قابلیت تکمیل خودکار یا Autocomplete نام فایل و فولدرهای، یکی از امکاناتی است که در بهینه کردن استفاده از اپلیکیشن مدیریت فایل ویندوز مفید واقع می‌شود. فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ ابزار قدرتمندی برای بررسی فایل‌ها و مدیریت کردن فولدرها است اما برخی امکانات مفید و کاربردی در آن وجود ندارد. به عنوان مثال اگر بخواهید ابزار Device Manager ویندوز یا پنجره‌ی Run را اجرا کنید، نمی‌توانید از File Explorer استفاده کنید بلکه باید سراغ منوی استارت بروید. به همین ترتیب قابلیت تکمیل خودکار نیز در آن فعال نیست.

در ادامه به نحوه‌ی فعال کردن Autocomplete در File Explorer ویندوز ۱۰ می‌پردازیم که پیدا کردن فایل و فولدرهای موجود روی هارددیسک را سریع‌تر می‌کند. با ما باشید.

نحوه فعالسازی تکمیل خودکار یا پیشنهاد نام فایل و فولدرها در File Explorer ویندوز

برای فعال کردن قابلیت تکمیل کردن خودکار نام فایل و فولدرها در ویندوز ۱۰، می‌بایست با حسابی که دسترسی ادمین دارد، رجیستری ویندوز را ویرایش کنید. برای ویرایش رجیستری، ابتدا کلید میانبر Win + R را فشار دهید و سپس دستور regedit را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. در پیام هشدار UAC روی Yes کلیک کنید تا پنجره‌ی Registry Editor نمایان شود. اگر با این ابزار آشنایی ندارید، مطالعه کردن مقاله‌ی زیر را توصیه می‌کنیم:

اکنون مسیر زیر را در نوار آدرس بالای صفحه پیست کنید و یا از ستون سمت چپ برای طی کردن این مسیر استفاده کنید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AutoComplete

اگر کلید یا به اصطلاح فولدر AutoComplete وجود ندارد، روی فولدر Explorer راست کلیک کرده و گزینه‌ی New و سپس Key‌ را انتخاب کنید و نام کلید جدید را AutoComplete تایپ کنید.

حال در سمت راست در فضای خالی راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی New و String Value را انتخاب کنید. یک مقدار از نوع عبارت ایجاد می‌شود. نام آن را AutoSuggest بگذارید و سپس روی آن دبل‌کلیک کنید.

در پنجره‌ی ویرایش مقدار جدید، در فیلد Value data کلمه‌ی yes را تایپ کنید.

آموزش فعال کردن تکمیل خودکار نام فایل و فولدرها در File Explorer ویندوز

پس از این تغییرات، نیازی به ری‌استارت کردن سیستم یا خروج از حساب کاربری نیست. می‌توانید اپلیکیشن File Explorer را اجرا کنید و در نوار آدرس، حرفی را تایپ کنید. ویندوز بررسی لازم را سریعاً انجام داده و چند فولدر که نامشان با حرف تایپ‌شده آغاز می‌شود را پیشنهاد می‌کند. اگر حروف بیشتری تایپ کنید، پیشنهادها دقیق‌تر و بهتر می‌شود.

آموزش فعال کردن تکمیل خودکار نام فایل و فولدرها در File Explorer ویندوز

در صورت نیاز هر زمان که لازم باشد می‌توانید به مسیر موردبحث در رجیستری ویندوز مراجعه کرده و روی مقدار AutoSuggest دبل‌کلیک کنید و در فیلد مقدار به جای yes کلمه‌ی no را تایپ کنید. به این ترتیب پیشنهادات یا قابلیت تکمیل خودکار در فایل اکسپلورر ویندو ۱۰، غیرفعال می‌شود.

احتمالاً این روش و تغییر جالب در رجیستری ویندوز، در ویندوز ۸ و حتی ۷ نیز جواب می‌دهد ولیکن ما در این خصوص آزمایشی ترتیب نداده‌ایم.

اگر در ویندوز ۷ یا ۸ مراحل را طی کرده‌اید و AutoComplete‌ فعال شده، در بخش نظرات اعلام بفرمایید.