ایموجی‌های جدیدی که در پیام‌رسان iMessage اپل قابل استفاده است، حالت انیمیشنی دارد و اپل نامشان را Animoji گذاشته است. اگر برای دوستان و افراد خانواده که آیفون و آیپد دارند، انیموجی ارسال کنید، می‌توانند آن را مشاهده کنند اما اگر بخواهید برای کسانی که از این پیام‌رسان و حتی از iOS استفاده نمی‌کنند، انیموجی ارسال کنید چطور؟ آیا راهی برای مشاهده کردن این کاراکترهای جالب وجود دارد؟

پاسخ مثبت است و در حقیقت انیموجی‌ها به صورت فایل ویدیویی در اندروید نمایش داده می‌شود و همین‌طور می‌توانید برای کیفیت بالاتر، آنها را به شکل تصویر ثابت ارسال کنید. در ادامه به هر دو راهکار اشاره خواهیم کرد.

زمانی که انیموجی برای دیگر کاربران محصولات اپل ارسال می‌کنید، آنچه ارسال می‌شود چیزی شبیه به فایل‌های تصویر متحرک با فرمت GIF است که البته صدا نیز دارد و شاید بهتر است بگوییم یک ویدیوی ساده و کم‌حجم است. بنابراین به لحاظ فنی می‌توان این نوع فایل‌ها را در هر گوشی دیگری، حتی محصولاتی با سیستم عامل اندروید و بدون پیام‌رسان iMessage نیز مشاهده کرد. البته تفاوت کوچک در این است که پیام دریافت شده به جای آبی‌رنگ بودن، سبز رنگ می‌شود.

آیا انیموجی‌های آیفون در محصولات اندرویدی قابل مشاهده است؟

اما کاربران اندروید انیموجی‌ها را به چه شکل مشاهده می‌کنند؟

پاسخ این است که انیموجی در اندروید به صورت یک ویدیوی معمولی در میان پیام‌های دریافتی دیده می‌شود.

آیا انیموجی‌های آیفون در محصولات اندرویدی قابل مشاهده است؟

بنابراین اگر برای شخصی انیموجی فرستاده‌اید، وی می‌تواند روی فایل دریافتی که ویدیو است، تپ کند و آن را به صورت تمام‌صفحه پلی کند.

آیا انیموجی‌های آیفون در محصولات اندرویدی قابل مشاهده است؟

اما متأسفانه کیفیت ویدیو نسبت به آنچه در آیفون‌ها مشاهده می‌کنید، به مراتب پایین‌تر است و به عبارت دیگر تصویر کاملاً پیکسلی یا مربع‌مربع می‌شود. لذا این روش ساده، از نظر کیفیت جالب نیست.

روش دیگر این است که انیموجی موردنظر را به جای ارسال به شکل ویدیو یا GIF، به صورت عکس ثابت ارسال کنید. برای این کار حین ساخت انیموجی، به جای تپ کردن روی دکمه‌ی ضبط یا Record، روی کاراکتر Animoji موردنظر تپ کنید تا به صورت یک عکس ثابت ذخیره شود. حال می‌توانید این کاراکتر را برای دیگران ارسال کنید. در این صورت کیفیت مثل ویدیو پایین نخواهد بود، هر چند جذابیت تصویر متحرک به همراه صدا را ندارد.

آیا انیموجی‌های آیفون در محصولات اندرویدی قابل مشاهده است؟

بنابراین استفاده از Animoji صرفاً به ارسال پیام به کاربران آیفون و آیپد محدود نمی‌شود بلکه می‌توانید آن را به صورت ویدیو یا تصویر ثابت برای کاربران اندروید نیز ارسال کنید.