نوار بوک‌مارک بخش مهمی از مرورگر است. در مرورگر Chrome و بسیاری از مرورگرها، نوار بوک‌مارک به صورت پیش‌فرض نمایش داده نمی‌شود و مخفی است. در واقع اگر تب جدیدی باز کنید، این نوار را در بالای صفحه و زیر نوار آدرس رویت می‌کنید اما به محض کلیک روی یکی از صفحات نشان‌شده، نوار بوک‌مارک کروم مخفی می‌شود.

در ادامه به روش نمایش همیشگی Bookmark Bar در مرورگر Google Chrome می‌پردازیم.

اگر تاکنون از علامت‌گذاری صفحه یا به زبان دیگر بوک‌مارک کردن استفاده نکرده‌اید و با همگام‌سازی بوک‌مارک‌ها بین گوشی و کامپیوتر آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.

دقت کنید که اگر وارد حساب کاربری گوگل یا به عبارتی جیمیل شده باشید و قابلیت همگام‌سازی یا Sync را فعال کرده باشید، صفحه‌ای که در گوشی نشان می‌کنید، در کامپیوتر در دسترس خواهد بود و بالعکس.

نمایش همیشگی نوار بوک‌مارک در گوگل کروم

برای شروع روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای پنجره‌ی کروم کلیک کنید. سپس روی Bookmarks مکث کنید و در ادامه روی گزینه‌ی Show bookmark bar کلیک کنید.

دقت کنید که اگر تیک کنار این گزینه خورده باشد، به این معنی است که نوار بوک‌مارک همواره زیر نوار آدرس نمایش داده می‌شود. اگر تیک این گزینه فعال نباشد، نوار بوک‌مارک تنها حین باز کردن تب جدید رویت می‌شود و زمانی که صفحه‌ای باز شده، مخفی است.

چگونه نوار بوک‌مارک گوگل کروم را همواره زیر نوار آدرس ببینیم؟

شورت‌کات نمایش و مخفی کردن نوار بوک‌مارک در گوگل کروم تحت ویندوز، Ctrl + Shift + B و معادل آن Command + Shift + B در مک‌او‌اس است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نوار بوک‌مارک صفحاتی که نشان کرده‌اید را به همراه آیکون سایت نمایش می‌دهد. البته می‌توانید روی آن فولدر داشته باشید و با استفاده از فولدرهای متعدد، صفحات را دسته‌بندی کنید.

چگونه نوار بوک‌مارک گوگل کروم را همواره زیر نوار آدرس ببینیم؟

در حالتی که نمایش این نوار فعال نیست، اگر صفحه‌ای از سایتی را باز کرده باشید، نوار بوک‌مارک مثل تصویر زیر مخفی می‌شود:

چگونه نوار بوک‌مارک گوگل کروم را همواره زیر نوار آدرس ببینیم؟

نکته‌ی دیگر این است که در صورت متعدد بودن بوک‌مارک‌ها، بهتر است به صفحه‌ی بوک‌مارک‌ها مراجعه کنید و آدرس صفحه‌ای که موردنظرتان است را با استفاده از ابزار جستجو پیدا کنید. برای باز کردن صفحه‌ی بوک‌مارک‌ها در کروم می‌توانید از شورت‌کات Ctrl + Shift + O در ویندوز و Command + Shift + O در مک‌او‌اس استفاده کنید.