اضافه کردن ردیف در اکسل کار سادهای است. میتوانید در اواسط جدول با چند کلیک، به تعداد لازم ردیف جدید اضافه کنید.
در ادامه نحوهی اضافه کردن چند ردیف در Excel را بررسی میکنیم.
اضافه کردن چند ردیف با گزینههای منوی راستکلیک
سادهترین راهکار برای اضافه کردن یک یا چند ردیف جدید در اکسل، استفاده از منوی راستکلیک است. ابتدا فایل و صفحهی اکسل موردنظر را باز کنید. سپس به تعداد ردیفهای موردنیاز، از سلولهای یک ستون جدول انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر ۴ ردیف اضافی نیاز دارید، ۴ سلول از یکی از ستونها را انتخاب کنید و دقت کنید که ردیفهای جدید بالاتر از اولین سلول ور در واقع بالاترین سلول انتخابشده، اضافه میشوند.
اکنون روی یکی از سلولهای انتخاب شده راستکلیک کنید و گزینهی Insert را انتخاب نمایید.
پنجرهی کوچکی باز میشود. گزینهی Entire Row را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، ۴ ردیف جدید بالاتر از اولین سلول انتخاب شده، اضافه شده است.
اگر اشتباهی رخ داده، به جای حذف کردن ردیفهای جدید، با کلید میانبر Ctrl + Z در ویندوز و Command + Z در مکهای اپل، Undo کنید.
کلید میانبر اضافه کردن چند ردیف جدید در Excel
شاید به کلیدهای میانبر برای افزایش سرعت کار علاقهمند هستید. بد نیست بدانید که کلید میانبری برای افزودن چند ردیف در یک مرحله نیز وجود دارد. برای شروع فایل و صفحهی موردنظر را باز کنید. سپس مثل روش قبلی، چند سلول به تعداد ردیفهای موردنظر انتخاب کنید و دقت کنید که ردیفهای جدید بالاتر از اولین سلول انتخاب شده اضافه میشوند.
اکنون به جای راستکلیک کردن، کلید میانبر Ctrl + Shift + + را فشار دهید. البته در مکها میبایست به جای Ctrl از Command استفاده کنید.
در پنجرهی باز شده گزینهی Entire row را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.
به این ترتیب ردیفهای جدید اضافه میشود.
howtogeekسیارهی آیتی
سلام عالی بود ممنون