مرورگر Edge مایکروسافت از اکستنشن‌ها پشتیبانی می‌کند و برخی کاربران به این ویژگی شدیداً نیاز دارند. در مایکروسافت اج می‌توانید افزونه‌ها را در حالت وب‌گردی شخصی یا InPrivate نیز فعال و استفاده کنید. درست مثل گوگل کروم که می‌توان اکستنشن‌های نصب‌شده روی مرورگر را حتی در حالت وب‌گردی ناشناس استفاده کنید.

در ادامه به روش فعال کردن اکستنشن‌ها در حالت InPrivate یا وب‌گردی شخصی با مرورگر Edge می‌پردازیم. با ما باشید.

اکستنشن‌های Edge و حالت وب‌گردی شخصی یا InPrivate

یکی از نقص‌های مرورگر کهنه‌کار و نام‌آشنای Internet Explorer مایکروسافت، عدم پشتیبانی از هزاران اکستنشن مفید و کاربردی بود اما به نظر می‌رسد که این نقص در مرورگر مایکروسافت اج در حال برطرف شدن است. البته نمی‌توان انتظار داشت که به سرعت بانکی از هزاران افزونه‌ی مفید و کاربردی برای امور مختلف فراهم شود اما خوشبختانه اکستنشن‌های مهم و کاربردی زیادی برای Edge ارایه شده که نمونه‌های معروف آن، Pocket و LastPass و Adblock است.

در مرورگر اج یک نقص دیگر نیز برطرف شده و کاربر می‌تواند از حالت وب‌گردی شخصی یا InPrivate استفاده کند تا ردپایی از وب‌گردی وی باقی نماند و حتی سایت‌هایی که رفتار بازدیدکننده را رهگیری و مانیتور می‌کنند هم اطلاعات کمتری به دست می‌آورند.

اما نکته‌ی منفی این است که اکستنشن‌های نصب‌شده روی اج، در حالت وب‌گردی شخصی از کار می‌افتند. در این مقاله می‌خواهیم با روش استفاده از اکستنشن‌ها حتی در حالت وب‌گردی InPrivate مرورگر Edge آشنا شویم.

چگونه افزونه‌های مایکروسافت اج را در حالت وب‌گردی شخصی فعال کنیم؟

قبل از اینکه روش استفاده از افزونه‌های اج در حالت InPrivate را مرور کنیم، بهتر است بررسی کنید که آیا اکستنشن موردنظر در حالت عادی فعال است یا خیر. به این منظور روی منوی سه‌نقطه‌ای گوشه‌ی بالای پنجره‌ی اج کلیک کنید و گزینه‌ی Extensions را انتخاب کنید. لیست اکستنشن‌ها پدیدار می‌شود. دقت کنید که سوییچ اکستنشن موردنظر در حالت Off یا خاموش نباشد و اگر غیرفعال است، روی سوییچ آن کلیک کنید.

نحوه فعال کردن افزونه‌ها در حالت InPrivate مرورگر Edge مایکروسافت

نحوه فعال کردن افزونه‌ها در حالت InPrivate مرورگر Edge مایکروسافت

در ادامه روی اکستنشن موردنیاز در حالت وب‌گردی InPrivate کلیک کنید تا صفحه‌ی اطلاعات کامل و تنظیمات بیشتر مربوط به آن باز شود. در این صفحه تیک گزینه‌ی Allow for InPrivate browsing  را بزنید.

نحوه فعال کردن افزونه‌ها در حالت InPrivate مرورگر Edge مایکروسافت

به همین سادگی اکستنشن موردبحث در حالت وب‌گردی شخصی نیز فعال و قابل استفاده خواهد بود. به آیکون افزونه‌ی Pocket در کنار منو توجه کنید که حتی در حالت InPrivate نیز بر قوت خویش باقی است:

نحوه فعال کردن افزونه‌ها در حالت InPrivate مرورگر Edge مایکروسافت