کاربران گوشی‌های اندرویدی که از مک‌بوک‌های اپل استفاده می‌کنند، از برخی قابلیت‌های Continuity که ارتباط بین مک‌او‌اس و آیفون یا آیپد را ساده می‌کند، محروم می‌شوند. در حقیقت اپل اکوسیستمی از محصولات یکپارچه ارایه کرده و علاقه‌ای به پیوستگی تجربه‌ی کاربری بین مک‌او‌اس و سایر سیستم عامل‌ها ندارد. اما خوشبختانه اپلیکیشن‌های مختلفی برای برقرار ارتباط بین اندروید و MackBook منتشر شده که کارهای ساده مثل انتقال فایل به صورت بی‌سیم تا کارهای پیچیده مثل کنترل کردن پخش مولتی‌مدیا را ساده می‌کند.

در این مقاله به معرفی ۷ اپلیکیشن جالب و کاربردی برای کاربران Android و Mac می‌پردازیم. با ما باشید.

Handshaker

اپلیکیشن Handshaker یکی از اپ‌های مدیریت فایل برای Mac است. با این اپلیکیشن می‌توانید آنچه روی حافظه‌ی گوشی یا تبلت اندرویدی وجود دارد را پس از اتصال به مک‌بوک یا آی‌مک مشاهده کنید و به راحتی فایل‌ها را بین مک‌او‌اس و اندروید به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید ارتباط را به صورت بی‌سیم برقرار کنید که در این صورت به یک شبکه‌ی وای-فای خانگی یا اداری نیاز دارید و هر دو ابزار می‌بایست به یک شبکه متصل باشند تا از اینترنت برای جابجایی فایل‌ها استفاده نشود.

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

علاوه بر این اپلیکیشن Handshaker فایل‌های را بر حسب نوع مرتب و دسته‌بندی می‌کند، مثل دسته‌ی Photos‌ یا عکس‌ها و Videos. توجه کنید که پس از نصب کردن Handshaker در اندروید و macOS، قابلیت دیباگینگ از طریق USB را در اندروید فعال کنید.

به علاوه توجه کنید که اپلیکیشن قدرتمند Handshaker در گوگل پلی موجود نیست و باید از طریق مجاز کردن منابع ناشناس، آن را نصب کنید.

Pushbullet

اپلیکیشن Handshaker انتخاب خوبی برای مدیریت فایل در اندروید و مک است اما برای نوتیفیکیشن‌ها و در واقع نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در MacBook یا iMac به اپلیکیشن دیگری نیازی دارید. Pushbullet برای همین مقصود خاص طراحی شده است. پوش‌بولت در کنار نمایش نوتیفیکیشن‌ها، به کاربر اجازه می‌دهد که از طریق مک‌او‌اس با اپ‌های پیام‌رسان مثل واتس‌اپ و همین‌طور اپلیکیشن ارسال SMS اندروید کار کند و به پیام‌ها پاسخ دهد. البته برای این مهم می‌بایست هر دو ابزار به اینترنت دسترسی داشته باشند.

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

یکی دیگر از قابلیت‌های Pushbullet، به اشتراک‌گذاری بی‌سیم فایل‌ها است. می‌توانید هر محتوایی مثل لینک و متن ساده و همین‌طور فایل را بین وسایل مرتبط با هم، به اشتراک بگذارید.

اگر نسخه‌ی پولی پوش‌بولت را تهیه کنید، حتی تعامل با نوتیفیکیشن‌ها و استفاده از اکشن‌های سریع اندروید نیز امکان‌پذیر می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید با تپ روی دکمه‌ی آرشیو کردن در نوتیفیکیشن مربوط به ایمیل دریافتی در اپ جیمیل، ایمیل را آرشیو کنید. قابلیت دیگر در نسخه‌ی پریمیوم، کپی و پیست کردن بین وسایل مرتبط‌شده است.

Alt-C

اگر به یک کلیپ‌بورد جامع و یونیورسال نیاز دارید تا محتوا را در آن کپی کرده و در اپلیکیشن‌های دیگر پیست کنید، اپلیکیشن Alt-C انتخاب خوبی است. با نصب کردن این اپلیکیشن روی اندروید و مک، می‌توانید متنی را در مک کپی کرده و در اندروید پیست کنید و یا برعکس این کار را انجام دهید. به عبارت دیگر کلیپ‌بورد شما یکسان شده است. البته می‌توانید چند سیستم مختلف را با نصب کردن این اپلیکیشن، مجهز به کلیپ‌بورد مشترک کنید.

