یکی از نرم‌افزارهای رایگان برای ارسال فایل از ویندوز به اندروید یا iOS و همین‌طور مک‌اواس و لینوکس، Send Anywhere است. با این نرم‌افزار می‌توانید فایل‌های حجیم چند گیگابایتی را از طریق اینترنت به وسایل مختلف منتقل کنید.

اپلیکیشن Send Anyware نسخه‌ی پولی هم دارد که امکانات آن کمی بیشتر است و محدودیت ۱۰ گیگابایتی برای حجم یک فایل نیز حذف می‌شود. در ادامه به روش کار با این نرم‌افزار جالب می‌پردازیم.

دانلود و نصب Send Anywhere

قبل از هر چیز نرم‌افزار Send Anywhere را از وب‌سایت رسمی آن دانلود و نصب کنید. البته می‌بایست نسخه‌ی اندرویدی و مخصوص iOS آن را نیز روی گوشی یا تبلت خویش نصب کنید. نصب اپلیکیشن ساده است و نکته‌ی خاصی ندارد.

اگر از macOS اپل یا برخی توزیعات لینوکس مثل Debian و Ubuntu استفاده می‌کنید هم نسخه‌ی مربوطه در وب‌سایت رسمی Send Anywhere موجود است. به علاوه می‌توانید نسخه‌ی مخصوص محصولات Kindle آمازون را روی تبلت‌های این کمپانی نصب کنید. با استفاده از Send Anywhere می‌توانید فایل‌ها را به راحتی ارسال یا دریافت کنید.

ارسال فایل از ویندوز و اندروید و غیره با Send Anywhere

برای ارسال کردن فایل‌ها، نرم‌افزار Send Anywhere را اجرا کنید و روی دکمه‌ی + کلیک کنید. در ادامه فایل‌های موردنظر را انتخاب کنید. روش دیگر و ساده‌تر این است که فایل‌ها را درگ و دراپ کنید یا به عبارت دیگر، فایل‌ها را از فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ بگیرید و روی لیست فایل‌ها برای ارسال، رها کنید.

آموزش انتقال فایل از ویندوز به اندروید و آیفون با Send Anywhere

قدم بعدی این است که کد عددی که برای تأیید دریافت فایل ارایه شده را کپی کنید و به کاربری که دریافت‌کننده‌ی فایل است بدهید. روش دیگر این است که لینک یکتایی که برای دریافت فایل ارایه شده را کپی کنید و برای دیگران بفرستید.

دقت کنید که کد ارایه شده پس از ۱۰ دقیقه منقضی می‌شود اما اگر از روش به اشتراک گذاری لینک استفاده کنید، ۴۸ ساعت فرصت دارید تا دریافت فایل‌های به اشتراک‌گذاری شده را آغاز کنید.

در مورد اندروید و iOS هم روش کار مشابه است. در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن روی دکمه‌ی Send تپ کنید و سپس با تپ روی Send، فایل‌ها را برای ارسال انتخاب کنید. در این حالت هم یک کد عددی ارایه می‌شود.

آموزش انتقال فایل از ویندوز به اندروید و آیفون با Send Anywhere

دریافت فایل از طریق Send Anywhere

برای دریافت فایل در یک سیستم ویندوزی دیگر، می‌بایست کدی که فرستنده‌ی فایل به شما داده را در کادر Receive پیست کنید و روی Enter کلیک کنید. مراحل بعدی را دنبال کنید و فایل‌ها را دانلود کنید. فایل‌های دانلود شده در تب History نمایش داده می‌شود.

آموزش انتقال فایل از ویندوز به اندروید و آیفون با Send Anywhere

دریافت فایل در اندروید و دیگر سیستم عامل‌ها هم روال مشابهی دارد.

تنظیمات Send Anywhrer

در نسخه‌ی دستاپی این نرم‌افزار، تنظیمات یا Settings با کلیک روی آیکون چرخدنده نمایان می‌شود و در نسخه‌ی موبایل نیز تنظیمات بخشی از منو است. با زدن تیک گزینه‌ی Alert me for new transfers، نوتیفیکیشنی در مورد انتقال‌های جدید نمایش داده می‌شود.

اگر بخواهید Send Anywhere در شروع به کار ویندوز اجرا شود، می‌توانید تیک Launch Send Anywhere at system boot را بزنید. گزینه‌ی مفید دیگر، Directly share files in the right-click menu است که گزینه‌ای را برای به اشتراک‌گذاری فایل از طریق منوی راست‌کلیک اضافه می‌کند.

آموزش انتقال فایل از ویندوز به اندروید و آیفون با Send Anywhere

برای بهبود کاربری می‌توانید در سرویس Send Anywhere ثبت نام کنید و از پروفایل کاربری استفاده کنید. با استفاده از قابلیت Smart Transfer، سرعت دانلود فایل‌ها بهینه می‌شود، حتی در زمانی که سرورها به دلیل زیاد بودن ترافیک، کند می‌شوند.

در نهایت برای ارسال فایل از طریق شبکه‌ی خانگی یا در واقع وای-فای، به مقالات زیر مراجعه فرمایید: