قفل کردن گوشی به صورت ریموت برای جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و حفاظت از حریم خصوصی بسیار مفید است. در این صورت سارق نمی‌تواند از اطلاعات موجود در گوشی به سرقت رفته سوء استفاده کند. اپلیکیشن‌ها و روش‌های مختلفی برای قفل کردن گوشی وجود دارد و حتی می‌توانید حافظه‌ی گوشی را پاکسازی کنید یا پیامی روی صفحه‌ی قفل قرار دهید.

در ادامه به روش‌های مختلف قفل کردن گوشی از راه دور و قابلیت‌های هر اپلیکیشن و سرویس می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

Find My Device گوگل

توجه کنید که ویژگی پیدا کردن دیواس من یا Find My Device معمولاً به صورت پیش‌فرض در اندروید فعال است اما به هر حال ممکن است در برخی رام‌ها فعال نباشد یا ممکن است خودتان قبلاً آن را غیرفعال کرده باشید. برای بررسی موضوع، اپلیکیشن تنظیمات اندروید را اجرا کنید و روی گزینه‌ی Google یا تنظیمات Lock کردن ابزار تپ کنید و در بخش Security، روی Find My Device تپ کنید. البته مسیر دقیق این گزینه بسته به مدل گوشی و نسخه‌ی اندروید متفاوت است و بهترین روش پیدا کردن آن، جستجو در گوگل و سوال کردن از دیگر کاربران است.

پس از فعال کردن ویژگی Find My Device در محصولات اندرویدی، می‌توانید از اپلیکیشن تحت وب Find My Device که گوگل برای این سرویس طراحی کرده استفاده کنید و همین‌طور می‌توانید اپ مربوطه را دانلود و نصب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌های Find My Device گوگل به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم مراجعه فرمایید:

با Cerberus سارقین گوشی و تبلت را غافل‌گیر کنید

اپلیکیشن Cerberus هم یکی از اپ‌های ضدسرقت برای سیستم عامل اندروید است که قابلیت‌های متنوع و بیشتری نسبت به اغلب اپ‌های مشابه دارد.

با سه روش کلی می‌توانید گوشی یا تبلت اندرویدی را از راه دور کنترل کنید: استفاده از پورتال تحت وب، کنترل پیامکی یا کنترل از طریق ارسال پیامک و هشدارهای خودکار.

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

این اپلیکیشن می‌تواند موقعیت ابزار اندرویدی را رهگیری کند و آن را قفل کند و صدای هشدار پخش کند و همین‌طور اموری مثل آپلود کردن گزارش تماس تلفنی و پاکسازی حافظه‌ی داخلی و کارت حافظه را انجام بدهد! تمام قابلیت‌ها در یک اپ ضدسرقت پیش‌بینی شده و به همین جهت است که Cerberus یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران اندروید است.

در این اپلیکیشن حتی قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری مخفیانه و ضبط صدا و آپلود کردن عکس و ویدیوها در فضای ابری نیز پیش‌بینی شده تا با این اطلاعات تصویری، سارق را غافل‌گیر کنید.

قابلیت مفید دیگر در این اپلیکیشن، اقدامات خودکار یا Automatic Action است. به عنوان مثال می‌توانید گوشی را به گونه‌ای تنظیم کنید که با خروج سیم‌کارت و تعویض آن، به صورت خودکار گوشی قفل شود و یا در صورت وارد کردن PIN اشتباه، عکسی از شخصی که این کار را انجام داده، گرفته شود.

مدت زمان استفاده از این اپلیکیشن پولی به صورت رایگان یا آزمایشی، ۷ روز است و پس از آن می‌بایست ۵ دلار هزینه کنید تا نسخه‌ی کامل را تهیه کنید.

آژیر ضدسرقت با اپ Anti-Theft Alarm

این اپلیکیشن همان‌طور که از نامش پیداست، برای پخش کردن صدای هشدار طراحی شده و قابلیت‌هایی مثل دنبال کردن موقعیت مکانی گوشی یا تبلت اندرویدی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. امکانات جانبی مثل پاکسازی حافظه نیز وجود ندارد.

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

در تنظیمات این اپلیکیشن می‌توانید برای اتفاقات مختلف، آلارم در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر کسی گوشی در حال شارژ را از برق جدا کرد، گوشی را از موقعیت فعلی برداشت یا گوشی را به زمین انداخت، به صورت خودکار صدای هشدار پخش شود. حتی در زمان تعویض سیم‌کارت نیز می‌توانید پخش آژیر خطر را فعال کنید و همین‌طور پخش هشدار را به صورت ریموت یا به زبان دیگر از راه دور فعال کنید. این ویژگی در زمانی که به نظر می‌رسد گوشی به سرقت رفته، مفید واقع می‌شود.

متوقف کردن صدای هشدار امکان‌پذیر نیست و حتی در حالت بی‌صدا یا Silent نیز به صدا در می‌آید. تنها راه برای توقف صدا، وارد کردن رمز عبور است.