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

خوشبختانه کلیپ‌بورد مشترک دارای حافظه است و لذا می‌توان از محتویاتی که قبلاً کپی شده هم استفاده کرد.

Vysor

Vysor در حقیقت برای کنترل کردن گوشی از طریق مک‌ها طراحی شده است و با نصب کردن آن در اندروید و مک‌او‌اس، می‌توانید صفحه‌ی گوشی را مشاهده کرده و با موس و کیبورد، از آن استفاده کنید. به این ترتیب پاسخ دادن به پیام‌ها و SMSها و تست کردن پروژه‌های برنامه‌نویسی و حتی استفاده از اندروید با کلیدهای جهت کیبورد، به سادگی انجام می‌شود.

نکته‌ی جالب توجه این است که تأخیر نسبتاً کمی در نمایش صفحه‌ی گوشی وجود دارد، البته اگر فاصله‌ی گوشی و مک‌بوک یا آی‌مک شما از مودم یا روتر شبکه کم باشد یا حالت اتصال سیمی را فعال کرده باشید. لذا ممکن است با این روش بتوانید از بازی‌های اندروید در محیط مک‌او‌اس لذت ببرید!

در صورت نیاز می‌توانید نسخه‌ی پولی یا Pro را خریداری کنید که قابلیت‌های اضافی مثل اتصال وایرلس، به اشتراک‌گذاری فایل و فعال کردن حالت تمام صفحه یا Full-Screen را فعال می‌کند.

VLC Mobile Remote

اپلیکیشن محبوب و قدرتمند VLC دارای برخی اکستنشن‌ها و حتی اپ‌های جانبی غیررسمی است. یکی از این اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی، VLC Mobile Remote است. با استفاده از این اپلیکیشن اندرویدی می‌توانید پخش ویدیو در مک‌او‌اس را به صورت بی‌سیم کنترل کنید. به عبارت دیگر VLC Mobile Remote گوشی یا تبلت اندرویدی شما را به ریموت کنترل تبدیل می‌کند.

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

قبلاً در مورد مراحل ستاپ اولیه‌ی این اپ در محصولات اندرویدی مقاله‌ای تهیه کردیم و همان‌طور که شرح دادیم، می‌توانید از ریموت کنترلی که این اپلیکیشن ایجاد می‌کند، برای انتخاب کردن فایل‌های موردنظر برای پلی کردن و همین‌طور کنترل پخش فایل‌ها استفاده کنید.

DroidID

با استفاده از اپلیکیشن DroidID می‌توانید آنلاک کردن Mac توسط حسگر اثر انگشت اندروید را امکان‌پذیر کنید! حتی کاربران آیفون هم نمی‌توانند با حسگر Touch ID آیفون، مک‌بوک یا آی‌مک خویش را آنلاک کنند!

پس از نصب این اپ روی مک‌او‌اس و اندروید و طی کردن ستاپ اولیه برای برقراری ارتباط بین وسایل، نوتیفیکیشنی در اندروید اضافه می‌شود. با تپ کردن روی این نوتیفیکیشن و اسکن اثر انگشت، مک شما به سرعت آنلاک می‌شود. می‌توانید پسورد پیچیده و نسبتاً طولانی نیز تنظیم کنید و هر بار بدون تایپ کردن پسورد، تنها با اسکن کردن اثر انگشت، مک را آنلاک کنید.

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

Unified Remote

اپلیکیشن Vysor برای کنترل کردن گوشی و تبلت اندرویدی از طریق مک کاربرد دارد اما اپلیکیشن Unified Remote عکس این کار را انجام می‌دهد و در واقع امکان کنترل کردن مک از طریق گوشی را فراهم می‌کند. می‌توانید نشانگر موس را حرکت دهید، پخش موسیقی را کنترل کنید و حتی با استفاده از کیبورد مجازی مک‌او‌اس، تایپ کنید. مرورگر کردن فایل‌های موجود در مک‌بوک یا آی‌مک هم با اپلیکیشن Unified Remote امکان‌پذیر است.

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

بهترین اپ‌ها برای ارتباط بین MacBook و اندروید و امور مختلف

در صور خرید نسخه‌ی پولی که Unified Remote Full نام دارد، می‌توانید از فرمان صوتی برای کنترل کردن مک‌او‌اس و همین‌طور ریموت به شکل شناور روی صفحه و تعدادی از قابلیت‌های دیگر این اپلیکیشن برخوردار شوید.