اضافه کردن ردیف در اکسل کار ساده‌ای است. می‌توانید در اواسط جدول با چند کلیک، به تعداد لازم ردیف جدید اضافه کنید.

در ادامه نحوه‌ی اضافه کردن چند ردیف در Excel را بررسی می‌کنیم.

اضافه کردن چند ردیف با گزینه‌های منوی راست‌کلیک

ساده‌ترین راهکار برای اضافه کردن یک یا چند ردیف جدید در اکسل، استفاده از منوی راست‌کلیک است. ابتدا فایل و صفحه‌‌ی اکسل موردنظر را باز کنید. سپس به تعداد ردیف‌های موردنیاز، از سلول‌های یک ستون جدول انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر ۴ ردیف اضافی نیاز دارید، ۴ سلول از یکی از ستون‌ها را انتخاب کنید و دقت کنید که ردیف‌های جدید بالاتر از اولین سلول ور در واقع بالاترین سلول انتخاب‌شده، اضافه می‌شوند.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل

اکنون روی یکی از سلول‌های انتخاب شده راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Insert را انتخاب نمایید.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل

پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود. گزینه‌ی Entire Row را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ۴ ردیف جدید بالاتر از اولین سلول انتخاب شده، اضافه شده است.

اگر اشتباهی رخ داده، به جای حذف کردن ردیف‌های جدید، با کلید میانبر Ctrl + Z در ویندوز و Command + Z در مک‌های اپل، Undo کنید.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل

کلید میانبر اضافه کردن چند ردیف جدید در Excel

شاید به کلیدهای میانبر برای افزایش سرعت کار علاقه‌مند هستید. بد نیست بدانید که کلید میانبری برای افزودن چند ردیف در یک مرحله نیز وجود دارد. برای شروع فایل و صفحه‌ی موردنظر را باز کنید. سپس مثل روش قبلی، چند سلول به تعداد ردیف‌های موردنظر انتخاب کنید و دقت کنید که ردیف‌های جدید بالاتر از اولین سلول انتخاب شده اضافه می‌شوند.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل

اکنون به جای راست‌کلیک کردن، کلید میانبر Ctrl + Shift + +  را فشار دهید. البته در مک‌ها می‌بایست به جای Ctrl از Command استفاده کنید.

در پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Entire row را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل

به این ترتیب ردیف‌های جدید اضافه می‌شود.

آموزش اضافه کردن چند ردیف در جداول اکسل