یکی از قابلیت‌های پیام‌رسان اسکایپ، اسکرین شیرینگ یا به اشتراک‌گذاری ویدیویی از صفحه نمایش است. در واقع می‌توانید ویدیویی زنده از صفحه نمایش کامپیوتر یا گوشی خویش برای دیگران ارسال کنید. کاربرد اصلی اسکرین شیرینگ معمولاً توضیح دادن مشکلات نرم‌افزاری و یا درخواست راهنمایی از دیگران است اما بسته به نیاز می‌توانید برای امور مختلفی از آن استفاده کنید.

در این مقاله به روش Screen Sharing با استفاده از نسخه‌ی مخصوص اندروید و iOS پیام‌رسان Skype می‌پردازیم. با ما باشید.

مایکروسافت چند سال پیش پیام‌رسان Skype را خریداری کرده و آن را به عنوان نرم‌افزاری رایگان توسعه داده است. تلاش مایکروسافت در این جهت است که کاربران از اسکایپ برای چت و گفتگوی متنی، صوتی یا ویدیویی و همین‌طور اسکرین شیرینگ استفاده کنند. اگر به Skype‌ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید آخرین نسخه‌های آزمایشی و امکانات آن را تست کنید، می‌توانید در برنامه‌ی Skype Insider عضو شوید و با تست آخرین نسخه‌ها، به تیم توسعه بازخورد خویش را اطلاع دهید.

مایکروسافت اعلام کرده که قرار است قابلیت Screen Share اسکایپ در نسخه‌ی مخصوص اندروید و iOS نیز اضافه شود. نکته‌ی جالب این است که می‌توانید تماسی با حضور ۵۰ مخاطب برقرار کنید و در واقع قابلیت مخابره کردن ویدیویی از صفحه نمایش برای ۴۹ مخاطب وجود دارد. در ادامه روش استفاده از این قابلیت را بررسی می‌کنیم.

اسکرین شیرینگ با اسکایپ در اندروید و iOS

زمانی که تماس با مخاطب را از طریق اسکایپ در گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون و آیپد برقرار کردید، روی منوی سه‌نقطه‌ای در پایین و سمت راست صفحه تپ کنید. در ادامه روی آیکون Share Screen که به شکل دو مستطیل است، تپ کنید. گام بعدی انتخاب Skype و سپس تپ روی Start Broadcast برای شروع مخابره کردن ویدیویی از صفحه نمایش است.

آموزش اسکرین شیرینگ با اسکایپ در اندروید و آیفون و آیپد

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، پس از شروع مخابره یا در واقع به اشتراک‌گذاری صفحه، دیگران می‌توانند آنچه شما روی صفحه نمایش می‌بینید را مشاهده کنند. تفاوتی بین iOS و اندروید وجود ندارد و این قابلیت برای تمام کاربران قابل استفاده است.

در پایان یادآوری می‌کنیم که نسخه‌ی دستاپی Skype برای ویندوز و مک‌او‌اس، از مدت‌ها پیش قابلیت به اشتراک‌گذاری صفحه را داشته و عملکرد آن نیز بسیار خوب بوده است. البته اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، طبعاً نمی‌توانید ویدیو را با کیفیت بالا و به صورت آنی ارسال یا دریافت کنید اما در مورد گوشی‌ها با توجه به کوچک بودن اندازه‌ی تصویر و کم‌حجم‌تر بودن ویدیو، ممکن است با اینترنت معمولی هم ارسال و دریافت ویدیو به خوبی انجام شود. برای اسکرین شیرینگ در ویندوز و مک‌او‌اس و حتی کار با سیستم‌ها به صورت ریموت، اپلیکیشن‌های رایگان و پولی مختلفی وجود دارد که قبلاً به برخی موارد جالب اشاره کردیم: