یکی از قابلیت‌های مفید اینستاگرام، مسدود کردن یا به عبارتی Block کردن افراد مزاحم است. اگر به هر دلیل بخواهید از حریم خصوصی وی در مقابل دیگران محافظت کنید، می‌توانید اشخاص خاصی را بلاک کنید تا نتوانند پست‌های شما را مشاهده کنند و حتی قابلیت پیدا کردن پروفایل شما از طریق جستجو نیز وجود نداشته باشد.

در ادامه به ۶ روش ساده برای تشخیص اینکه کسی ما را در اینستاگرام بلاک کرده است یا خیر، اشاره خواهیم کرد. با ما باشید.

جستجو برای یافتن اکانت کاربران

ساده‌ترین روش تشخیص اینکه کاربری شما را بلاک کرده این است که از قابلیت سرچ استفاده کنید و نام پروفایل کاربری وی را جستجو کنید. نتیجه‌ی جستجو مشخص خواهد کرد که شما بلاک شده‌اید یا خیر و در واقع چهار حالت مختلف وجود دارد:

  • اگر با مراجعه به پروفایل کاربری شخص موردنظر، می‌توانید پست‌های وی را مشاهده کنید، بلاک نشده‌اید.
  • حالت دوم: اگر پست‌ها را مشاهده نمی‌کنید و پیام This Account is Private به معنی "این پروفایل شخصی است"، در صفحه ذکر شده به این معنی است که مشکلی وجود ندارد و صرفاً پست‌ها از دیدم عموم پنهان شده است.

چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم؟

  • حالت سوم این است که اطلاعات پروفایل کاربری و تعداد پست‌ها قابل مشاهده است اما هیچ پستی دیده نمی‌شود. در این صورت شما توسط شخص موردنظر بلاک شده‌اید! 

چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم؟

  • حالت سوم این است که پروفایل کاربری با روش جستجو کردن یافت نمی‌شود! در این صورت شخص موردنظر به دلایلی پروفایل خویش را غیرفعال کرده یا شما را بلاک کرده است.

برای اطلاع از اینکه پروفایل موردنظر حذف شده یا صرفاً شما بلاک شده‌اید، می‌بایست از روش‌های بعدی که در ادامه شرح می‌دهیم، استفاده کنید.

پیدا کردن پروفایل کاربر از بخش نظرات و تگ‌ها

زمانی که شخصی شما را بلاک می‌کند، Instagram کامنت‌های قدیمی و همین‌طور تگ‌های پروفایل شما را حذف نمی‌کند. لذا اگر با استفاده از ابزار جستجو نمی‌توانید پروفایل موردنظر را پیدا کنید، راهکار دیگری برای یافتن پروفایل شخص موردنظر وجود دارد و آن مراجعه به کامنت‌ها و تگ‌های وی است. بنابراین با تپ روی نام کاربر در بخش نظرات یا تگ‌ها، پروفایل وی را باز کنید. اگر تعداد پست‌ها نمایش داده شود اما پستی را مشاهده نکنید، روشن است که بلاک شده‌اید.

استفاده از نام کاربری و باز کردن پروفایل کاربر

در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام هر یک از پروفایل‌های کاربران با استفاده از لینک ساده‌ای قابل رویت است. ساختار لینک به صورت زیر است:

Instagram.com/USERNAME

لذا اگر نام کاربری شخص موردنظر را بدانید و به جای USERNAME در آدرس فوق قرار بدهید، می‌توانید در مرورگرهای اینترنت به سادگی پروفایل کاربر را چک کنید. دقت کنید که قبل از باز کردن آدرس فوق، در حساب خویش لاگین کنید تا روشن شود که بلاک شده‌اید یا خیر. اگر شخصی شما را بلاک کرده باشد و بخواهید پس از Sign in یا ورود به حساب خویش، آدرس فوق را باز کنید، با پیغام Sorry, this page isn't available روبرو می‌شود و اطلاعات دیگری در مورد اکانت وی، نمایش داده نمی‌شود.

چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم؟

البته این احتمال وجود دارد که بلاک نشده باشید بلکه پروفایل کاربری موردبحث، غیرفعال و حذف شده باشد. برای چک کردن این موضوع، کافی است از حساب کاربری خویش خارج شوید و در واقع بدون لاگین کردن، آدرس اشاره شده را باز کنید. اگر محتوایی نمایش داده شود، حساب کاربری موردنظر موجود و فعال است و صرفاً شما به دلیل مسدود شدن، نمی‌توانید پروفایل را مشاهده کنید.

ناپدید شدن چت در اینستاگرام دایرکت

زمانی که شخصی را مسدود یا بلاک می‌کنید، اگر در بخش پیام‌های مستقیم یا به اصطلاح دایرکت اینستاگرام، گفت‌وگویی با وی داشته باشید، این گفتگو برای هر دو طرف مخفی می‌شود!

بنابراین یکی دیگر از نشانه‌های مسدود شدن پروفایل کاربری شما در Instagram این است که در بخش Direct Messages‌ اینستاگرام، چت شما با شخص موردنظر ناپدید می‌شود.

البته این احتمال وجود دارد که پروفایل کاربر موردنظر غیرفعال شده باشد. لذا می‌توانید با یکی از روش‌های اشاره شده، موجودیت پروفایل کاربری موردنظر را بررسی کنید و اگر پروفایل موجود بود و در عین حال گفتگوی شما با وی حذف شده بود، قطعاً بلاک شده‌اید. یک روش دیگر این است که یکی از گروه‌های اینستاگرام را باز کنید که هم شما و هم شخص موردنظر در آن عضویت دارید. اگر در این گروه‌ها پروفایل کاربر موردنظر موجود باشد، به این معنی است که حذف اکانت صورت نگرفته بلکه شما بلاک شده‌اید.

TRY FOLLOWING AGAIN

اگر با هر روشی می‌توانید پروفایل کاربر موردنظر را مشاهده کنید، روی دکمه‌ی Follow یا دنبال کردن تپ کنید. اگر مسدود شده باشید، قابلیت دنبال کردن وجود ندارد و در واقع با تپ روی دکمه‌ی Follow‌، کار خاصی انجام نمی‌شود و دکمه به همین صورت باقی می‌ماند.

چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم؟

اما اگر بلاک نشده باشید، با تپ روی دکمه‌ی فالو، پروفایل کاربری موردنظر را دنبال خواهید کرد و اینستاگرام به کاربر موردنظر، نوتیفیکیشنی در این رابطه نمایش می‌دهد.

پروفایل شخص موردنظر را از حسابی دیگر چک کنید

یک روش بسیار ساده برای بررسی اینکه آیا مسدود شده‌اید یا خیر، این است که از یکی از دوستان و افراد نزدیک بخواهید که پروفایل کاربر موردنظر را باز کند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در اینستاگرام عضو هستند و در عین حال شناختی از دیگران ندارند، این روش بسیار ساده و سریع خواهد بود.

توجه کنید که اگر خود شما هم حساب کاربری دیگری داشته باشید که شخص موردنظر از آن آگاهی نداشته و طبعاً آن را بلاک نکرده، می‌توانید وارد آن حساب کاربری شده و بررسی کنید که آیا پروفایل کاربری شخص موردنظر قابل رویت است یا خیر.