زمانی که از شماره‌های ناشناس یا مزاحم، پیامکی دریافت می‌کنیم، معمولاً با صدای نوتیفیکیشن مربوط به اپ Messages آیفون یا آیپد مطلع می‌شویم. می‌توانید صدای نوتیفیکیشن پیام‌هایی دریافتی از شماره‌های مختلف را تغییر دهید و همین‌طور برخی گفتگوها را بی‌صدا یا Mute کنید. با این روش زمانی که پیامکی از شخص ناشناس یا از سرویس‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنید، صدایی پخش نمی‌شود.

در این مقاله شیوه‌ی بی‌صدا کردن برخی پیام‌ها و گفتگوها در اپ Messages اپل را بررسی می‌کنیم. سیاره‌ی آی‌تی را در ادامه‌ی مطلب دنبال کنید.

توجه کنید که اپلیکیشن Messages اپل هم برای ارسال پیامک یا SMS طراحی شده و هم برای ارسال و دریافت پیام از طریق اینترنت و در واقع پیام‌رسان iMessage طراحی شده است. متأسفانه پیام‌رسان iMessage در حال حاضر قابلیتی برای بلاک کردن مخاطبین و شماره‌های خاص ندارد اما خوشبختانه می‌توانید مخاطب یا شماره‌ای که مزاحم است را در تنظیمات مخاطبین، مسدود کنید. در این صورت هم دریافت پیامک مسدود می‌شود و هم تماس تلفنی آن مخاطب مسدود می‌شود.

روش دیگر برای مقابله با پیام‌های مزاحم این است که صدای نوتیفیکیشن دریافت پیام را قطع کنید و به زبان دیگر مخاطب یا شماره‌ی ناشناس را Mute کنید.

نحوه‌ی بی‌صدا کردن گفتگوها و پیام‌ها در اپ Messages آیفون و آیپد

قبل از هر چیز دقت کنید که سیستم عامل آیفون یا آیپد را به آخرین نسخه ارتقا دهید. مراحل بی‌صدا کردن گفتگوها یا پیام‌ها ساده است: ابتدا اپلیکیشن Messages را اجرا کنید. در لیست گفتگوها اسکرول کنید و گفتگوی موردنظر را پیدا کنید. انگشت خود را روی آن قرار داده و به چپ ببرید. با حرکت جاروبی به سمت چپ، دکمه‌هایی در سمت راست نمایان می‌شود.

برای بی‌صدا کردن، روی دکمه‌ای به شکل زنگوله تپ کنید. به این ترتیب در کنار گفتگو یک آیکون کوچک به شکل ماه ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده‌ی بی‌صدا بودن گفتگو است.

آموزش بی‌صدا کردن دریافت پیام از مخاطبین و شماره‌های خاص در آیفون و آیپد

آموزش بی‌صدا کردن دریافت پیام از مخاطبین و شماره‌های خاص در آیفون و آیپد

با همین روش ساده می‌توانید پیام‌های دریافتی از سایر افراد و شماره تلفن‌ها را بی‌صدا کنید. حتی می‌توانید چت‌های گروهی که افراد زیادی در آن عضویت دارند را Mute کنید که راهکار خوبی برای تمرکز بر کارهای روزانه است.

روش دیگر برای بی‌صدا کردن پیام‌ها، مراجعه به بخش Info هر یک از گفتگوها و استفاده از گزینه‌ی Hide Alerts است که البته روش طولانی‌تری است.

با مراجعه به تنظیمات آیفون یا آیپد می‌توانید برای هر یک از مخاطبین صدای نوتیفیکیشن متفاوتی در نظر بگیرید و همین‌طور حالت بی‌صدا را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید صدای نوتیفیکیشن دریافت پیامک را به کلی قطع کنید. قبلاً در مقاله‌ای به این موضوعات پرداختیم:

یک روش جالب دیگر برای مسدود کردن پیام‌های دریافتی از شماره‌های ناشناس و به خصوص شماره‌هایی که پیام‌های تبلیغاتی می‌فرستند این است که شماره‌های ناشناس را فیلتر کنید که در مجالی دیگر به آن می‌پردازیم. سیاره‌ی آی‌تی را دنبال کنید.