افراد زیادی به برنامه‌نویسی علاقه ندارند و در عین حال می‌خواهند اپلیکیشن برای اندروید بسازند! نوشتن یک اپ ساده برای برنامه‌نویسی که به نرم‌افزار Android Studio گوگل مسلط است، در کمتر از نیم ساعت امکان‌پذیر است اما برای کاربری که فقط مقدمات برنامه‌نویسی را می‌داند، روزها یا حتی هفته‌ها طول می‌کشد.

در این مقاله می‌خواهیم با ۵ سایت جالب برای ساخت اپ‌های اندروید آشنا شویم که بدون کدنویسی این کار را انجام می‌دهند و لذا تهیه کردن اپلیکیشن‌های ساده را برای هر کاربری امکان‌پذیر می‌کنند. شاید بتوانید با قابلیت‌های ساده‌ای که در این سایت‌ها ارایه شده، یک اپلیکیشن ساده برای بیان ایده‌های خود بسازید. سیاره‌ی آی‌تی را در ادامه‌ی مطلب دنبال کنید.

برنامه‌نویسی اندروید را با ساخت اپ‌های ساده شروع کنید

گاهی اوقات کاربران اندروید یا iOS به اپلیکیشنی ساده نیاز دارند که کاری ساده را انجام می‌دهد و به عنوان مثال می‌خواهند با کمک دوستان و آشنایان و همکاران نزدیک، کار ساده‌ای را برنامه‌ریزی کرده و انجام دهند. طبعاً برای انجام دادن چنین اموری می‌توان از اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه یا لیست وظایف که به زبان دیگر To-Do List گفته می‌شود استفاده کرد و در واقع برای هر کار ساده‌ای، ده‌ها اپلیکیشن وجود دارد.

اما در عین حال می‌توانید یک اپ ساده بسازید که فقط مختص یک کار خاص است و آن را برای دیگران ارسال کنید. برای ساخت اپلیکیشن‌های ساده‌ی اندروید، سایت‌های زیادی وجود دارد که در ابتدای کار به صورت رایگان این کار را انجام می‌دهند اما اغلبشان در ادامه شما را ملزم به ثبت‌ نام و پرداخت هزینه می‌کنند و یا امکانات حساب کاربری رایگان آن قدر محدود است که تصمیم می‌گیرید حساب پولی تهیه کنید و به ساخت اپ‌ها مختلف ادامه دهید.

رایگان یا پولی، ساده یا حرفه‌ای، در هر صورت استفاده از این سایت‌ها برای ساخت اپلیکیشن، یک تجربه‌ی جالب است و شاید شما را به برنامه‌نویسی علاقه‌مند کند. به هر حال سختی‌های برنامه‌نویسی با لذت‌هایی مثل شادی پس از موفقیت در ساخت اپ‌‌ها همراه است و این وب‌سایت‌ها در ابتدای کار، به شما کمک می‌کنند که طعم شادی پس از موفقیت را بچشید.

در ادامه به معرفی ۵ وب‌سایت جالب برای ساخت اپلیکیشن‌های Android بدون نیاز به کدنویسی می‌پردازیم.

Andromo

محبوب‌ترین سایت برای ساخت اپلیکیشن‌های اندروید، سایت Andromo است.

در این سایت برای ساختن اپلیکیشن جدید، سه مرحله وجود دارد:

  • ایجاد یک پروژه‌ی جدید Andromo
  • پر کردن فرم‌های ساده برای افزودن امکانات، عناصر گرافیکی، محتوا و هر چیزی که در اپ ساده‌ی خویش نیاز دارید
  • کلیک روی دکمه‌ی ساخت اپ

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی به کمک سایت‌های مختلف

از نقاط ضعف سرویس آنلاین  Andromo می‌توان به عدم وجود صفحه‌ی پیش‌نمایش اپ اشاره کرد که طراحی اپ را مشکل می‌کند. می‌بایست مراحل ساخت را به پایان برسانید تا اپلیکیشن از طریق ایمیل برای شما ارسال شود و سپس آن را نصب کرده و بررسی کنید. Andromo گزینه‌ای برای آپلود کردن اپلیکیشن‌های کاربران در پلی استور گوگل ارایه نکرده و همین‌طور اپی که می‌سازید دارای تبلیغات درون‌اپلیکیشنی خواهد بود.

اگر بخواهید تبلیغات را حذف کنید و اپ‌های بعدی خود را بسازید، می‌بایست ۸ دلار هزینه‌ی ماهانه را پرداخت کنید. در این صورت می‌توانید ماهانه حداکثر ۵۰ اپلیکیشن اندروید بسازید. پلن‌های گران‌قیمت‌تر نیز برای افرادی که به اپ‌های بیشتری نیاز دارند، وجود دارد.

