مرورگر Safari که اغلب کاربران آیفون و آیپد برای وب‌گردی استفاده می‌کنند، مثل گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس، قابلیت باز کردن صفحات در تب‌های مختلف را دارد. یکی از نیازهای کاربران iOS این است که لینک‌های موجود در صفحات وب را در تب جدید باز کنند که این کار ساده است اما به محض باز شدن تب جدید، به صورت خودکار تب جدید نمایش داده می‌شود که شاید مطلوب نباشد. در واقع ممکن است خطی که در حال مطالعه کردن آن بودید را گم کنید!

در صورت نیاز می‌توانید باز کردن لینک در تب جدید را بدون سوییچ کردن به تب جدید انجام بدهید. در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

برخی مرورگرهای اینترنت زمانی که روی لینکی راست‌کلیک یا تپ و مکث می‌کنید و سپس گزینه‌ی باز کردن در تب جدید یا Open in New Tab یا Open link in new tab را انتخاب می‌کنید، لینک را در تب جدید باز می‌کنند و سریعاً همان تب را نمایش می‌دهند. برخی دیگر تب جدید را در پس‌زمینه باز می‌کنند. به نظر می‌رسد که روش دوم یعنی باز کردن در تب جدید پس‌زمینه، مطلوب‌تر است چرا که کاربر ناگهان تب جدید را نمی‌بیند و سررشته‌ی مطلب را گم نمی‌کند!

خوشبختانه در برخی مرورگرها مثل Safari، تنظیماتی برای این مهم وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نحوه باز کردن لینک در تب جدید پس‌زمینه در Safari

برای تغییر در روش باز کردن تب جدید در مرورگر سافاری، اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد را اجرا کنید. در تنظیمات روی Safari تپ کنید.

چگونه در سافاری لینک‌ها را در تب جدید پس‌زمینه باز کنیم؟

در صفحه‌ی باز شده روی گزینه‌ی Open Links تپ کنید.

چگونه در سافاری لینک‌ها را در تب جدید پس‌زمینه باز کنیم؟

و سپس روی گزینه‌ی In Background تپ کنید که به معنی باز کردن تب جدید در پس‌زمینه است.

چگونه در سافاری لینک‌ها را در تب جدید پس‌زمینه باز کنیم؟

اکنون حین وب‌گردی روی لینکی تپ و مکث کنید و سپس گزینه‌ی Open in Background را لمس کنید. در واقع به جای گزینه‌ی Open in New Tab، گزینه‌ی Open in Background در منو نمایش داده می‌شود.

چگونه در سافاری لینک‌ها را در تب جدید پس‌زمینه باز کنیم؟