آیا می‌توان در آیفون یا آیپد دو فایل موسیقی را هم‌زمان پخش کرد و شنید؟ پاسخ مثبت است. برخی اپ‌ها می‌توانند فضای صفحه نمایش را به دو بخش تقسیم کرده و دو پلیر موسیقی نمایش دهند. در هر پلیر می‌توانید یک آهنگ و موسیقی متفاوت را پخش کنید و صدای آن را از گوشی سمت راست یا چپ هدفون و هندزفری بشنوید.

در ادامه به روش پخش کردن دو موسیقی در آیفون به صورت هم‌زمان با سه اپلیکیشن جالب و کاربردی می‌پردازیم.

SplitCloud Double Music Player و دو پلیر موسیقی در صفحه

اپلیکیشنی که SplitCloud طراحی کرده، صفحه نمایش را به دو بخش مساوی تقسیم می‌کند و در هر سمت صفحه، یک پلیر موسیقی خواهید داشت. پلیری کامل که عیناً در نیمه‌ی دیگر صفحه موجود است و به کمک آن می‌توانید دو فایل موسیقی را هم‌زمان پخش کنید. روش کار به این صورت است که پس از اجرا کردن اپلیکیشن SplitCloud Double Music Player  می‌بایست روی دکمه‌ی ذره‌بین تپ کنید و موسیقی موردنظر خود را جستجو کرده و برای پخش کردن انتخاب کنید. توجه کنید که در هر نیمه‌ی صفحه می‌توانید روی این دکمه تپ کنید و موسیقی دلخواهی را برای پخش انتخاب کنید.

اگر از کاربران سرویس SoundCloud هستید و فایل‌های موسیقی آنلاین را گوش می‌دهید، لوگوی مربوطه زیر دکمه‌ی ذره‌بین قرار دارد. لذا می‌توانید از این سرویس آنلاین موسیقی نیز استفاده کنید و بدون دانلود کردن آهنگ‌ها، آنها را گوش بدهید.

معرفی اپی برای پخش دو موسیقی به صورت هم‌زمان در آیفون و آیپد

معرفی اپی برای پخش دو موسیقی به صورت هم‌زمان در آیفون و آیپد

اپلیکیشن SplitCloud Double Music Player صدای پلیر بالا یا سمت چپ را از طریق گوشی سمت چپ هدفون یا هندزفری پخش می‌کند و صدای پلیر پایین یا راست را از سمت راست پخش می‌کند. لذا اگر بخواهید دو موسیقی را هم‌زمان گوش بدهید، صدای دو آهنگ ترکیب نمی‌شود. طبعاً هر کاربر می‌توانید از پلیر نیمه‌ی خود استفاده کند و پخش موسیقی را متوقف کرده یا آن را جلو و عقب بزند و همین‌طور فایل جدیدی انتخاب کنید.

همان‌طور که در تصاویر فوق مشاهده می‌کنید، گزینه‌ی Left و Right پایین صفحه برای سوییچ کردن حالت پخش کاربرد دارد اما حالت پیش‌فرض، Split است که صدای هر پلیر از سمتی شنیده می‌شود. اضافه کردن فایل‌های موسیقی موردعلاقه یا Favorites نیز در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است.

اپلیکیشن رایگان SplitCloud Double Music Player را از آیتونز اپل دانلود و نصب کنید:

DuoPod دو پلیر کنار هم بدون سرویس‌های آنلاین موسیقی

اپلیکیشن DuoPod هم یکی از موزیک پلیرهایی است که قابلیت پخش هم‌زمان دو موسیقی را دارد. پس از اجرا کردن این اپلیکیشن، دو پلیر در دو نیمه‌ی صفحه مشاهده می‌کنید. البته دقت کنید که ویدیوی پاپ‌آپی پس از اجرا کردن اپ نمایش داده می‌شود که باید تا خاتمه‌ی آن صبر کنید.

تفاوت این اپلیکیشن با SplitCloud در این است که ارتباطی با سرویس موسیقی آنلاین SoundCloud ندارد و فقط می‌توانید موسیقی‌هایی که در iTunes لیست شده را پخش کنید. با تپ کردن روی آیکون منو، گزینه‌های لیست پخش من یا My Playlist و All Music یا تمام موسیقی‌ها را مشاهده می‌کنید و خبری از ساوندکلود نیست.

معرفی اپی برای پخش دو موسیقی به صورت هم‌زمان در آیفون و آیپد

معرفی اپی برای پخش دو موسیقی به صورت هم‌زمان در آیفون و آیپد

آخرین تب از منوی این اپلیکیشن، رادیوی اینترنتی را باز می‌کند. بنابراین می‌توانید موسیقی‌های متنوع را از شبکه‌های رادیوی اینترنتی بشنوید اما برای این مهم می‌بایست اپ DouPod را ارتقا دهید. استفاده از هر دو پلیر موسیقی به صورت هم‌زمان و تغییر دادن تنظیمات پخش امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن DouPod از سرویس‌های آنلاین موسیقی پشتیبانی نمی‌کند و به علاوه نمایش تبلیغات در آن زیاد است. قیمت نسخه‌ی پولی این اپ، ۹.۹۹ دلار است.

Dual Music Player

اپلیکیشن Dual Music Player جایگزین خوبی برای دو اپ قبلی است چرا که از سرویس Apple Music هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از لیست پخش‌هایی اپل موزیک نیز استفاده کنید.

برای نمایش گزینه‌ها و تنظیمات بیشتر، روی Player 1 یا Player 2 تپ کنید. در سمت چپ آیکون موسیقی مربوط به Apple Music نیز دیده می‌شود. با تپ کردن روی این آیکون، لیست آهنگ‌هایی که اخیراً گوش کرده‌اید و همین‌طور پلی‌لیست‌های شما در سرویس اپل موزیک نمایان می‌شود. می‌توانید مورد دلخواهی که در لیست آهنگ‌های موردعلاقه و یا پلی‌لیست‌های شما موجود است را پخش کنید اما قابلیت جستجو غایب است.

معرفی اپی برای پخش دو موسیقی به صورت هم‌زمان در آیفون و آیپد

معرفی اپی برای پخش دو موسیقی به صورت هم‌زمان در آیفون و آیپد

در اپلیکیشن Dual Music Player هم مثل دو اپلیکیشن قبلی، کنترل کردن پخش موسیقی توسط هر یک از پلیرهای نیم‌صفحه‌ای، امکان‌پذیر است و هر مورد، تنظیمات خاص خود را دارد. این اپ رایگان است و حتی خرید درون اپلیکیشنی ندارد و خوشبختانه نمایش تبلیغات به شکل آزاردهنده دنبال نمی‌شود و به عنوان مثال از ویدیوهای پاپ‌آپ خبری نیست. فقط بنری کوچک در پایین صفحه موجود است.