دریافت پیامک از شماره‌های ناشناس، یکی از مشکلات کاربران گوشی و تبلت است. در پیام‌رسان Messages اپل که اپ پیش‌فرض ارسال و دریافت SMS در آیفون و آیپد است، می‌توانید قابلیت Filter Unknown Senders را فعال کنید تا پیامک‌های دریافتی از شماره‌های ناشناس در دسته‌ی مجزایی قرار بگیرد و مزاحم کار شما نباشد. علاوه بر این می‌توانید صدای دریافت پیامک از شماره‌های ناشناس را نیز غیرفعال کنید.

در ادامه‌ی مطلب نحوه‌ی Mute کردن و جدا کردن پیامک‌های شماره‌های ناشناس را به صورت تصویری شرح می‌دهیم. با ما باشید.

اگز قابلیت فیلتر کردن پیام‌های شماره‌های ناشناس را فعال کنید، در اپ Messages دو تب ایجاد می‌شود که در تب اصلی، پیامک‌های دریافتی از مخاطبین لیست می‌شود و در تب دوم، پیام‌های دریافتی از شماره‌های ناشناس قرار می‌گیرد.

فیلتر کردن پیام‌ها و پیامک‌های شماره‌های ناشناس در iOS

برای فعال کردن فیلتر موردبحث، ابتدا اپلیکیشن تنظیمات یا Settings را اجرا کنید و سپس روی گزینه‌ی Messages تپ کنید.

در لیست تنظیمات، گزینه‌ی Filter Unknown Senders را پیدا کنید و سوییچ روبروی آن را در وضعیت فعال یا روشن قرار دهید.

نحوه فیلتر کردن و بی‌صدا کردن پیام‌های شماره‌های ناشناس در آیفون و آیپد

با توجه به توضیحات این گزینه، Turn off notifications for iMessages from people who are not in your contacts and sort them into a separate list، از این پس نوتیفیکیشن پیام‌های دریافتی از افراد ناشناس در پیام‌رسان iMessage غیرفعال می‌شود و علاوه بر این در لیست مجزایی مرتب می‌شوند. بنابراین نیازی به بی‌صدا کردن آیفون یا آیپد نیست.

اکنون اپ پیام‌رسان یا همان Messages را اجرا کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید دو تب در بالای صفحه دیده می‌شود: تب اول Contacts & SMS است و تب دوم Unknown Senders یا فرستندگان ناشناس.

نحوه فیلتر کردن و بی‌صدا کردن پیام‌های شماره‌های ناشناس در آیفون و آیپد

اگر بخواهید نوتیفیکیشن دریافتی از برخی شماره‌های ناشناس را فعال کنید، می‌بایست ابتدا شماره تلفن افراد موردنظر را در لیست مخاطبین خویش ذخیره کنید تا در تب اول قرار گیرند و صدای نوتیفیکیشن دریافت پیام از این افراد، فعال شود.

نحوه فیلتر کردن و بی‌صدا کردن پیام‌های شماره‌های ناشناس در آیفون و آیپد

نکته‌ی دیگر این است که فعال کردن فیلتر شماره‌های ناشناس، موجب حذف شدن پیام‌ها نمی‌شود و صرفاً شیوه‌ی نمایش را تغییر می‌دهد.

اگر قابلیت فیلتر کردن شماره‌های ناشناس در iPhone یا iPad شما وجود ندارد، بررسی کنید که آخرین نسخه‌ی سیستم عامل را نصب کرده باشید و اگر اینگونه نیست، برای بروزرسانی اقدام کنید. این ویژگی در نسخه‌های قدیمی iOS و iPadOS موجود نیست.