بتن به‌عنوان مصالح پرکاربردی است که از ترکیبات مختلفی از جمله افزودنی روان کننده تشکیل می‌شود. بدون استفاده از بتن هرگز اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی امکان‌پذیر نیست. البته پروژه‌های بتنی در انواع مختلفی اجرا می‌شوند که یکی از آنها بتن مگر است. این بتن‌های نظافت کاربرد‌های خاصی دارند که باید با آنها آشنا شد؛ البته در این نوع بتن‌ها نیز از مواد افزودنی خاصی استفاده می‌کنند. بی‌شک به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این مخلوط هستید. در ادامه توضیحات کامل‌تری ارائه می‌دهیم تا شما نیز با خصوصیات این ترکیب و روان کننده بتن مورد استفاده بیشتر آشنا شوید.

بتن مگر

بتن مگر برای پروژه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عیار کم سیمان در این بتن‌ها بسیار مورد توجه است و البته به‌عنوان ویژگی مهم آنها شناخته می‌شود. در واقع مقدار سیمانی که در آنها استفاده می‌کنند، در قیاس با بتن سازه‌ای کمتر است. برای آماده کردن بستر خاک‌برداری شده قبل از آرماتوربندی و صفحه گذاری، این نوع بتن‌ها را اجرا می‌کنند.

کاربرد بتن مگر بسیار مورد توجه است، در واقع به‌منظور جلوگیری از تماس مستقیم بتن اصلی قسمت فونداسیون با خاک اجرا می‌شود. در واقع از فرآیند آبکش شدن جلوگیری می‌کند و سطحی کاملاً صاف به وجود می‌آورد. همچنین پس از رگلاژ کف فونداسیون می‌توان فرآیند پی‌سازی را ادامه داد.

افزودنی روان کننده بتن مِگر و آنچه باید بدانیم!

کاربرد بتن مگر

هر محصول باید در جای مناسبی به کار برده شود و به این ترتیب اهمیت آن بیشتر به چشم می‌آید. افرادی که با صنعت بتن آشنا هستند، می‌دانند که نمی‌توان از هر محصولی در هر جایی استفاده کرد. به‌عنوان مثال یک افزودنی بتن خاص باید در پروژه مخصوصی و برای هدف معلومی استفاده گردد.

کاربرد بتن مگر بسیار ارزشمند است و به‌کارگیری آن ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. در این بتن‌ها که عیار کم سیمان به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی آن‌ها شناخته می‌شود از نفوذ سیمان به خاک جلوگیری می‌کند. دیگر کاربردهای این نوع بتن‌ها عبارتند از:

به منظور پر کردن تمامی فضاهای خالی از این مخلوط استفاده می‌کنند.

در بسیاری از مواقع و شرایط بحرانی که خاک‌برداری بیش از حد استاندارد باشد، به‌منظور تراز کردن کف پی به‌کارگیری این نوع بتن‌ها الزامی است.

قطعاً فونداسیون باید تراز و همگن باشد؛ پس برای صاف‌کردن فونداسیون می‌توانید از این روش استفاده کنید.

باعث جلوگیری از جذب رطوبت و یا آب بتن توسط خاک می‌شود. البته این عملکرد برای زمانی است که اصول بتن‌ریزی مگر را مو به مو با رعایت استانداردها انجام دهید.

افزودنی روان کننده بتن مِگر و آنچه باید بدانیم!

نکات خرید افزودنی بتن

برای خرید افزودنی بتن و انواع روان کننده بتن باید چندین نکته مهم را به‌خاطر بسپارید. بعد از این‌که در رابطه با صفر تا صد این افزودنی‌های بتن اطلاعاتی کسب کردید، راهنمای خرید را مورد بررسی قرار دهید. بد نیست بدانید عوامل بسیار زیادی تعیین کننده افزودنی‌های مجاز برای بتن مورد نظر هستند. برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارت‌اند از:

جنبه اقتصادی

هزینه افزودنی بتن یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید به آن توجه داشت. در واقع قیمت افزودنی بتن باید مورد بررسی قرار بگیرد. این مواد افزودنی از نظر سطح کیفیت متفاوت هستند و قیمت آن‌ها نیز متفاوت است.

خواص مواد افزودنی بتن

نوع خاصیت و ترکیب شیمیایی این مواد افزودنی بتن نیز مورد توجه است. در واقع برای هر بتنی در هر شرایطی افزودنی‌هایی نیاز دارید که باعث تغییر حالت بتن و بهبود کیفیت آن شود.

سازگاری

این مواد افزودنی باید با سیمان و دیگر مواد افزودنی در بتن شما سازگاری داشته باشد. این سازگاری حتی در رابطه با شرایط آب‌وهوایی نیز صدق می‌کند.

