استوری‌های اینستاگرام بسیار محبوب و جذاب هستند. می‌توانید چند عکس مختلف را به ترتیب در یک استوری اضافه کنید اما اخیراً قابلیت جدیدی اضافه شده که می‌توانید چند عکس را در قالب یک عکس چندبخشی اضافه کنید. در این صورت صفحه به چند قسمت تقسیم می‌شود و عکس‌ها در کنار هم نمایش داده می‌شود. می‌توانید عرض صفحه را دو قسمت و ارتفاع را سه قسمت کنید و حداکثر ۶ تصویر را اضافه کنید. البته حالت‌های متنوع دیگر مثل تقسیم ارتفاع به چهار بخش نیز وجود دارد.

در ادامه به روش تقسیم صفحه برای نمایش چند عکس در استوری‌ها می‌پردازیم.

قابلیت جدیدی که در Instagram و بخش Story اضافه شده، Layout یا چیدمان نام دارد. البته اینستاگرام اپلیکیشنی به همین اسم نیز منتشر کرده که کارایی مشابهی دارد اما قابلیت جدید مستقل از اپلیکیشن Layout عمل می‌کند. دقت کنید که برای استفاده از قابلیت جدید، می‌بایست اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

روش کار با قابلیت جدید را در ادامه بررسی می‌کنیم.

نحوه تقسیم صفحه به چند بخش برای چند عکس در Story

ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید و روی آیکون دوربین در پایین صفحه تپ کنید. زمانی که صفحه‌ی ساخت استوری باز شد، با حرکت جاروبی روی بخش پایین صفحه، می‌توانید فرمت را انتخاب کنید. لذا با حرکت جاروبی در این بخش، فرمت Layout را انتخاب نمایید. در ادامه نوع تقسیم‌بندی صفحه به چند بخش را انتخاب کنید.

پس از انتخاب چیدمان موردنظر، صفحه به چند قسمت تقسیم می‌شود. اکنون می‌توانید روی آیکون عکس گرفتن تپ کنید و اولین عکس را ذخیره کنید. به همین ترتیب با لمس کردن دکمه‌ی شاتر، عکس‌های بعدی در بخش‌های بعدی صفحه قرار می‌گیرد. دقت کنید که می‌توانید با دوربین جلو و پشت عکس بگیرید و تغییر دوربین حین گرفتن هر تصویر جدید، امکان‌پذیر است.

نحوه تقسیم صفحه به چند بخش در استوری‌های اینستاگرام

زمانی که همه‌ی عکس‌ها ثبت شد، روی دکمه‌ی تیک تپ کنید تا به مرحله‌ی بعدی یعنی ویرایش استوری هدایت شوید. در این مرحله می‌توانید روی عکس متن بنویسید و استیکر و افکت روی آن اضافه کنید. در نهایت روی Send تپ کنید تا استوری شما پست شود و دیگران آن را مشاهده کنند.

نحوه تقسیم صفحه به چند بخش در استوری‌های اینستاگرام

فرمت جدید ارسال استوری برای کاربردهای خاصی مثل نظرسنجی بسیار عالی است. می‌توانید از عکس‌های موجود در گالری نیز استفاده کنید.

اما محدودیت مهم فرمت جدید این است که نمی‌توانید چند ویدیو در چند قسمت صفحه قرار دهید! البته با توجه به سرعت اینترنت و هزینه‌ی ترافیک مصرفی، ممکن است قابلیت قرار دادن ویدیوها در چند بخش صفحه اضافه نشود و یا در آینده امکان قرار دادن چند ویدیو با رزولوشن پایین‌تر در چند قسمت صفحه، فراهم شود.