اینستاگرام بخشی به اسم پیام‌های مستقیم یا Direct Messages دارد که شبیه به یک پیام‌رسان عمل می‌کند اما برای بهبود قابلیت پیام‌رسانی، یک اپلیکیشن مجزا به اسم Threads نیز طراحی شده است. در اپلیکیشن اینستاگرام نصب و استفاده از این اپلیکیشن جدید پیشنهاد می‌شود و شاید تاکنون آن را دانلود و نصب کرده‌اید.

در این مقاله به معرفی اپلیکیشن جدید Instagram Threads و روش کار با آن می‌پردازیم. با ما باشید.

آشنایی با پیام‌رسان جدید اینستاگرام تردس

بسیاری از شبکه‌های اجماعی قابلیت ارسال پیام خصوصی یا PV را دارند و حتی برخی قابلیت چت و گفتگو دارد. در اپلیکیشن اینستاگرام بخش DM یا Direct Messages عملاً یک پیام‌رسان است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. این بخش به مرور زمان پیشرفته‌تر شده است و اکنون قابلیت مهمی محسوب می‌شود. اکنون اینستاگرام برای مقوله‌ی چت و گفتگو، اپی مجزا و جدید به اسم Threads که تلفظ دقیق آن ثردس است اما در میان فارسی‌زبانان به تردس معروف است را منتشر کرده است.

شکل و شمایل Threads‌ شبیه به Facebook Messenger است و اساس کار آن، استفاده از لیست دوستان نزدیک یا Close Friends است. به عبارت دیگر در این اپلیکیشن تمام فالوئرهای خویش را مشاهده نمی‌کنید و حتی همه‌ی افرادی که از طریق دایرکت اینستاگرام با ایشان گفتگو کرده‌اید، در لیست چت‌ها دیده نمی‌شوند. Threads صرفاً فضایی شخصی برای مکالمه با دوستان و افراد خاص است. در واقع می‌توانید افرادی که قصد تعامل با ایشان دارید را انتخاب کنید.

آشنایی با پیام‌رسان جدید Threads و بررسی امکانات و تفاوت‌های آن با اینستاگرام

موضوع دیگر این است که Threads پیام‌رسانی با تمرکز بر دوربین است و در واقع قابلیت عکس و ویدیو گرفتن و فرستادن در آن موردتوجه است.

از تفاوت‌های Threads با Instagram می‌توان به نبود صفحه‌ی آخرین پست‌ها و فقدان قابلیت ایجاد استوری، نبود قابلیت استفاده از فیلترها و افکت‌ها برای بهبود عکس و ویدیو و فقدان قابلیت تماشای ویدیوهای IGTV اشاره کرد. خوشبختانه قابلیت نوشتن متن روی عکس و دیدن استوری‌ها و همین‌طور وضعیت یا Status در آن وجود دارد.

نسخه‌ی اندروید و iOS این اپلیکیشن را از گوگل پلی و آیتونز دانلود و نصب کنید:

آیا برای استفاده از Threads باید حساب کاربری ساخت؟

اولین سوال کاربران اینستاگرام این است که آیا برای کار با این اپلیکیشن جدید و ارسال پیام، باید حساب کاربری جدید بسازیم یا قابلیت استفاده از اکانت اینستاگرام وجود دارد؟

پاسخ این است که می‌توانید از اکانت اینستاگرام استفاده کنید. در واقع Threads‌ در حال حاضر صرفاً با اکانت اینستاگرام قابل استفاده است. اگر اپلیکیشن Instagram را روی گوشی یا تبلت خویش نصب کرده باشید، به صورت خودکار پیشنهاد می‌شود که از اکانت اینستاگرام برای ورود استفاده کنید. البته اگر از چند حساب کاربری اینستاگرام استفاده می‌کنید، ابتدا به اکانت موردنظر سوییچ کنید و سپس اپلیکیشن Threads را اجرا کنید. برای سوییچ کردن حساب کاربری می‌توانید روی گزینه‌ی Switch Account نیز تپ کنید و با حساب کاربری دیگری وارد شوید.

آشنایی با پیام‌رسان جدید Threads و بررسی امکانات و تفاوت‌های آن با اینستاگرام

آموزش چت و گفتگو در اپ Instagram Threads

پس از لاگین کردن، صفحه‌ی خوشامدگویی و دوربین نمایش داده می‌شود. دکمه‌ی ضبط کردن در گوشه‌ی سمت چپ و پایین صفحه قرار دارد . در صفحه‌ی دوربین و در بخش پایین صفحه، علاوه بر دکمه‌ی ضبط یا شاتر، شورت‌کات‌ها قرار می‌گیرد که برای دسترسی سریع و چت با دوستان نزدیک کاربرد دارد. هم‌اکنون می‌توانید حداکثر ۷ شخص را در این بخش اضافه کنید. با تپ روی هر یک از افراد، می‌توانید عکس یا ویدیویی بگیرید و برای وی ارسال کنید.

آشنایی با پیام‌رسان جدید Threads و بررسی امکانات و تفاوت‌های آن با اینستاگرام

اگر در صفحه‌ی دوربین اپلیکیشن تردس هستید، برای رفتن به صفحه‌ی خانه که تردها یا به زبانی دیگر گفتگوها در آن لیست شده، می‌توانید حرکت جاروبی به سمت پایین انجام بدهید یا روش دیگر تپ روی آیکون خانه در بالای صفحه است. اگر در صفحه‌ی خانه باشید هم با حرکت جاروبی به سمت پایین، صفحه‌ی دوربین یا Camera باز می‌شود.

آشنایی با پیام‌رسان جدید Threads و بررسی امکانات و تفاوت‌های آن با اینستاگرام

در این بخش سوابق مکالمات شما با دوستان نزدیک و تصویر پروفایل ایشان نمایش داده می‌شود.

آشنایی با پیام‌رسان جدید Threads و بررسی امکانات و تفاوت‌های آن با اینستاگرام

توجه کنید که در صفحه‌ی اصلی که سوابق چت‌های شما نمایش داده می‌شود، پیام‌های ارسال شده از طریق اپلیکیشن اینستاگرام نیز رویت می‌شود. در واقع از این پس هر پیامی که برای دوست نزدیک خویش از طریق Threads یا Instagram ارسال کنید، در این بخش دیده می‌شود.

چه مواردی از طریق تردس قابل ارسال است؟

در تردس می‌توانید پیام متنی ساده، استیکرها، عکس و ویدیو و همین‌طور عکس‌ها و ویدیو‌های قبلی که در گالری گوشی یا تبلت موجود است را برای مخاطب ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیام، می‌توانید تماس ویدیویی برقرار کنید. برای این مهم روی آیکون گوشه‌ی بالا و راست صفحه تپ کنید و آپشن موردنظر را انتخاب کنید.

آشنایی با پیام‌رسان جدید Threads و بررسی امکانات و تفاوت‌های آن با اینستاگرام