پیام‌رسان Slack اخیراً کادر نوشتن پیام را آپدیت کرده و با اضافه کردن دکمه‌هایی، از ادیتور WYSIWYG استفاده کرده تا آنچه کاربر حین تایپ کردن پیام مشاهده می‌کند، با آنچه پس از ارسال پیام می‌بیند یکسان شود. استفاده از کادر جدید ساده‌تر است و دکمه‌هایی برای تغییر فرمت متن اضافه شده است. به عنوان مثال برای نوشتن متن ضخیم یا Bold می‌توانید از دکمه‌ی Bold استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید برای تغییر فرمت متن، از روش قدیمی که استفاده از نمادهای خاص برای نشانه‌گذاری یا MarkUp است، استفاده کنید.

در ادامه به روش غیرفعال کردن ادیتور جدید متن در پیام‌رسان Slack می‌پردازیم.

مزایا و معایب WYSIWYG و Mark Up

این روزها استفاده از ادیتورهای متن که ظاهر متن تایپ‌شده را شبیه به متن نهایی نشان می‌دهند، متداول شده است. به این نوع ادیتورها، What You See Is What You Get یا به اختصار WYSIWYG گفته می‌شود که به معنی: آنچه می‌بینید همان خروجی نهایی است است. این ادیتور مزایای مثل ویرایش ساده‌تر به کمک دکمه‌ها و گزینه‌های گرافیکی را به همراه دارد و برای برخی کاربران بسیار جالب و عالی است. اما برخی کاربران به سبک قدیمی‌تر عادت کرده‌اند.

سبک قدیمی با علامت‌گذاری یا Mark Up به خروجی فرمت می‌دهد. به عبارت دیگر برای نوشتن متن ضخیم، متن مورب یا ایتالیک و غیره، می‌بایست قبل و بعد از کلمه یا عبارت موردنظر، نمادهایی تایپ کنید. این نمادها در خروجی نهایی دیده نمی‌شوند و کارشان صرفاً فرمت دادن و تغییر استایل متن است. مزیت استفاده از روش مارک‌آپ از نظر برخی کاربران، سرعت کار و کنترل دقیق‌تر خروجی است.

نحوه فعال کردن ادیتور قدیمی در Slack

برای تغییر دادن ادیتور و بازگشت به حالت قدیمی در پیام‌رسان Slack، ابتدا روی منو در گوشه‌ی بالا و چپ صفحه کلیک کنید و سپس روی Preferences کلیک کنید تا پنجره‌ی تنظیمات Slack باز شود.

چگونه کادر قدیمی و ساده‌ی ارسال پیام در Slack را فعال کنیم؟

در تنظیمات روی تب Advanced که در ستون کناری است، کلیک کنید. سپس در سمت راست تیک گزینه‌ی Format messages with markup که در بخش Input Options یا تنظیمات ورود متن قرار دارد را بزنید.

چگونه کادر قدیمی و ساده‌ی ارسال پیام در Slack را فعال کنیم؟

تغییری که در تنظیمات داده‌اید به صورت آنی اعمال می‌شود. به عبارت دیگر از این پس کادر نوشتن پیام ساده خواهد شد و دکمه‌های نوار ابزار حذف می‌شود.

چگونه کادر قدیمی و ساده‌ی ارسال پیام در Slack را فعال کنیم؟