حین ارایه کردن پرزنتیشن در جلسات، برای اشاره به بخش‌های مختلف تصویری که روی پرده نمایش داده شده، از پوینتر لیزری استفاده می‌شود. اگر چنین وسیله‌ای در اختیار ندارید و می‌خواهید به بخش‌هایی از صفحه اشاره کنید، این قابلیت در نرم‌افزار PowerPoint مایکروسافت پیش‌بینی شده است که موس به شکل پوینتر لیزری نمایش داده شود.

در این مقاله به روش تبدیل موس به پوینتر لیزری در پاورپوینت می‌پردازیم.

نشانگر موس حین ارایه کردن اسلایدهای پاورپوینت به شکل همیشگی است اما قابلیت تغییر ظاهر نشانگر موس وجود دارد و بهتر است آن را به پویینتر تبدیل کنید چرا که درشت‌تر و از نظر رنگ، واضح‌تر است.

توجه کنید که قابلیت تبدیل نشانگر موس به پوینتر لیزری در PowerPoint 2010 و نسخه‌های بعدی وجود دارد. در آفیس ۲۰۰۷ و ۲۰۰۳ این ویژگی وجود ندارد و تنها کاری که می‌توان انجام داد، استفاده از کنترل پنل و تنظیمات ظاهری موس است که نشانگر موس را در تمام نرم‌افزارهای ویندوز تغییر می‌دهد.

روش تبدیل موس به پوینتر لیزری در پاورپوینت

روش کار ساده است و می‌توانید حین ارایه کردن پرزنتیشن هم به راحتی ظاهر موس را عوض کنید! برای این کار زمانی که فایل پاورپوینت را باز کردید و حالت ارایه به صورت تمام صفحه را فعال کردید، به صورت زیر عمل کنید:

کلید Ctrl کیبورد را نگه دارید و با کلید چپ موس کلیک کرده و آن را نگه دارید و موس را حرکت بدهید.

آموزش تبدیل نشانگر موس به پوینتر لیزری در پاورپوینت

همان‌طور که مشاهده می‌کنید حالت پویینتر لیزری فعال می‌شود و می‌توانید موس را به اطراف حرکت بدهید.

اگر کلیک معمولی انجام بدهید و کلید چپ را نگه ندارید هم برای لحظه‌ای کوتاه نشانگر موس به صورت دایره‌ی سرخ نمایش داده می‌شود.

تغییر رنگ پوینتر لیزری در PowerPoint

رنگ سرخ رنگ مناسبی است اما ممکن است بسته به تم کلی و رنگ‌بندی اسلایدها، به خوبی روی صفحه دیده نشود. در این صورت می‌توانید رنگ آن را تغییر بدهید. برای این مقصود روی تب Slide Show کلیک کنید و سپس روی دکمه‌ی Set Up Slide Show کلیک کنید.

آموزش تبدیل نشانگر موس به پوینتر لیزری در پاورپوینت

در پنجره‌ای که باز شده روی دکمه‌ی انتخاب رنگ روبروی Laser pointer color در بخش Show options‌ کلیک کنید.

آموزش تبدیل نشانگر موس به پوینتر لیزری در پاورپوینت

سه رنگ پیشنهادی سبز و آبی و قرمز در اختیار شما قرار می‌گیرد. مورد دلخواه را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

آموزش تبدیل نشانگر موس به پوینتر لیزری در پاورپوینت

رنگ دیگری قابل انتخاب کردن نیست و همین سه رنگ اصلی را می‌توانید انتخاب کنید. در صورت نیاز اگر همچنان پوینتر لیزری مصنوعی به خوبی دیده نمی‌شود، رنگ‌بندی اسلایدها و تصاویر پس‌زمینه را تغییر بدهید.