در پیام‌رسان اسکایپ هم مثل اغلب پیام‌رسان‌های امروزی، زمانی که مخاطب پیام دریافت شده را می‌خواند، در کنار پیام علامتی به نشان خوانده شدن اضافه می‌شود. نوتیفیکیشن خوانده شدن پیام در Skype‌ را در صورت نیاز می‌توان غیرفعال کرد. در حال حاضر این ویژگی در نسخه‌های مختلف اسکایپ برای اندروید و iOS و مک‌او‌اس وجود دارد اما کاربران ویندوز ۱۰ هنوز این قابلیت جدید را تجربه نکرده‌اند.

در ادامه به روش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن یا علامت خوانده شدن پیام‌ها در پیام‌رسان محبوب اسکایپ می‌پردازیم. سیاره‌ی آی‌تی را همراهی کنید.

توجه کنید که در نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۰ که تنها در اختیار اعضای Windows Insider قرار می‌گیرد، در حال حاضر ویژگی نوتیفیکیشن خوانده شدن پیام در دسترس است. لذا به زودی و در آپدیت‌های بعدی ویندوز ۱۰، این ویژگی در اختیار عموم کاربران نیز قرار خواهد گرفت.

روش غیرفعال کردن علامت خوانده شدن پیام در Skype

ابتدا اپلیکیشن اسکایپ را اجرا کنید و سپس روی نام کاربری در بالای صفحه تپ کنید تا صفحه‌ی پروفایل شما نمایان شود. در این صفحه روی آیکون چرخدنده که صفحه‌ی تنظیمات اسکایپ را باز می‌کند، تپ کنید.

چگونه علامت خوانده شدن پیام‌ها در اسکایپ را حذف کنیم؟

روی Messaging که حاوی تنظیمات ارسال و دریافت پیام‌ها است، تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی سوییچ گزینه‌ی Send read receipts را در حال غیرفعال و خاموش قرار دهید.

چگونه علامت خوانده شدن پیام‌ها در اسکایپ را حذف کنیم؟

با طی کردن این مراحل ساده، ویژگی ارسال نوتیفیکیشن خواندن پیام، غیرفعال می‌شود. لذا شما متوجه نمی‌شوید که مخاطبین شما چه زمانی پیامی را خوانده‌اند و همین‌طور دیگران نیز متوجه نمی‌شوند که آیا شما پیامی که دریافت کرده‌اید را خوانده‌اید یا خیر.

نکته‌ی جالب این است که دریافت نوتیفیکیشن خوانده شدن پیام‌ها در اسکایپ، به نسخه‌ای که مخاطب نصب کرده و همین‌طور نسخه‌ای که شما استفاده می‌کنید بستگی دارد. در نسخه‌ی آپدیت‌شده، این قابلیت وجود دارد اما اگر مخاطب شما از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده کند، شما متوجه نمی‌شوید که آیا وی پیام دریافتی را خوانده است یا خیر و همین‌طور مخاطب نیز متوجه خوانده شدن پیام‌ها توسط شما نمی‌شود. بنابراین مدتی طول می‌کشد که ویژگی نمایش وضعیت خوانده شدن پیام‌ها برای تمام کاربران اپلیکیشن Skype فعال شود و این موضوع به سرعت بروزرسانی اپ‌ها توسط کاربران بستگی دارد.

بدیهی است که اگر گزینه‌ی Send read receipts در تنظیمات پیام‌رسان اسکایپ موجود نباشد، باید ابتدا اپلیکیشن Skype را با مراجعه به گوگل پلی یا آیتونز اپل بروز کرد و سپس مراحل اشاره‌شده را تکرار کرد.