در مسافرت‌ها یا زمانی که می‌خواهید مصرف باتری iPad Pro به حداقل برسد و تقریباً صفر شود، می‌بایست آن را خاموش کنید. در مواقعی که نمی‌خواهید به مدت چند روز از آیپد پرو استفاده کنید هم توصیه می‌شود که آن را کاملاً خاموش کنید.

اما خاموش کردن آیپدهایی که دکمه‌ی فیزیکی خانه یا Home ندارند، با آیپدهای قدیمی کمی متفاوت است. آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و مدل‌های جدیدتر، چنین دکمه‌ای ندارند. در ادامه روش خاموش کردن کامل این مدل‌ها را بررسی می‌کنیم.

روش خاموش کردن آیپدهای قدیمی برای کاربران آیپد روشن است اما در مدل‌‌های جدید اگر دکمه‌ی پاور را فشار داده و نگه دارید، دستیار صوتی آیپد که Siri نام دارد، اجرا می‌شود و اگر دستیار صوتی را غیرفعال کرده باشید، کار خاصی انجام نمی‌شود! برای خاموش کردن دیوایس می‌بایست به ترتیب چند دکمه را فشار دهید! درست مثل ری‌استارت اجباری.

روش خاموش کردن آیپد پرو

روش کار ساده است:

دکمه‌ی پاور و یکی از دکمه‌های ولوم بالا یا ولوم پایین را هم‌زمان فشار دهید و نگه دارید.

دو دکمه را تا زمانی که صفحه‌ی خاموش کردن با عبارت Slide to Power Off ظاهر شود، نگه دارید و سپس رها کنید.

اسلایدر خاموش کردن را با تپ و حرکت انگشت روی صفحه، بگیرید و به سمت راست ببرید تا آیپد پرو خاموش شود.

توجه کنید که اگر دکمه‌ی ولوم بالا و پاور را هم‌زمان فشار دهید و سریع رها کنید، عمل اسکرین‌شات گرفتن انجام می‌شود و تصویری از صفحه در محل پیش‌فرض ذخیره خواهد شد.

زمانی که آیپد پرو کاملاً خاموش باشد، صفحه‌ی آن سیاه می‌شود و با تپ کردن اتفاقی نمی‌افتد.

نحوه خاموش کردن کامل iPad Pro و روشن کردن آن

البته به جز این روش سخت‌افزاری، یک روش دیگر هم برای خاموش کردن آیپد پرو وجود دارد که استفاده از گزینه‌ای در Settings است.

برای روشن کردن آیپد پرو می‌بایست دکمه‌ی Power را بگیرید و نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل یا همان سیب معروف روی صفحه نمایش ظاهر شود.