یکی از امکانات اپل واچ، Walkie Talkie است که راهی جالب برای ارتباط با خانواده و دوستان است. در عین حال دیگران می‌توانند ناگهان ساعت هوشمند شما را به صدا در آورند!‌ لذا ممکن است تمایلی به فعال بودن این ویژگی جالب نداشته باشید.

در این مقاله نحوه‌ی غیرفعال کردن Walkie Talkie در ساعت هوشمند اپل را بررسی می‌کنیم.

غیرفعال کردن واکی تاکی از طریق کنترل سنتر

مرکز کنترل یا به زبان دیگر Control Center بخش مهمی از سیستم عامل‌های iOS و iPadOS است و مشابه آن در سیستم عامل watchOS نیز وجود دارد. اپل بیشتر امکانات مهم نظیر فعال و غیرفعال کردن بلوتوث و وای-فای و غیره را در کنترل سنتر قرار داده است. در ساعت هوشمند اپل، گزینه‌ی خاموش و روشن کردن واکی تاکی نیز در کنترل سنتر موجود است. بهتر است هر چه سریع‌تر روش سریع باز کردن مرکز کنترل را تمرین کنید.

چطور به کنترل سنتر دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی به کنترل سنتر در اپل واچ، در صفحه‌ی خانه حرکت جاروبی رو به بالا انجام دهید.

پس از باز کردن کنترل سنتر، آیکون زرد رنگ Walkie Talkie را پیدا کنید و روی آن تپ کنید. زمانی که این آیکون خاکستری است، واکی تاکی خاموش است.

نحوه غیرفعال کردن واکی تاکی در اپل واچ

از اپ Walkie Talkie برای غیرفعال کردن آن استفاده کنید

روش بعدی برای غیرفعال کردن قابلیت جالب واکی تاکی این است که اپلیکیشن آن را اجرا کنید و گزینه‌ای را لمس کنید. برای این منظور ابتدا پیچ دیجیتالی اپل واچ را فشار دهید تا صفحه‌ای از آیکون اپلیکیشن‌ها ظاهر شود. اگر آیکون اپلیکیشن واکی تاکی را نمی‌بینید، با چرخاندن پیچ دیجیتالی اپل واچ، به پایین اسکرول کنید و آیکون‌های پایین صفحه را بررسی کنید. آیکون اپ واکی تاکی درست شبیه به آیکون آن در کنترل سنتر است. روی آن تپ کنید.

نحوه غیرفعال کردن واکی تاکی در اپل واچ

در اپ Walkie Talkie نام مخاطبینی که از واکی تاکی استفاده می‌کنند، ذکر می‌شود. با حرکت جاروبی به سمت پایین، گزینه‌ای به اسم Available به معنی در دسترس را مشاهده خواهید کرد. روی سوییچ این روبروی آن تپ کنید تا واکی تاکی غیرفعال شود.

نحوه غیرفعال کردن واکی تاکی در اپل واچ

واکی تاکی در حالت تئاتر یا Theater Mode غیرفعال می‌شود

یک روش ساده‌ی دیگر برای غیرفعال کردن واکی تاکی این است که حالت تئاتر را فعال کنید. تا زمانی که این حالت فعال باشد، واکی تاکی غیرفعال می‌ماند تا کسی مزاحم شما نشود. البته در حالت تئاتر نوتیفیکیشن‌های دیگر نیز بی‌صدا می‌شوند.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد حالت ساکت یا Silent Mode نیز موجب غیرفعال شدن واکی تاکی می‌شود، این طور نیست! حتی حالت Do Not Disturb یا مزاحم نشوید نیز چاره‌ی مشکل نیست.

برای فعال کردن حالت تئاتر می‌بایست ابتدا در صفحه‌ی خانه حرکت جاروبی به سمت بالا انجام دهید تا کنترل سنتر باز شود. سپس روی آیکونی به شکل دو ماسک تپ کنید.

نحوه غیرفعال کردن واکی تاکی در اپل واچ

برای غیرفعال کردن Theater Mode می‌بایست مجدداً به کنترل سنتر مراجعه کنید و روی آیکون دو ماسک تپ کنید. زمانی که این آیکون خاکستری است، حالت تئاتر فعال نیست و طبعاً واکی تاکی فعال است و بالعکس.