نمایشگر همیشه روشن یا به اختصار AOD یکی از ویژگی‌های جالب برخی گوشی‌های امروزی است که از صفحه نمایش‌های کم‌مصرف و به خصوص پنل‌های AMOLED بهره می‌برند. در محصولات سامسونگ می‌توان روی نمایشگر همیشه روشن، علاوه بر تاریخ و ساعت، عکس متحرک و نوتیفیکیشن نمایش دما و وضعیت جوی و میزان شارژ و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کرد.

در این مقاله به روش نمایش وضعیت آب‌وهوا روی صفحه نمایش محصولات سامسونگ که نمایشگر همواره روشن یا Always On Display دارند، می‌پردازیم. با ما باشید.

ویژگی نمایشگر همیشه روشن به تدریج در گوشی‌های بیشتر و بیشتری فعال می‌شود و کمپانی‌های مختلف از سبک‌های موفق یکدیگر تقلید می‌کنند. می‌توانید با نصب کردن رام‌های کاستوم و اپ‌های خاص، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را در گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به پنل‌های LCD نیز تجربه کنید ولیکن مصرف باتری پنل‌های AMOLED با توجه به اینکه پیکسل‌ها حین نمایش رنگ مشکی، به کلی خاموش می‌شوند، به مراتب کمتر از دیگر اقسام صفحه نمایش است. بنابراین بهتر است تنها در گوشی‌ها یا تبلت‌هایی که مجهز به پنل‌های AMOLED هستند، این قابلیت را فعال و استفاده کنید.

در حال حاضر سامسونگ در رام‌های جدید گوشی‌های رده‌اولی مثل گلکسی اس ۹، برای اضافه کردن عناصر مفید در نمایشگر همیشه روشن، گزینه‌هایی ارایه کرده که همه‌ی جوانب کاربرد را پوشش نمی‌دهد اما به هر حال می‌توانید از این تنظیمات استفاده کنید.

در حالت پیش‌فرض ویجت یا گزینه‌ای برای نمایش وضعیت آب‌وهوا روی AOD محصولات سامسونگ وجود ندارد ولیکن می‌توانید به راحتی وضعیت جوی را روی نمایشگر همیشه روشن مشاهده کنید. در ادامه به مراحل کار می‌پردازیم.

چگونه پیش‌بینی آب و هوا را روی نمایشگر همیشه روشن گوشی‌های سامسونگ ببینیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم به صورت پیش‌فرض چنین گزینه‌ای وجود ندارد و باید از اپلیکیشن‌های جانبی وضعیت جوی استفاده کنید و اپی را انتخاب کنید که نمایش دمای هوا در نوار وضعیت یا Status Bar بالای صفحه را پشتیبانی می‌کند.

در واقع نکته‌ی جالب این است که نمایشگر همیشه روشن که می‌تواند نوتیفیکیشن‌های اپ‌ها را نمایش دهد، دمای هوا را نیز نمایش خواهد داد.

اپ پیشنهادی ما که این ویژگی را دارد، اپ Weather Underground است. اپی که به سادگی نصب می‌شود.

پس از نصب کردن این اپ، آن را اجرا کنید و به Settings و بخش Notifications آن مراجعه کنید. در تنظیمات این اپ روی Status Bar Settings تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی نیز سوییچ دو گزینه‌ی Ongoing weather notification و Precipitation Notification که نوتیفیکیشن‌های مربوط به بارش باران و برف است را فعال کنید.

در ادامه روی Icon information تپ کنید و حالت Temperature only‌ را انتخاب کنید تا فقط دمای هوا را به صورت نوتیفیکیشن مشاهده کنید. در نهایت برای ذخیره کردن تنظیمات، روی گزینه‌ی Save بالای صفحه تپ کنید.

چگونه دما و وضعیت جوی را روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ ببینیم؟

چگونه دما و وضعیت جوی را روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ ببینیم؟

نمایش وضعیت جوی به شکل زیبا روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ

تنها گزینه و روش موجود این نیست که با یکی از اپ‌های وضعیت جوی، دمای هوا را روی AOD مشاهده کنید بلکه می‌توانید از اپلیکشن دیگری به اسم WeatherBug استفاده کنید. این اپلیکیشن آیکون دمای هوا را به صورت رنگی نشان می‌دهد و لذا نمایش جالب‌تری از وضعیت هوا دریافت خواهید کرد.

می‌توانید آیکون دمای هوا را به رنگ آبی مشاهده کنید، درست مثل تصویر زیر:

چگونه دما و وضعیت جوی را روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ ببینیم؟

اگر به تنظیمات این اپلیکیشن رجوع کنید، می‌توانید رنگ سفید یا آبی را برای آیکون دمای هوا انتخاب کنید.

چگونه دما و وضعیت جوی را روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ ببینیم؟

متأسفانه این اپ فقط پیش‌بینی دما را در بخش نوتیفیکیشن نمایش می‌دهد و نه وضعیت جوی پیش‌بینی شده برای روز بعد را.

اپلیکیشن دیگری که برای این کار توصیه می‌کنیم، اپ Today Weather است. این اپلیکیشن می‌تواند دمای هوا و وضعیت آب و هوا را نشان دهد ولیکن فقط یکی از این دو مورد را می‌توانید انتخاب کنید.

مشکلات نمایش دما و وضعیت جوی در AOD سامسونگ

هر سه اپلیکیشنی که معرفی کردیم، می‌بایست برای نمایش صحیح دما یا وضعیت جوی، نوتیفیکیشنی دائمی را در پنل نوتیفیکیشن‌های اندروید داشته باشند! به عبارت دیگر اگر بخواهید بخش نوتیفیکیشن یا اعلانیه‌ها خلوت و خالی شود، باید از نمایش دما و پیش‌بینی آب و هوا هم صرف‌نظر کنید.

مشکل بعدی این است که اگر نوتیفیکیشن‌ها زیاد شوند، نمایش نوتیفیکیشن اپلیکیشن آب و هوا روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ غیرفعال می‌شود و در واقع نوتیفیکیشن‌های مهم‌تر یا نوتیفیکیشن اپ‌هایی که نوتیفیکیشن‌های بیشتری دارند، به جای آن نمایش داده می‌شوند.

چگونه دما و وضعیت جوی را روی نمایشگر همیشه روشن محصولات سامسونگ ببینیم؟

در نهایت بهتر است همواره رام اندرویدی گوشی یا تبلت خود را آپدیت کنید چرا که شاید سامسونگ در بروزرسانی بعدی با توجه به بازخوردی که از کاربران دریافت می‌کند، تصمیم بگیرد که قابلیت نمایش وضعیت جوی را به عنوان یکی از تنظیمات AOD ارایه کند و همین‌طور تنظیماتی برای نمایش نوتیفیکیشن برخی اپ‌های اولویت‌دار اضافه کند.