یکی از قابلیت‌های مفید اندروید Smart Lock یا قفل هوشمند است که در شرایط خاص گوشی یا تبلت شما را آماده به کار و  Unlock نگه می‌دارد. حتی اگر گوشی را در جیب خود قرار دهید هم پس از لحظاتی به صورت خودکار قفل نمی‌شود.

با اسمارت لاک اندروید می‌توان کاری کرد که پس از ورود به موقعیت مکانی خاص یا پس از جفت کردن یک وسیله‌ی دیگر، گوشی به صورت خودکار قفل نشود. خوشبختانه در سبک گوگل از وسایل زیادی پشتیبانی می‌شود و مثل iOS محدود به اپل واچ نیست.

اما Smart Lock از نظر امنیتی خطراطی هم دارد چرا که گوشی آنلاک نمی‌شود و این به معنی دسترسی دیگران به فایل‌ها و اپ‌های شماست. در اندروید می‌توان Smart Lock‌ را به راحتی غیرفعال کرد که در این مقاله به همین موضوع خاص می‌پردازیم.

چگونه از قفل نشدن گوشی و تبلت اندرویدی به کمک Smart Lock جلوگیری کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم اگر اسمارت لاک اندروید را فعال کنید و تنظیمات لازم را انجام بدهید، گوشی یا تبلت شما پس از قرار گرفتن در کیف یا جیب و یا پس از جفت شدن با وسایل اندرویدی دیگر که مورداعتماد هستند، به صورت خودکار پس از مدتی بیکاری، قفل نمی‌شود و این علاوه بر مفید بودن، ممکن است خطرناک باشد.

قبل از هر چیز توجه کنید که اگر در صفحه‌ی قفل گوشی یا تبلت اندرویدی شما، آیکون قفل باز نمایش داده شود به این معنی است که اندروید آنلاک شده است و برای استفاده کردن از آن نیازی به وارد کردن PIN یا اتصال نقاط به هم و یا استفاده از حسگر اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره نیست.

نحوه غیرفعال کردن Smart Lock اندروید برای جلوگیری از قفل نشدن گوشی

و اما روش غیرفعال کردن Smart Lock در اندروید:

روش کار بسیار ساده است، کافی است در صفحه‌ی قفل روی آیکون قفل باز که به معنی آنلاک بودن اندروید است، تپ و مکث کنید. در این صورت Smart Lock غیرفعال می‌شود!

برای فعال کردن مجدد، باید اندروید را آنلاک کنید، بنابراین با وارد کردن PIN یا رمز عبور یا هر روش امنیتی دیگری که قبلاً در تنظیمات مشخص کرده‌اید، گوشی یا تبلت را آنلاک کنید و سراغ اپلیکیشن Settings و بخش تنظیمات امنیتی بروید.