یکی از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید مرورگر Safari، تغییر دادن رنگ نوار وضعیت متناسب با رنگ‌بندی صفحات وب و سایت‌ها است. این ویژگی در iOS 15 اضافه شده و اگر سیستم عامل را به نسخه‌ی جدید ارتقا داده باشید، احتمالاً آن را تجربه کرده‌اید. برخی از کاربران از طراحی قبلی بیشتر خوششان می‌آید و نمی‌خواهند رنگ نوار وضعیت حین کار با مرورگر سافاری مرتباً تغییر نکند. خوشبختانه امکان غیرفعال کردن این ویژگی وجود دارد.

در ادامه به نحوه‌ی جلوگیری از تغییر رنگ استاتوس بار یا نوار وضعیت حین استفاده از مرورگر سافاری در آیفون و آیپد می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

آشنایی با Website Tinting مرورگر Safari

همان‌طور که اشاره کردیم قابلیت Website Tinting به این معنی است که با باز کردن صفحات مختلف وب، رنگ نوار بالای صفحه تغییر می‌کند. به عبارت دیگر نواری که در آن وضعیت وای-فای، وضعیت شارژ باتری، ساعت و وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت سیم‌کارت نمایش داده می‌شود، مرتباً حین باز کردن صفحات سایت‌های مختلف، تغییر رنگ می‌دهد.

دقت کنید که در نسخه‌ی قبلی سافاری، نوار بالای صفحه حین استفاده از مرورگر سافاری به صورت پیش‌فرض روشن بوده و البته در زمان فعال بودن تم مشکی، تیره بوده است. این دو حالت را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

چگونه از تغییر کردن رنگ نوار وضعیت بالای آیفون حین وب‌گردی با Safari جلوگیری کنیم؟

غیرفعال کردن تغییر رنگ نوار وضعیت حین کار با Safari

برای تغییر دادن و غیرفعال کردن این ویژگی جدید، کافی است به تنظیمات مراجعه کنید:

ابتدا اپلیکیشن Settings آیفون را اجرا کنید.

روی Safari تپ کنید.

در صفحه‌ی باز شده سوییچ روبروی Allow Website Tinting را در وضعیت خاموش قرار دهید.

چگونه از تغییر کردن رنگ نوار وضعیت بالای آیفون حین وب‌گردی با Safari جلوگیری کنیم؟

چگونه از تغییر کردن رنگ نوار وضعیت بالای آیفون حین وب‌گردی با Safari جلوگیری کنیم؟

به همین سادگی تغییر کردن رنگ نوار وضعیت متوقف می‌شود. برای فعالسازی مجدد می‌توانید همین مراحل را تکرار کنید و سوییچ گزینه‌ی موردبحث را فعال کنید.