دستیار صوتی آیفون که Siri نامیده شده، کاربرد فراوانی دارد و همواره آماده اجرا کردن فرمان صوتی شماست. البته بهتر است با نحوه استفاده از سیری در ایفون ۱۳ و سایر آیفون‌ها آشنایی داشته باشید تا از همه‌ی امکانات پیشرفته‌ی این دستیار صوتی بهره‌مند شوید. بعضی از کاربران به دلیل عدم اشنایی با زبان انگلیسی یا به هر علت دیگری، از دستیار صوتی استفاده نمی‌کنند. در این صورت بهتر است به تنظیمات سیری و جستجو مراجعه کنید و برای غير فعال كردن سرچ ايفون از طریق دستیار صوتی اقدام کنید.

در این مقاله به تنظیمات siri & search در آیفون و روش غیرفعال کردن اجرای سیری با فرمان Hey Siri می‌پردازیم.

مشکل فعال بودن همیشگی میکروفون آیفون برای شنیدن Hey Siri 

این روزها در اغلب گوشی‌ها و تبلت‌ها با گفتن عبارتی مثل OK Google یا Hey Siri دستیار صوتی فعال شده و آماده‌ی شنیدن فرمان صوتی می‌شود. به عبارت دیگر گوشی یا تبلت همیشه به صدای کاربر و محیط پیرامون گوش می‌دهد. شاید می‌پرسید که:

اطلاعات صدا روی گوشی می‌ماند یا به سرورهای اپل فرستاده می‌شود؟

متأسفانه در اغلب گوشی‌ها و تبلت‌ها حالت پیش‌فرض این است که در زمانی که اینترنت وصل است، اطلاعات مربوط به صدای کاربر و دستورات صوتی، به سرورهای اپل و گوگل فرستاده می‌شود تا با تحلیل و بررسی اطلاعات، دستیار صوتی بهینه‌سازی شود و تشخیص گفتار با کیفیت بهتری انجام شود. البته قابلیت غیرفعال کردن جمع‌آوری اطلاعات صدا وجود دارد.

از نگاه کاربرانی که در حفظ حریم خصوصی احتیاط می‌کنند، روشن بودن همیشگی میکروفون گوشی و دریافت صدا خوب نیست و لذا این قابلیت دستیار صوتی گوگل یا اپل و غیره را غیرفعال می‌کنند و هر زمان که به دستیار صوتی نیاز داشتند، از روش‌های دیگر برای فعال کردن آن استفاده می‌کنند.

یک ترفند ساده برای غیرفعال کردن موقتی قابلیت انتظار برای شنیدن عبارت Hey Siri این است که صفحه نمایش آیفون را به سمت پایین و روی سطح میز قرار دهید. در این حالت میکروفون عمل نمی‌کند و آیفون منتظر شنیدن عبارت هی سیری نخواهد بود.

بعضی از کاربران به دلیل عدم آشنایی با روش استفاده از دستیار صوتی یا همین‌طور عدم آشنایی با زبان انگلیسی، با جستجو در مورد اینکه چگونه ویس کنترل را خاموش کنیم، به کلی دستیار صوتی و امکانات آن را غیرفعال می‌کنند.

روش غیرفعال کردن Hey Siri در آیفون

دقت کنید که غیرفعال کردن هی سیری فقط قابلیت فعال شدن خودکار دستیار صوتی با گفتن عبارت Hey Siri را غیرفعال می‌کند در حالی که دستیار صوتی با سایر روش‌های فعالسازی، مثل قبل کار می‌کند. اما روش کار: ابتدا برنامه تنظیمات یا Settings را اجرا کنید.

در صفحه اصلی روی گزینه تنظیمات siri & search تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی سوییچ روبروی گزینه‌ی Listen for "Hey Siri" را در حالت خاموش و غیرفعال قرار دهید.

نحوه غیرفعال کردن Hey Siri در آیفون و جلوگیری از ارسال اطلاعات صدای کاربر برای اپل

به همین سادگی روشن بودن همیشگی میکروفون و دریافت صدای شما غیرفعال می‌شود.

زمانی که Hey Siri را غیرفعال کردید، می‌توانید برای اجرا کردن Siri از روش نگه داشتن کلید پاور آیفون استفاده کنید.

غیرفعال کردن ارسال اطلاعات صدای کاربر در آیفون

فراموش نکنید که می‌توانید جمع‌آوری و ارسال اطلاعات صدای خودتان برای سرورهای اپل جهت پردازش و بهینه‌سازی تشخیص گفتار را غیرفعال کنید. برای این کار تنظیمات را باز کنید و روی Privacy و سپس Analytics & Improvements تپ کنید. در این صفحه سوییچ گزینه‌ی Improve Siri & Dictation و همین‌طور گزینه‌ی Share iPhone Analytics را غیرفعال کنید.

نحوه غیرفعال کردن Hey Siri در آیفون و جلوگیری از ارسال اطلاعات صدای کاربر برای اپل

البته می‌توانید گزینه‌ی مربوط به آی‌کلود و خلاصه همه‌ی گزینه‌های مربوط به تحلیل اطلاعات کاربر را غیرفعال کنید و این دقیقاً همان کاری است که کاربران محتاط انجام می‌دهند.