بعضی از کاربران آیفون و اپل واچ، به استفاده از میموجی در پیام‌ها علاقه‌مند هستند. در آیفون قابلیت ساخت میموجی وجود دارد و اگر به آیفون دسترسی نداشته باشید هم می‌توانید صرفاً با استفاده از Apple Watch، میموجی بسازید و ارسال کنید!

در ادامه به نحوه‌ی ساخت Memoji در ساعت هوشمند اپل می‌پردازیم.

مفهوم میموجی با معرفی نسخه‌ی ۱۲ سیستم عامل iOS در سال ۲۰۱۸ مطرح شد. در حقیقت میموجی نوع خاصی از Animoji است که یک سال قبل‌تر معرفی شده بود. کاربران محصولات اپل می‌توانند در پیام‌رسان iMessage از Memoji استفاده کنند و در واقع این نوع خاص استیکر در محصولات اپل به صورت کامل پشتیبانی می‌شود. در سایر پیام‌رسان‌ها نیز استفاده از میموجی با محدودیت‌هایی امکان‌پذیر است.

آموزش ساعت Memoji در اپل واچ

نکته‌ی جالب این است که در حال حاضر در اپل واچ نیز قابلیت ساخت میموجی وجود دارد. بیشتر کاربران اپل واچ قبلاً به کمک آیفون، میموجی ساخته‌اند اما تاکنون قابلیت ساخت میموجی در اپل واچ وجود نداشته است. برای ساخت میموجی در اپل واچ، پس از اجرا کردن اپلیکیشن Memoji، حرکت جاروبی به سمت پایین انجام دهید.

آموزش ساخت میموجی در اپل واچ

گزینه‌ی Create a new Memoji در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای شروع کار روی + تپ کنید.

آموزش ساخت میموجی در اپل واچ

گزینه‌های انتخاب پوست یا Skin و انتخاب مدل مو یا Hairstyle و همین‌طور چند گزینه‌ی دیگر برای طراحی چهره ظاهر می‌شود. با تپ روی هر گزینه و انتخاب مورد دلخواه، چهره را ویرایش کنید.

آموزش ساخت میموجی در اپل واچ

دقت کنید که به جز گزینه‌های پایین صفحه، گزینه‌هایی نظیر انتخاب رنگ مو در کنار صفحه ظاهر می‌شود. می‌توانید با چرخاندن پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند، در لیست گزینه‌های کناری اسکرول کنید اما برای اسکرول کردن در گزینه‌های پایین صفحه، کافی است حرکت جاروبی به سمت چپ یا راست انجام دهید.

آموزش ساخت میموجی در اپل واچ

زمانی که ویرایش میموجی تکمیل شد، روی Done در گوشه‌ی بالا تپ کنید تا میموجی جدید ذخیره شود. اگر نمی‌خواهید میموجی ذخیره شود روی Cancel تپ کنید.

آموزش ساخت میموجی در اپل واچ

می‌توانید در مجالی دیگر نیز میموجی را ویرایش یا حذف کنید. برای این کار کافی است اپلیکیشن Memoji را اجرا کنید و روی میموجی موردنظر تپ کرده و سپس گزینه‌ی Delete انتهای لیست را برای حذف کردن آن لمس کنید.

آموزش ساخت میموجی در اپل واچ

استفاده از میموجی‌هایی که در اپل واچ ساخته شده، در اپلیکیشن Messages اپل امکان‌پذیر است.

در نسخه‌ی جدید سیستم عامل اپل واچ یعنی watchOS 7، اپل پوسته‌ای برای ساعت اضافه کرده که مرتبط با Memoji است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت میموجی و کاربرد آن به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم توجه فرمایید: