اگر پروفایل کاربری شما در شبکه‌ی اجتماعی Instagram از نوع خصوصی یا Private باشد، می‌توانید دنبال‌کنندگان یا به زبان دیگر Followerها را حذف کنید تا نتوانند پست‌های جدید شما را ببینند. اینستاگرام تدریجاً این قابلیت را در حساب‌های کاربری که پروفایل عمومی دارند نیز اضافه می‌کند، به خصوص در نسخه‌ی مخصوص اندروید.

در این مقاله به روش حذف کردن دنبال‌کنندگان یا فالوئرها از حساب کاربری عمومی می‌پردازیم. با ما باشید.

بسیاری از کاربران اینستاگرام که برای معرفی خدمات و کسب و کار و به خصوص وب‌سایت خویش از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند، پروفایل کاربری خویش را به صورت عمومی یا Public تنظیم می‌کنند تا هر کس که علاقه‌مند است، بتواند پست‌های بعدی را مشاهده کند.

اینستاگرام تصمیم گرفته که قابلیت حذف کردن دنبال‌کنندگان از پروفایل‌های عمومی را نیز فراهم کند چرا که برخی مشاغل و کسب‌وکارها به آن نیاز دارند. در ادامه روش کار را بررسی می‌کنیم.

چگونه دنبال‌کنندگان را در Instagram حذف کنیم؟

برای حذف کردن دنبال‌کنندگان مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا اپلیکیشن Instagram را اجرا کنید و سپس روی آیکون پروفایل کاربری در منوی پایین صفحه تپ کنید.

روی گزینه‌ی Followers یا دنبال‌کنندگان در بالای صفحه تپ کنید.

لیست فالوئرها نمایان می‌شود. می‌توانید در لیست اسکرول کنید و فرد موردنظر را پیدا کنید و همین‌طور می‌توانید از جعبه‌ی جستجوی بالای صفحه استفاده کنید و نام پروفایل کاربر را سرچ کنید.

روی منوی سه‌نقطه روبروی نام کاربر تپ کنید تا پنجره‌ی کوچکی نمایان شود.

گزینه‌ی Remove را انتخاب کنید تا دنبال‌کننده حذف شود.

چگونه دنبال‌کننده‌ای را در اینستاگرام حذف کرده یا بلاک کنیم؟

چگونه دنبال‌کننده‌ای را در اینستاگرام حذف کرده یا بلاک کنیم؟

توجه کنید که با این روش، فالوئر بدون اینکه نوتیفیکیشنی دریافت کند، حذف می‌شود. البته شخص می‌تواند پروفایل کاربری شما که از نوع عمومی است را مشاهده کرده و پست‌های اخیر را ببیند.

اگر یک Follower با ارسال پیام‌های اسپم و نامناسب موجبات مزاحمت را فراهم می‌کند، می‌توانید وی را به جای حذف از لیست فالوئرها، Block کنید. با بلاک کردن دیگر امکان دیدن پست‌ها و ارسال نظر وجود ندارد. برای بلاک کردن افراد در اینستاگرام  مراحل زیر را طی کنید:

به لیست دنبال‌کنندگان مراجعه کنید و روی نام حساب کاربری موردنظر تپ کنید یا مستقیماً پروفایل کاربری شخص را باز کنید.

روی منوی سه‌نقطه‌ی گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

گزینه‌ی Block‌ را انتخاب نمایید.