینترنت مصرفی در اینستاگرام به ویدیوها و عکس‌ها وابستگی زیادی دارد و در واقع راهکار اصلی کاهش مصرف اینترنت این است که کمتر عکس و ویدیو تماشا کنید.