یکی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ این است که می‌توان در نام فایل یا فولدرها از ایموجی استفاده کرد! حتی می‌توانید برای نام درایوها نیز از ایموجی استفاده کنید و این قابلیتی است که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اضافه کرده است. برای تایپ کردن ایموجی‌ها می‌توانید از پنل ایموجی‌ها استفاده کنید.

در ادامه به روش نام‌گذاری فایل و فولدرها یا درایوها در ویندوز ۱۰ با به کارگیری ایموجی‌ها می‌پردازیم.

در حالت عادی زمانی که در نام‌گذاری فایل یا فولدر یا درایوی از کاراکترهای خاص استفاده می‌شود، ویندوز پیام خطا نمایش می‌دهد:

A file can’t contain any of the following characters: \ / : * ? ” < > |

در واقع استفاده از کاراکتری مثل دونقطه یا / و \ در نام‌گذاری فایل و فولدرها مجاز نیست. اما در حال حاضر ویندوز ۱۰ استفاده از ایموجی‌ها را مجاز کرده و می‌توانید از پنل ایموجی برای انتخاب موارد مناسب استفاده کنید. دقت کنید که در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ چیزی به اسم پنل ایموجی موجود نیست و طبعاً باید ابتدا ویندوز را به آخرین نسخه بروز فرمایید.

استفاده از ایموجی در نام‌گذاری فایل و فولدر و درایوها در ویندوز ۱۰

ابتدا با کلید میانبر Win + E اپلیکیشن فایل اکسپلورر را اجرا کنید و فولدر یا فایلی که موردنظرتان است را انتخاب کنید و کلید F2 را فشار دهید. روش دیگر راست‌کلیک کردن و انتخاب Rename است. نام فایل یا فولدر آماده‌ی تغییر می‌شود.

چگونه در نام فایل و فولدرها در ویندوز ۱۰، از ایموجی استفاده کنیم؟

اکنون برای استفاده از ایموجی‌ها، کلید میانبر . + Win یا ; + Win  را فشار بدهید. به این ترتیب پنل ایموجی‌ها باز می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید می‌توان یکی از ایموجی‌ها را با کلیک کردن انتخاب کرد.

چگونه در نام فایل و فولدرها در ویندوز ۱۰، از ایموجی استفاده کنیم؟

می‌توانید از چند ایموجی در کنار چند حرف و عدد استفاده کنید. در نهایت برای تکمیل نام، کلید Enter را فشار دهید یا روی فایلی دیگری یا فضای خالی کلیک کنید.

چگونه در نام فایل و فولدرها در ویندوز ۱۰، از ایموجی استفاده کنیم؟