جیمیل جدید قابلیت نصب کردن افزونه‌های کاربردی برای امور مختلف را دارد. یکی از افزونه‌های مفید، Gfycat نام دارد که اگر آن را نصب کنید، زمانی که به ایمیلی پاسخ می‌دهید، می‌توانید از عکس‌های متحرک یا GIF استفاده کنید. قابلیت جستجو کردن گیف‌ها نیز فراهم شده و می‌توانید موضوعی را سرچ کنید تا گیف‌های مرتبط پیشنهاد شود.

در ادامه به روش استفاده‌ی سریع از گیف‌های Gfycat در جیمیل می‌پردازیم. با ما باشید.

قبل از هر چیز توجه کنید که گوگل مدتی است که Gmail‌ با زبان طراحی متریال و امکانات جدید در اختیار عموم کاربران قرار داده است. می‌توانید به سادگی جیمیل جدید را فعال کرده و از امکانات جدید مثل افزونه‌ها استفاده کنید:

و اما افزونه‌ای برای قرار دادن سریع GIF در پاسخ به ایمیل‌ها: نام این افزونه‌ی جالب، Gfycat است. برای نصب کردن آن در جیمیل، ابتدا در ستون سمت راست صفحه روی آیکون + کلیک یا تپ کنید تا پنجره‌ی جستجو کردن افزونه‌های Gmail‌ باز شود.

استفاده از گیف در جیمیل با یک افزونه‌ی ساده و کاربردی

اکنون نام افزونه که Gfycat است را در فیلد جست‌وجو وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

استفاده از گیف در جیمیل با یک افزونه‌ی ساده و کاربردی

روی افزونه کلیک کنید و در صفحه‌ی بعدی روی دکمه‌ی Install کلیک کنید. افزونه در مورد سطح دسترسی سوال خواهد کرد، بنابراین حساب کاربری موردنظر خود را انتخاب کرده و دسترسی را مجاز کنید. به این ترتیب Gfycat نصب شده و آماده‌ی استفاده است.

برای استفاده از گیف‌ها، توجه کنید که باید در پاسخ به ایمیل دیگران از این افزونه استفاده کنید. بنابراین زمانی که می‌خواهید ایمیلی را پاسخ بدهید، در ستون کنار صفحه روی آیکون Gfycat کلیک کنید. پنلی در کنار صفحه باز می‌شود. بالای پنل فیلدی برای جست‌وجو کردن وجود دارد. می‌توانید موضوع یا نام گیف موردنظر را سرچ کنید و به سرعت آن را پیدا کنید. برای استفاده از گیف در متن ایمیل‌ها، کافی است روی گیف کلیک کنید تا در محلی که نشانگر تایپ قرار گرفته، اضافه شود.

استفاده از گیف در جیمیل با یک افزونه‌ی ساده و کاربردی

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، گیف به همراه لینکی به افزونه‌ی Gfycat قرار داده می‌شود تا گیرنده نیز در صورت علاقه بتواند از این افزونه استفاده کند.