در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، ربات‌ها و افراد مزاحم زیادی عضویت دارند. اگر این کاربران را بلاک کنید، احتمالاً با ساخت اکانت جدید دوباره شما را فالو می‌کنند و با پست کردن مطالب نامربوط یا حتی فالو کردن، به اهداف خود می‌رسند. در اینستاگرام برای مقابله با این نوع حساب‌های کاربری، بهتر است از Shadow Ban که مسدود کردن پنهانی است، استفاده کنید.

در ادامه به معرفی قابلیت مسدود کردن پنهانی و روش انجام آن در Instagram می‌پردازیم.

روش استفاده از Shadow Ban در اینستاگرام

برای مسدود کردن پنهانی یک کاربر در اینستاگرام، ابتدا پستی که وی در آن نظری ارسال کرده را پیدا کنید. روی کامنت وی حرکت جاروبی به سمت چپ انجام بدهید تا چند گزینه شامل حذف و فروارد نمایان شود. در این منو گزینه‌ای که آیکون علامت تعجب دارد را لمس کنید و در منوی باز شده گزینه‌ی محدود کردن کاربر یا Restrict username را لمس کنید. با انتخاب این گزینه، حساب موردنظر به صورت پنهانی مسدود می‌شود.

آشنایی با Shadow Ban یا مسدود کردن پنهانی در اینستاگرام

مفهوم و کاربرد Shadow Ban در Instagram

قابلیت مسدود کردن پنهانی یا Shadow Ban به این صورت عمل می‌کند که کامنت حساب کاربری مسدود شده از نظر شما و دیگر فالوئرها که پست شما را می‌بینند، پنهان می‌شود! در واقع مثل این است که ترول یا ربات یا کاربر مزاحم تصور می‌کند که دیدگاهش را همه می‌بینند و مسدود نشده اما در حقیقت کامنت وی نادیده گرفته شده است.

اگر کاربری را مسدود کنید، سریعاً متوجه می‌شود و با ساخت یک حساب کاربری جدید برای ارسال کامنت اقدام می‌کند و این شاید به جنگ اعصاب منتهی شود! اما در مخفی کردن پنهانی، ربات یا کاربر مزاحم به سرعت متوجه نمی‌شود. اگر وی از طریق حسابی دیگر، پست را باز کند و بررسی کند که کامنت وی منتشر شده یا خیر، در این صورت متوجه می‌شود که Shadow Ban شده است.

بنابراین حتی در صورت استفاده از قابلیت مسدود کردن پنهانیَ، از شر ربات‌ها و افراد مزاحم خلاص نمی‌شوید اما به هر حال این روش گزینه‌ی بهتری نسبت به مسدود کردن عادی است. به علاوه بهتر است کامنت‌های این افراد را گزارش یا Report کنید. در این صورت ممکن است اینستاگرام حساب کاربری ایشان را به کلی مسدود کند.