در محصولات اندرویدی معمولاً با لمس کردن صفحه یا به زبان دیگر تپ کردن، گوشی یا تبلت می‌لرزد و ممکن است صداهایی پخش کند. به خصوص حین تایپ کردن با کیبورد لمسی در اندروید که صداها می‌تواند مزاحمت شدیدی ایجاد کند. خوشبختانه تنظیماتی در اندروید و همین‌طور در اپلیکیشن‌های کیبورد پیش‌بینی شده تا کاربر به راحتی صدای تپ و ویبره را غیرفعال کند.

در ادامه به نحوه غیرفعال کردن لرزش حین تپ و بی‌صدا کردن کیبوردهای اندروید می‌پردازیم. با ما باشید.

چگونه صدای تاچ و لرزش حین لمس کردن صفحه نمایش را در اندروید غیرفعال کنیم؟

برای غیرفعال کردن صدای لمس کردن صفحه یا تاچ در اندروید، مراحل زیر را طی کنید که البته بسته به نسخه‌ی اندروید و رامی که روی گوشی شما نصب شده، ممکن است کم و بیش متفاوت باشد:

اپلیکیشن Settings را با تپ روی آیکون چرخدنده در نوار وضعیت بالای صفحه یا گوشه‌ی پایین صفحه در تبلت‌ها، اجرا کنید. روش دیگر استفاده از کشوی اپلیکیشن‌ها است که لیست تمام اپ‌ها در آن موجود است.

روی گزینه‌ی Sound تپ کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات صدا گزینه‌های مختلفی وجود دارد. اسکرول کنید تا بخشی با عنوان Other sounds and vibrations را مشاهده کنید. ممکن است برای رویت کردن این بخش، نیاز به تپ کردن روی گزینه‌ی Advanced باشد.

با تپ روی سوییچ Touch sounds می‌توانید صدای تاچ را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن لرزش حین تپ کردن صفحه، سوییچ Vibrate on tap‌ را در حالت خاموش قرار دهید.

آموزش بی‌صدا کردن تاچ و قطع کردن لرزش در اندروید

در برخی گوشی‌ها اپلیکیشن تنظیمات اندروید به صورت چند تبی طراحی شده است و باید تب مربوط به تنظیمات صدا را با حوصله و دقت پیدا کنید. یک روش دیگر برای دسترسی به تنظیمات صدا در اندروید، تپ و مکث روی آیکون تنظیمات صدا در بخش تنظیمات سریع است. بنابراین نوار وضعیت را پایین بکشید و روی گزینه‌ای به شکل زنگوله یا بلندگو تپ و مکث کنید.

دقت کنید که برای غیرفعال کردن صدای تاچ در کیبوردهای لمسی اندروید، می‌توان تنظیمات کیبورد مجازی اندروید و کیبوردی که همواره استفاده می‌شود را بررسی کرد. به عنوان مثال اپلیکیشن Gboard تنظیماتی برای صدای لمس کردن کلیدها دارد. سوییچ گزینه‌ی Sound on keypress را در وضعیت غیرفعال قرار دهید. برای جلوگیری از لرزش نیز سوییچ Vibrate on keypress را خاموش کنید.

آموزش بی‌صدا کردن تاچ و قطع کردن لرزش در اندروید