امنیت موبایل با اپ Avast Mobile Security

یکی از اپلیکیشن‌های مفید برای حفظ حریم خصوصی و امنیت گوشی، Avast Mobile Security است. در گذشته قابلیت Anti-Theft یا ضدسرقت Avast به صورت یک اپلیکیشن جداگانه ارایه می‌شد اما در حال حاضر این ویژگی در مجموعه‌ی امنیت Avast Mobile Security مجتمع شده است. امکانات متنوعی مثل به صدا در آوردن هشدار، رهگیری موقعیت گوشی یا تبلت روی نقشه و کنترل کردن گوشی از راه دور در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

و اما برخی قابلیت‌های خاص و جالب این اپلیکیشن:

می‌توانید در مواقع سرقت گوشی یا تبلت، تماس تلفنی با یک شماره‌ی دیگر را فعال کنید تا گوشی به صورت خودکار تماس بگیرد و بتوانید صدای سارق و محیط اطراف گوشی را بشنوید. البته در این حالت صفحه نمایش گوشی خاموش باقی می‌ماند و سارق متوجه نمی‌شود که صدای وی در حال شنود است!

ویژگی بعدی نمایش نوتیفیکیشن مربوط به کم بودن شارژ باتری است. زمانی که شارژ باتری گوشی یا تبلت به سرقت رفته کم باشد، می‌توانید درخواست‌هایی مثل تماس تلفنی و آپلود عکس و پخش کردن صدای هشدار را کاهش دهید تا برای مدت زمانی بیشتری، گوشی شارژ نگه دارد و همین‌طور در صورتی که سارق گوشی را شارژ کند، متوجه می‌شوید.

AppLock و قفل کردن اپ‌ها و مخفی کردن فایل‌های شخصی

اپلیکیشن AppLock هم یکی از اپ‌های ضدسرقت است که البته کار ساده‌ای انجام می‌دهد: قفل کردن اپلیکیشن‌ها با پسورد. در واقع اگر سارق بخواهد از اپ‌ها استفاده کند و اطلاعات موجود در اپ‌ها را بررسی کند، بدون ورود رمز عبور نمی‌تواند کاری انجام دهد.

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

علاوه بر این می‌توانید به کمک اپ‌لاک، ویدیوها و عکس‌ها را مخفی کنید و همین‌طور تماس تلفنی را محدود کنید. این موارد همگی برای حفظ حریم خصوصی مفید است و راهکار مستقیمی برای مقابله با سرقت محصولات اندرویدی محسوب نمی‌شود.

Prey و رهگیری وسایل مختلف

این اپلیکینش به صورت رایگان و پولی منتشر شده و برای رهگیری کردن انواع وسایل همراه مثل گوشی و تبلت و لپ‌تاپ کاربرد دارد. در نسخه‌ی رایگان می‌توانید محدوده‌ی جغرافیایی مجاز را تعریف کنید و به محض خروج وسیله از ناحیه‌ی تعریف‌شده که توسط حسگر GPS تشخیص داده می‌شود، صدای هشدار پخش خواهد شود و امور دیگر مثل گرفتن عکس توسط دوربین و همین‌طور قفل کردن خودکار انجام می‌شود.

برای استفاده از نسخه‌ی پولی می‌بایست ۱۰ دلار پرداخت کنید و در این صورت تعداد محصولاتی که قابل رهگیری است، به ۳ مورد محدود نخواهد شد و همین‌طور قابلیت‌های بیشتر مثل پاکسازی حافظه و ارسال فایل‌ها به صورت بی‌سیم نیز فعال می‌شود.

Where’s My Droid

اپلیکیشن Where’s My Droid هم نسخه‌ی رایگان و پولی دارد. در نسخه‌ی رایگان می‌توانید موقعیت مکانی ابزار اندرویدی را ببینید و در صورت نیاز صدای هشدار پخش کنید و در صورت تعویض سیم‌کارت، هشدار ارسال کنید.

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

معرفی ۷ اپلیکیشن ضدسرقت برای قفل کردن، پخش آژیر و پاکسازی حافظه و شنود در اندروید

در نسخه‌ی Pro قابلیت گرفتن عکس، قفل کردن گوشی یا تبلت و پاکسازی حافظه و همین‌طور مخفی کردن آیکون اپلیکیشن‌های مهم و حاوی اطلاعات شخصی وجود دارد. برای تهیه کردن این نسخه می‌بایست ۴ دلار هزینه کنید. در نسخه‌ی کامل‌تر که Elite نام دارد و هزینه‌ی آن به صورت سالانه ۹ دلار است، می‌توانید قابلیت‌های بیشتر مثل محدود کردن موقعیت جغرافیایی مجاز و بررسی سوابق موقعیت مکانی، وضعیت گوشی و غیره را نیز استفاده کنید.