مرورگر اینترنت محصولات اپ، Safari نام دارد و امکاناتی مشابه مرورگرهای محبوب امروزی دارد. یکی از قابلیت‌های سافاری، باز کردن سریع صفحه‌ی خانه است. می‌توانید صفحه‌ای از وب که بیشتر اوقات باز می‌کنید را به عنوان خانه انتخاب کنید تا هر زمان که لازم شد، با یک کلیک آن را باز کنید. البته در سافاری آیفون و آیپد، دقیقاً  قابلیتی به اسم صفحه‌ی خانه وجود ندارد بلکه می‌توانید در شروع به کار اپلیکیشن، صفحه‌ای را به صورت خودکار باز کنید.

در ادامه به نحوه‌ی تنظیم کردن صفحه خانه در Safari مک‌او‌اس می‌پردازیم.

تغییر صفحه خانه در سافاری

برای انتخاب کردن صفحه‌ی خانه در مرورگر Safari، ابتدا این اپلیکیشن سیستم عامل مک‌او‌اس اجرا کنید. سپس در بالای صفحه روی منوی Safari و گزینه‌ی Preferences کلیک کنید تا صفحه‌ی تنظیمات ظاهر شود.

شورت‌کات باز کردن تنظیمات سافاری، Cmd +, است.

در صفحه‌ی تنظیمات روی تب General یا تنظیمات عمومی کلیک کنید. اکنون می‌توانید آدرس صفحه‌ی خانه را در کادر Homepage تایپ کنید. به عنوان مثال اگر از گوگل برای جستجو در وب استفاده می‌کنید، می‌توانید صفحه خانه را به گوگل تغییر دهید و لذا می‌بایست آدرس وب‌سایت گوگل را تایپ کنید:

https://www.google.com

روش تغییر صفحه خانه در Safari اپل و باز کردن خودکار آن

دقت کنید که بالای گزینه‌ی Homepage دو منوی کرکره‌ای مهم وجود دارد:

  • منوی کرکره‌ای New windows open with برای انتخاب کردن سایتی است که همیشه حین باز کردن پنجره‌ی جدید بارگذاری می‌شود.
  • منوی کرکره‌ای New tabs open with نیز برای انتخاب صفحه‌ای است که همواره پس از باز کردن تب جدید، بارگذاری می‌شود.

می‌توانید هر دو مورد را Homepage انتخاب کنید. در این صورت هر زمان که تب یا پنجره‌ی جدیدی برای وب‌گردی باز کنید، صفحه‌ی سایتی که به عنوان خانه انتخاب کرده‌اید، باز می‌شود.