بیشتر کاربران آیفون و آیپد از اپلیکیشن Notes اپل برای یادداشت کردن نکات مهم استفاده می‌کنند. این اپ طراحی ساده‌ای دارد و در عین حال امکانات آن جامع است. علاوه بر نوشتن متن ساده، می‌توانید لیست وظیفه بسازید، عکس و صدا در یادداشت‌ها اضافه کنید، داکیومنت‌ها را اسکن کنید و همین‌طور طراحی کنید. اگر رنگ پس‌زمینه برایتان جالب نیست و ترجیح می‌دهید که طرح و رنگ متفاوتی داشته باشد، می‌توانید آن را تغییر دهید.

در ادامه به نحوه‌ی تغییر دادن طرح پس‌زمینه‌ی یادداشت‌ها در اپلیکیشن نوتس اپل می‌پردازیم.

اپلیکیشن Notes با وجود طراحی ساده‌ای که دارد، امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر سیاره‌ی آی‌تی را دنبال کرده باشید، با ترفند مخفی کردن عکس‌ها به صورتی که بدون پسورد قابل رویت نباشند، آشنا شده‌اید. این ترفند جالب نه در اپ Photos بلکه در اپلیکیشن نوتس انجام می‌شود!

اما به موضوع اصلی این مقاله برگردیم که تغییر دادن طرح پس‌زمینه است.

چگونه طرح پس‌زمینه را در اپلیکیشن Notes آیفون و آیپد تغییر دهیم؟

برای شروع کار اپلیکیشن Notes را اجرا کنید. سپس یک یادداشت خالی جدید ایجاد کنید. برای تغییر دادن طرح پس‌زمینه، روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید. منویی در پایین صفحه ظاهر می‌شود. در این منو روی دکمه‌ی Lines & Grids  تپ کنید.

آموزش تغییر طرح پس‌زمینه‌ی یادداشت‌ها در اپ Notes آیفون و آیپد

آموزش تغییر طرح پس‌زمینه‌ی یادداشت‌ها در اپ Notes آیفون و آیپد

در لیست طرح‌های مختلف کاغذ، روی یکی از حالت‌ها تپ کنید. دقت کنید که برای طراحی منظم، بهتر است طرح جدولی را انتخاب کنید. فواصل خطوط در طرح‌های مختلف متفاوت است و هر یک برای نوعی از یادداشت‌ها مناسب است.

آموزش تغییر طرح پس‌زمینه‌ی یادداشت‌ها در اپ Notes آیفون و آیپد

یکی از ۶ طرح را انتخاب کنید. اگر یادداشتی را قبلاً ایجاد کرده باشید هم امکان سفارشی‌سازی طرح پس‌زمینه‌ی آن وجود دارد و روش کار مشابه است.

نکته‌ی دیگر این است که می‌توانید استایل پیش‌فرض را هم تغییر بدهید تا همه‌ی یادداشت‌های جدید، طرح پس‌زمینه‌ی موردنظر شما را داشته باشند. برای این منظور اپلیکیشن Settings را اجرا کنید و روی Notes و سپس روی Lines & Grids تپ کنید. در ادامه روی طرحی که مناسب کاربردهای شماست تپ کنید.

در اپ نوتس می‌توانید رنگ پس‌زمینه‌ی یادداشت‌ها را هم به صورت مجزا تغییر دهید. حتی اگر تم مشکی را در تنظیمات آیفون فعال کنید، می‌توانید پس‌زمینه‌ی یادداشت خاصی را روشن در نظر بگیرید.