پیام‌رسان Skype یکی از محصولات مایکروسافت است که به دو صورت نرم‌افزار دستاپی و اپلیکیشن ویندوزی برای ویندوز ۱۰ ارایه می‌شود. مایکروسافت نسخه‌ی دستاپی را از این پس بروز نمی‌کند لذا استفاده از اپلیکیشن ویندوزی اسکایپ توصیه می‌شود.

در این مقاله می‌خواهیم با روش نصب اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ برای ویندوز ۱۰ آشنا شویم. با ما باشید.

توجه کنید که نرم‌افزارهای ویندوز به دو دسته‌ی کلی نرم‌افزار دستاپی و اپلیکیشن یونیورسال یا به اختصار UWP تقسیم می‌شوند. اپلیکیشن‌های یونیورسال رابط کاربری بهینه‌تری برای نمایشگرهای لمسی و تبلت‌ها دارند و با تغییر در اندازه یا رزولوشن صفحه نمایش، رابط گرافیکی به شکل بهینه‌ای تغییر شکل می‌دهد. به علاوه با برخی قابلیت‌های ویندوز مثل تقسیم صفحه به دو بخش چپ و راست، سازگاری خوبی دارند.

در مورد اسکایپ مایکروسافت تصمیم گرفته که توسعه‌ی نسخه‌ی دستاپی را متوقف کند و لذا اگر حفره‌ی امنیتی و باگ جدیدی کشف شود، این نسخه از پیام‌رسان اسکایپ، امن محسوب نمی‌شود و قابلیت بروزرسانی برای حل کردن مشکلات نیز وجود ندارد.

متأسفانه در نسخه‌ی اپلیکیشن یونیورسال پیام‌رسان اسکایپ، برخی قابلیت‌های مفید حذف شده و در دسترس نیست. روش استفاده نیز کمی متفاوت است. به عنوان مثال برای آفلاین شدن، نمی‌توانید به سادگی Sign out کنید و از حساب کاربری خارج شوید. قابلیت جلوگیری از اجرای خودکار اسکایپ در شروع به کار ویندوز نیز در منو وجود ندارد.

روش حذف کردن اپلیکیشن یونیورسال اسکایپ

خوشبختانه در حال حاضر نصب کردن یا حذف کردن اپلیکیشن UWP اسکایپ بسیار ساده شده است و نیازی به اجرای کند در PowerShell نیست. برای آن‌اینستال کردن این اپ، می‌توانید روی آیکون آن در منوی استارت ویندوز ۱۰، راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Uninstall‌ را انتخاب کنید. در پنجره‌ی کوچک تأیید حذف نیز روی Uninstall کلیک کنید.

آموزش نصب اپلیکیشن ویندوزی Skype و روش حذف آن

روش دیگر حذف کردن اسکایپ، استفاده از اپلیکیشن تنظیمات ویندوز است که در حقیقت جایگزین کنترل پنل شده است. لذا ابتدا روی آیکون چرخدنده در منوی استارت کلیک کنید و سپس روی گزینه‌ی Apps کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده، روی گزینه‌ی Apps & Features در ستون کناری کلیک کنید. اکنون در لیست اپلیکیشن‌ها که در سمت راست نمایان می‌شود، اسکایپ را پیدا کنید و البته می‌توانید از کادر جستجو در بالای لیست نیز استفاده کنید.

در نهایت روی اپ اسکایپ کلیک کنید و سپس روی Uninstall کلیک کنید.

آموزش نصب اپلیکیشن ویندوزی Skype و روش حذف آن

روش Install کردن اسکایپ

برای نصب کردن اپلیکیشن ویندوزی اسکایپ، طبق معمول می‌توانید از اپلیکیشن Microsoft Store استفاده کنید. پس از اجرا کردن این اپ، در کادر جستجو نام Skype را تایپ کنید. اپلیکیشن اسکایپ اولین نتیجه خواهد بود. روی آن کلیک کنید و سپس روی دکمه‌ی Install در صفحه‌ی توضیحات اپلیکیشن اسکایپ کلیک کنید.

آموزش نصب اپلیکیشن ویندوزی Skype و روش حذف آن