با همه‌گیری COVID-19 زندگی و شغل افراد را عمیقاً تغییر کرده است. در زمانی که مؤسسات آموزشی در سراسر جهان مجبور به تعطیل کردن کلاس های خود شدند، معلمان و زبان آموزان مجبور به آموزش و یادگیری زبان ها به صورت آنلاین در پلتفرم های مختلف شدند. اگرچه فناوری در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی با آموزش زبان ادغام شده است و کاربرد گسترده‌ای در زمینه های مختلف پیدا کرده است، با شروع بیماری کووید هزاران معلم و زبان‌آموز به طور ناگهانی مجبور شدند از اینترنت به عنوان تنها وسیله آموزش و یادگیری خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با اینکه کلاس زبان آنلاین چگونه برگزار می شوند صحبت کنیم.

کلاس های آنلاین چگونه برگزار می شوند؟

آموزشگاه و موسسات مختلف برای برگزاری کلاس های آنلاین خود در درجه ی اول نیازمند بستر های برگزاری کلاس های آنلاین مانند ادوبی کانکت ، اسکای روم و ... می باشند. این بستر های برگزاری کلاس های آنلاین امکانات مختلفی مانند به اشتراک گذاری تصویر و صدای معلم و دانش آموز، صفحه ی نمایش و فایل های استاد ، اشتراک گذاری فایل های صوتی و... را فراهم می آورند.

مدرس با به اشتراک گذاری فایل های تدریس خود و یا استفاده از تخته مطالب هر جلسه را به بهترین نحو ارائه میدهد و در عین حال می تواند تصویر و صدای خود را نیز با دانش آموزان به اشتراک بگذارد. زبان آموزان نیز می توانند با به اشتراک گزاری صدا و تصویر خود در کلاس مشارکت نمایند و سوالات خود را از استاد بپرسند.

در واقع با پیشرفت های اخیر تکنولوژی کلاس های آنلاین در مواردی حتی بهتر از کلاس های حضوری عمل می کنند.

کلاس های آنلاین در چه بستری برگزار می شوند؟

برخی از بستر های کلاس های آنلاین عبارتند از:

  • Adobe Connect

ادوبی کانکت را می توان از بهترین و منعطف ترین بستر های آموزش آنلاین با امکان برگزاری کلاس ها و وبینار ها با اعضای نا محدود و امکانات بسیار نامید.

ادوبی کانکت را می توان برروی سیستم عامل های اندروید و iOS نیز نصب کرد.

  • Google meet

بستر گوگل میت توسط گوگل ساخته شده و امکانات متنوعی چون تعداد جلسات و کلاس های نا محددود ، امکان زیر نویس به صورت زنده، چیدمان قابل تنظیم و ... به کاربران خود ارائه می دهد.

  • اسکای روم

اسکای روم پلتفرم بومی پرطرفدار که اخیرا بسیار پرطرفدار شده است و دارای نسحه تحت وب بوده و برای شرکت و یا برگزاری کلاس در اسکی روم نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی نیست.

  • Zoom

زوم بدلیل رابطه کاربری ساده و همچنین امکانات بسیار در عین رایگان بودن آن بین زبان آموزان و مدرسان پرطرفدار می باشد.

کدام آموزشگاه؟

اگر جزو زبان آموزانی هستید که به دنبال دوره ی آنلاین زبان هستید که تمام فاکتور های یک آموزش کامل را داشته باشد، ما آموزشگاه دهخدا را پیشنهاد می کنیم. آموزشگاه دهخدا با فراهم ساختن بستر آموزش آنلاین زبان های رایج و کاربردی چون انگلیسی، فرانسوی ، آلمانی، ترکی استانبولی و حتی زبان های خاصی چون ارمنی، چکی، چینی ، کره ای، نروژی و... به شکل گروهی و خصوصی امکان یادگیری زبان را از هر نقطه ی ایران و حتی خارج از ایران ممکن ساخته است.