برخی کاربران اینستاگرام برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری صرفاً از ایمیل استفاده می‌کنند و حتی ایمیل اصلی خویش را ثبت نمی‌کنند! اما در مقابل برخی کاربران از شماره موبایل و ایمیل اصلی استفاده می‌کنند که امنیت را بیشتر می‌کند اما از نظر حفظ حریم خصوصی، ایده‌ی خوبی نیست. اما خوشبختانه این امکان وجود دارد که شماره تلفن را از حساب خویش حذف کنید و در واقع ناشناس‌تر باقی بمانید!

در این مقاله به روش حذف شماره موبایل از پروفایل اینستاگرام می‌پردازیم. این کار هم در نسخه‌ی تحت وب و در واقع سایت Instagram امکان‌پذیر است و هم می‌توان در اپ اینستاگرام این کار را انجام داد.

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم که برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی نظیر Instagram از ایمیل جهت احراز هویت استفاده کنید. بیشتر کاربران برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو و در واقع کاربری شخصی از اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. به همین علت توصیه می‌کنیم که از ایمیل برای ثبت نام استفاده کنید.

اگر قصد شما این است که برای شغل و سازمان خویش یک پروفایل رسمی بسازید و موضوع خصوصی در آن وجود ندارد، استفاده از شماره تلفن گزینه‌ی بهتر و امن‌تری است. به خصوص که نگران فاش شدن پسورد ایمیل خویش نیستید چرا که سیم‌کارت شما صرفاً به خود شما تعلق دارد.

قبل از بررسی روش حذف شماره تلفن، توجه داشته باشید که حذف شماره تلفن از اکانتی که در آن ایمیل تعریف نشده، امکان‌پذیر نیست. به هر حال اینستاگرام می‌بایست یا از طریق ایمیل و یا از طریق شماره موبایل با شما تماس بگیرد.

حذف شماره موبایل از اینستاگرام در اپلیکیشن آن

در اپلیکیشن اینستاگرام برای اندروید و iOS و در واقع آیفون، گزینه‌های تنظیمات مشابه است و شاید موقعیت گزینه‌ها اندکی فرق داشته باشد. مراحل را در اپ اندرویدی توضیح می‌دهیم که به صورت مشابه در آیفون انجام می‌شود.

گام نخست اجرا کردن اپ اینستاگرام و مراجعه به صفحه‌ی پروفایل است. در صفحه‌ی پروفایل روی گزینه‌ی ویرایش پروفایل یا Edit Profile تپ کنید. در بخش اطلاعات پروفایل یا Profile Information روی Phone number یا شماره تلفن تپ کنید.

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

و شماره تلفنی که قبلاً وارد کرده‌اید را دیلیت کنید! گام بعدی ذخیره کردن تغییرات است. لذا روی Next تپ کنید.

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

به این ترتیب به صفحه‌ی پروفایل برمی‌گردید. روی آیکون تیک تپ در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید تا تغییرات پروفایل کاربری شما در اینستاگرام، ذخیره شود. پس از لحظاتی صفحه‌ی پروفایل شما نوسازی می‌شود و در واقع شماره موبایل شما حذف می‌شود.

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

توجه کنید که اینستاگرام برای تأیید تغییرات انجام شده، ایمیلی به آدرس ایمیلی که قبلاً ثبت کرده‌اید ارسال می‌کند و حذف شماره موبایل را اطلاع می‌دهد. در ایمیل ارسالی، تاریخ و ساعت دقیق حذف شماره موبایل ذکر می‌شود.

با توجه به اینکه ممکن است شخصی با داشتن پسورد به حساب کاربری اینستاگرام دسترسی پیدا کرده باشد و بخواهد شماره موبایل را حذف کند، این ایمیل ارسال می‌شود. بنابراین در ایمیل ارسال‌شده، لینک مربوط به بازیابی و حفظ حساب کاربری موجود است. اگر شما اقدام به حذف شماره تلفن نکرده‌اید، سریعاً به لینک ارسال‌شده مراجعه کنید و حتماً پسورد امن و پیچیده‌ای برای حساب کاربری خویش در Instagram انتخاب کنید.

شاید حفظ کردن رمزهای تصادفی و بسیار پیچیده مشکل باشد اما با توجه به نکات جالبی که قبلاً در مقاله‌ای طرح کردیم، می‌توانید رمزهای طولانی و بسیار امن و در عین حال فراموش‌نشدنی انتخاب کنید!

غیرفعال کردن ارسال پیامکی نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام

اینستاگرام برخی آپدیت‌های مهم را از طریق SMS به کاربران خویش اطلاع می‌دهد. اگر دریافت این پیامک‌ها به نوعی مزاحم شماست، تنها راهکار حذف شماره موبایل از حساب کاربری نیست بلکه می‌توانید ارسال SMS را غیرفعال کنید. روش کار در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام به این صورت است:

ابتدا اپ اینستاگرام و صفحه‌ی پروفایل کاربری خویش را باز کنید. در این صفحه روی منوی سه‌خطی تپ کنید و در ادامه روی Settings یا تنظیمات تپ کنید.

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

در تنظیمات روی Notifications یا اعلان‌ها تپ کنید. در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Email and SMS notifications را لمس کنید.

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

اکنون می‌توانید سوییچ گزینه‌ی Text (SMS) Messages را در حالت غیرفعال قرار دهید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دیگر نوتیفیکشن‌ها که از طریق ایمیل ارسال می‌شود هم قابلیت فعال و غیرفعال کردن دارد. به عنوان مثال اگر نمی‌خواهید اخبار برایتان ایمیل شود، سوییچ News Email‌ را خاموش کنید.

چگونه شماره تلفن خویش را از اینستاگرام حذف کنیم؟

امنیت بیشتر یا حفظ حفظ حریم خصوصی؟

همان‌طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم، اگر شماره موبایل خویش را در حساب کاربری اینستاگرام اضافه کرده باشید، امنیت حساب شما بیشتر می‌شود. در واقع حتی اگر پسورد ایمیل و پسورد حساب شما در Instagram‌ ساده باشد و کسی آن را حدس بزند یا با روشی مثل نگاه کردن به گوشی شما حین تایپ پسورد، آن را به دست آورد، باز هم راهی برای تأیید هویت شما و بازیابی حساب کاربری باقی می‌ماند. به هر حال اینستاگرام در مواقع خاص برای رفع مشکلات امنیتی می‌تواند با شما تماس تلفنی بگیرد.

اما در مقابل اگر از شماره تلفن خویش استفاده کنید، هر کسی که شماره تلفن شما را داشته باشد، می‌تواند به سرعت پروفایل شما را در اینستاگرام پیدا کرده و آن را فالو کند. لذا اگر بخواهید ناشناس باقی بمانید، افزودن شماره تلفن در پروفایل کاربری، تصمیم درستی نیست.