برند

شرکت‌های بسیار زیادی هم اکنون در زمینه تامین مواد افزودنی بتن مورد نیاز بتن فعالیت دارند.‌ از مجموعه‌های معتبر بهترین برندهای این مواد افزودنی و روان کننده بتن را انتخاب کنید که کیفیت آن‌ها مطلوب باشد.

نوع مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن

مواد افزودنی بتن در دسته‌بندی‌های مختلف مواد روان کننده بتن، کاهنده آب، مقاوم کننده بتن، کندگیر بتن، تندگیر بتن و ... قرار می‌گیرند. در هر دسته‌بندی که نیاز به ماده‌ای با آن خاصیت دارید، یک نوع افزودنی بتن با کیفیت‌تر و تاثیرگذارتر در این گروه را انتخاب کنید.

قیمت افزودنی بتن

افزودنی‌ها امروزه به‌عنوان مهم‌ترین موادی هستند که برای تغییر خواص شیمیایی بتن از آن‌ها استفاده می‌شود. این مواد افزودنی به‌طور کلی مقاومت بتن را افزایش می‌دهند. برای خرید افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن چندین نکته مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد. قیمت افزودنی بتن به‌عنوان مهم‌ترین پارامترهای خرید محسوب می‌شود. عوامل بسیار زیادی تعیین کننده این قیمت هستند که برخی از آن‌ها شامل:

سطح کیفیت

مواد افزودنی بتن در برندهای بسیار متنوعی هم اکنون در بازار توزیع می‌شوند. سطح کیفیت مواد تولیدی هر یک از این شرکت‌ها به نوع مواد اولیه، روش تولید و شرایط تولید بستگی دارد. چنانچه از مواد اولیه درجه یک، شرایط تولید عالی و روش‌های به روز و پیشرفته برای تولید مواد افزودنی استفاده کرده باشند، کیفیت نهایی نیز مطلوب می‌شود.

حجم خرید

این مواد افزودنی در اشکال جامد و مایع در بازار هستند. حال این‌که هر یک از این مواد به حالت جامد در پاکت یا بسته‌های خاصی توزیع می‌شود. موادی به صورت مایع نیز به همین صورت در بطری و بشکه‌های چند کیلو یا تنی هستند. پس بدون شک حجم خرید افزودنی بتن به‌عنوان مهم‌ترین پارامتری است که روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

خرید افزودنی بتن

با توجه به اهمیت این مواد در صنعت ساخت و ساز امروز، هر کشوری نیاز دارد تا برای پیشرفت در این عرصه، این محصولات را به آسان‌ترین شکل ممکن به دست مصرف‌کنندگان برساند. خوشبختانه در داخل کشور نیز به این مورد مهم توجه شده و مراجع معتبر مختلفی در این حوزه فعالیت دارند.

اولین نکته مهم در خرید انواع افزودنی این است که این محصولات را باید از یک مرجع معتبر تهیه کنید. ما در شرکت همگرایان تولید (کپکو) همواره سعی کرده‌ایم تا رضایت مشتریان را جلب کنیم. این رضایت با مناسب بودن قیمت، مرغوب بودن محصول و حضور دائمی در کنار مشتری در هنگام انجام پروژه حاصل شده است.

اگر شما نیز قصد خرید محصولات مختلفی در این حوزه دارید متخصصان ما می‌توانند با انتقال تجارب خودشان به شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی را از مشاورین دریافت نمایید.

افزودنی روان کننده بتن مِگر و آنچه باید بدانیم!

جمع بندی و معرفی روان کننده بتن کپکو

بتن امروزه برای ساخت پروژه‌های عمرانی و ساختمانی با مواد افزودنی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تولید مواد بتنی انرژی اولیه کمتری نیاز دارد و مقرون‌به‌صرفه‌تر است، از آن در پروژه‌ها استفاده می‌کنند. همین پروژه‌های بتنی در شرایط مختلف با خرید افزودنی بتن و افزودن این مواد با اختلاط مواد بتنی تغییر خاصیت می‌دهند.

به‌عنوان مثال، بتن نوع مگر به‌عنوان یکی از پرکاربردترین بتن‌هایی است که برای اجرای آن به شن، ماسه، سیمان، آب و برخی از افزودنی‌های بتن نیاز دارید. کاربرد بتن مگر و اهمیت عملکرد آن باعث استفاده از این نوع بتن‌ها در شرایط خاص می‌شود.

شرکت همگرایان تولید (کپکو)به عنوان یکی از مراکز توزیع کننده انواع افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن برای پروژه‌های بتنی است. اکنون جهت خرید افزودنی بتن می‌توانید از محصولات با کیفیت و قیمت ارزان این مجموعه بهره ببرید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.