AppsGeyser

در وب‌سایت AppsGeyser می‌توانید به صورت کاملاً رایگان اپلیکیشن بسازید. محدودیتی وجود ندارد و حساب کاربری پولی نیز در کار نیست! و این نقطه‌ی قوت مهم سایت AppsGeyser است.

در این سایت بیش از ۵۰ تمپلیت آماده برای ساختن اپلیکیشن ارایه شده است. می‌توانید یکی از قالب‌های پیش‌فرض را انتخاب کرده و بخش‌های مختلف را ویرایش کنید و سریعاً به اپ نهایی خود برسید. خوشبختانه پیش‌نمایشی از اپلیکیشن نیز ارایه می‌شود و در هر مرحله می‌توانید ظاهر اپلیکیشن را بررسی کنید.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی به کمک سایت‌های مختلف

در این سایت هم قابلیت ارسال اپ‌ها به گوگل پلی وجود ندارد و همین‌طور اگر اپلیکیشنی برای کسب درآمد بسازید، ۵۰ درصد درآمدهای آن به سایت ٰAppsGeyser تعلق پیدا می‌کند.

AppMachine

سایت بعدی لیست ما، سایت AppMachine است که هزینه‌ی استفاده از آن بیشتر از اغلب سایت‌های ساخت اپلیکیشن است اما در حقیقت زمانی ملزم به پرداخت هزینه هستید که بخواهید اپلیکیشن ساخته‌شده را در Google Play منتشر کنید.

در سایت AppMachine در حال حاضر ۹۲ قالب یا Template آماده برای ساخت اپ‌های مختلف وجود دارد. حین ساخت و ویرایش اپلیکیشن نیز می‌توانید از بخش پیش‌نمایش استفاده کنید و اشتباهات را سریعاً تصحیح کنید. البته اگر بخواهید اپ را روی گوشی یا تبلت نصب کرده و تست کنید هم کار ساده است: کافی است QR Code ارایه شده را اسکن کنید تا اپ در گوشی باز شود.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی به کمک سایت‌های مختلف

AppMakr

سایت Appmakr هم یکی از سایت‌های محبوب برای ساخت اپلیکیشن‌های اندروید است که برای استفاده کردن از خدمات آن، می‌بایست ماهانه ۲ دلار پرداخت کنید. اپی که در این سایت می‌سازید، به همراه نشان Appmakr منتشر می‌شود.

استفاده از خدمات Appmakr به صورت رایگان هم امکان‌پذیر است و در این صورت فقط می‌توانید سایت‌های موبایل را منتشر کنید. برای داشتن اپ می‌بایست حداقل پلن پایه یا Basic را خریداری کنید و به کار خود ادامه دهید.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی به کمک سایت‌های مختلف

یکی از نقاط قوت سایت اپلیکیشن‌سازی Appmakr این است که از روش درگ و دراپ یا گرفتن و رها کردن برای چیدن آیتم‌های داخل اپ استفاده می‌شود. به علاوه در بخش Preview، پیش‌نمایش از اپلیکیشن ارایه می‌شود. به این ترتیب راحت و سریع می‌توانید اپلیکیشنی با آیتم‌های مختلف را طراحی کنید.

AppyPie

سایت محبوب بعدی برای اپلیکیشن‌سازی، سایت AppyPie است. این وب‌سایت واسط کاربری ساده‌ای دارد و در کنار صفحه نیز Preview یا پیش‌نمایش اپ را نمایش می‌دهد. می‌توانید با روش درگ و دراپ، آیتم‌ها را در اپ اضافه کرده و مرتب کنید.

نکته‌ی جالب این است که اگر بخواهید به جای ساخت اپ‌های اندروید، اپلیکیشن‌های تحت وب که شبیه اپ‌های اندروید و iOS هستند بسازید هم آموزشی ویدیویی ارایه شده است. در پلن رایگان این سایت می‌توانید تا ۴۸ ساعت آینده به ویرایش کردن اپلیکیشن ساخته‌شده بپردازید و پلن بعدی، ماهانه ۱۵ دلار هزینه دارد.

متأسفانه برند AppyPie روی تمام اپلیکیشن‌های ساخته‌شده  وجود دارد، حتی با پرداخت هزینه‌ی گران‌ترین پلن نیز نام این سایت همراه اپلیکیشن خواهد بود.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی به کمک سایت‌های مختلف

اپ‌های پیش‌رونده‌ی تحت وب یا Progressice Web App که به اختصار PWA گفته می‌شود، یکی از موضوعات اخیر طراحی وب است که ساخت نسخه‌ی ساده‌ی سایت‌ها برای کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند را استانداردسازی و کاربردی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ای از بخش دانش‌نامه‌ی سیاره‌ی آی‌تی مراجعه کنید: