موتور جست‌وجوی Google به صورت پیش‌فرض در هر صفحه ۱۰ نتیجه‌ی سرچ را نمایش می‌دهد که معمولاً کافی است اما برای کاربرانی که پس از جستجو کردن یک عبارت خاص، به سایت‌ها و فروم‌های مختلف مراجعه می‌کنند تا پاسخ سوالات خود را بگیرند، ۱۰ مورد کافی نیست و مجبور می‌شوند که صفحات دوم و سوم و غیره را نیز بررسی کنند.

می‌توانید تعداد مواردی که به عنوان نتیجه‌ی جست‌وجو در صفحات گوگل ذکر می‌شود را بیشتر کنید و حداکثر ۱۰۰ مورد را هر صفحه ببینید. در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

اگر به دنبال موضوعات خاص باشید که در کمتر سایت و فرومی به صورت کامل به آن پرداخته شده، معمولاً با نگاه به نتایج جست‌وجو در اولین صفحه‌ی گوگل به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسید و باید سراغ صفحات دوم و سوم و بروید. راهکار بهتر این است که تعداد نتایجی که در هر صفحه ذکر می‌شود را بیشتر کنید و به عنوان مثال ۲۰ یا ۳۰ و حتی ۱۰ نتیجه را در یک صفحه ببینید. در این صورت ۱۰ صفحه‌ی معمولی را تنها در اولین صفحه‌ی جست‌وجو به کمک Google مشاهده خواهید کرد که رقم قابل توجهی است.

توجه کنید که در صورت کند بودن اینترنت، بهتر است ۲۰ یا ۳۰ نتیجه در هر صفحه را انتخاب کنید. می‌توانید حالت‌های مختلف را تست کنید و در نهایت تعدادی که به نظر سریع بارگذاری می‌شود را انتخاب کنید.

چگونه تعداد نتایج در صفحات جست‌وجوی گوگل را بیشتر کنیم؟

برای این کار ابتدا به وب‌سایت رسمی گوگل یعنی Google.com مراجعه کنید و عبارتی را سرچ کنید. پس از نمایان شدن نتایج، روی Settings در نوار زیر جعبه‌ی سرچ کلیک کنید. دقت کنید که در گوشی‌ها و نمایشگر کوچک، ممکن است برای دسترسی به این دکمه به اسکرول با حرکت جاروبی نیاز باشد.

روش افزایش تعداد نتیجه‌های جستجو در هر صفحه‌ی گوگل

در منویی که باز می‌شود روی Search Settings کلیک کنید.

روش افزایش تعداد نتیجه‌های جستجو در هر صفحه‌ی گوگل

و در صفحه‌ی تنظیمات جست‌وجو با استفاده از اسلایدر Results per page، تعداد نتایج در هر صفحه را به صورت دلخواه انتخاب کنید.

روش افزایش تعداد نتیجه‌های جستجو در هر صفحه‌ی گوگل

اکنون اسکرول کنید و در پایین صفحه روی دکمه‌ی Save کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

روش افزایش تعداد نتیجه‌های جستجو در هر صفحه‌ی گوگل

به این ترتیب سرعت نمایش صفحات کمی پایین‌تر می‌آید و در مقابل نتایج بیشتری را در یک صفحه خواهید دید. در صورت کند شدن، همین مراحل را تکرار کنید و تعداد نتایج را کاهش دهید.