پیام‌رسان جدید Threads برای چت و گفتگو و ارسال عکس و ویدیو با مخاطبین شما در اینستاگرام طراحی شده اما نمی‌توانید با تمام فالوئرها و دیگر کاربران گفتگو کنید بلکه صرفاً افراد موجود در لیست دوستان نزدیک یا Close Friends در دسترس خواهند بود. خوشبختانه قابلیت حذف کردن و اضافه کردن دوستان نزدیک در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده و بدون مراجعه به اپ Instagram می‌توانید افرادی را اضافه یا حذف کنید.

در ادامه به روش حذف و اضافه کردن افراد در لیست Close Friends و از طریق پیام‌رسان تردس می‌پردازیم.

حذف و اضافه کردن دوستان نزدیک در پیام‌رسان Threads

همان‌طور که در مقاله‌ی معرفی اپلیکیشن جدید Threads ذکر کردیم، این اپ برای چت کردن با دوستان نزدیک یا به اصطلاح Close Friends طراحی شده است. اگر قبلاً شخصی را در اپلیکیشن اینستاگرام در لیست دوستان نزدیک قرار داده باشید، به صورت خودکار وی را در اپلیکیشن جدید تردس مشاهده می‌کنید و می‌توانید گفتگو را آغاز کنید.

برای شروع صفحه‌ی خانه اپلیکیشن Threads را باز کنید. در سمت چپ و بالای صفحه روی آیکون منو که به شکل سه خط است تپ کنید و سپس در منوی ظاهر شده روی Close Friends تپ کنید.

آموزش حذف و اضافه کردن افراد در پیام‌رسان Threads

آموزش حذف و اضافه کردن افراد در پیام‌رسان Threads

به این ترتیب لیستی از افرادی که در Instagram دنبال یا فالو کرده‌اید نمایان می‌شود. روی افرادی که می‌خواهید در اپلیکیشن تردس اضافه کنید، تپ کنید تا تیک گزینه‌ی روبرویشان فعال شود. برای حذف کردن افراد دارای تیک نیز رویشان تپ کنید. اگر تعداد افرادی که فالو کرده‌اید زیاد است، می‌توانید از کادر Search برای جستجو کردن نامشان استفاده کنید. در نهایت پس از حذف و اضافه کردن تیک‌های لازم، روی دکمه‌ی Done تپ کنید تا تغییرات ذخیره شود.

آموزش حذف و اضافه کردن افراد در پیام‌رسان Threads

توجه کنید که اینستاگرام به مخاطبین شما از طریق نوتیفیکیشن خبر نمی‌دهد که ایشان را در لیست دوستان نزدیک اضافه کرده یا از این لیست حذف کرده‌اید.

آیا لیست دوستان نزدیک در اپلیکیشن Instagram با لیست مخاطبین در پیام‌رسان Threads متفاوت است؟

پاسخ منفی است!‌ در واقع لیست دوستان نزدیک در این دو اپلیکیشن یکسان است. بنابراین اگر شخصی را در اپ تردس برای چت کردن اضافه کنید، در اینستاگرام نیز در لیست دوستان نزدیک قرار می‌گیرد و در صورت حذف کردن نیز همین اتفاق در لیست دوستان نزدیک می‌افتد.

مخفی کردن گفتگوها در اپلیکیشن Threads

برای مخفی کردن گفتگویی خاص یا برای حذف کردن یکی از مخاطبین از لیست موجود در اپلیکیشن Threads می‌بایست شخص موردنظر را از لیست دوستان نزدیک حذف کنید! البته این روش چندان مطلوب نیست و شاید نخواهید لیست دوستان نزدیک را صرفاً برای مخفی کردن یک چت خاص تغییر بدهید اما در حال حاضر امکانات اپلیکیشن Threads محدود است. شاید در آینده روش‌های دیگری قابل استفاده باشد.

توجه کنید که با حذف کردن افراد از لیست دوستان نزدیک، از لیست افراد دنبال‌شده یا Following حذف نمی‌شوند. بنابراین هر زمان که لازم باشد می‌توانید ایشان را به لیست دوستان نزدیک اضافه کنید.

نکته‌ی دیگر این است که با حذف کردن مخاطب از لیست دوستان نزدیک، پیام‌های قبلی که برای وی و از طریق اپلیکیشن تردس ارسال کرده‌اید از بین نمی‌رود.