سرویس نقشه گوگل علاوه بر مسیریابی، برای گردشگری و آشنایی با اماکن تفریحی، تاریخی، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مکان‌های مهم طراحی شده است. همواره می‌توانید نقاط جغرافیایی مهم که در فاصله‌ی نسبتاً کمی از موقعیت فعلی شما یا در شهر و منطقه‌ای خاص قرار دارند را روی نقشه ببینید و اطلاعات تکمیلی در مورد هر مکان نظیر ساعت کاری ، روش‌های تماس نظیر ایمیل و شماره تلفن و اطلاعات مفید دیگر را دریافت کنید.

در این مقاله به نحوه‌ی بررسی کردن مکان‌های مهم اطراف در سرویس تحت وب Google Maps و همین‌طور اپلیکیشن موبایل آن می‌پردازیم.

چک کردن اماکن مهم و دیدنی اطراف در سایت گوگل مپس

برای چک کردن مکان‌های مهم و دیدنی، لزوماً به اپلیکیشن موبایل گوگل مپس نیاز نیست بلکه می‌توانید در مانیتور بزرگ‌تری که کامپیوتر یا لپ‌تاپ دارد، این کار را انجام دهید. کافی است به وب‌سایت گوگل مپس به آدرس maps.google.com مراجعه کنید و در کادر جستجوی بالای صفحه، نام مکان یا موقعیت جغرافیایی موردنظر را تایپ کرده و سرچ کنید. می‌توانید نام یک شهر را جستجو کنید.

آموزش چک کردن مکان‌های مهم اطراف در گوگل مپس

برای چک کردن دقیق‌تر یک ناحیه، می‌توانید روی دکمه‌های + و - در گوشه‌ی پایین و راست صفحه کلیک کنید تا عمل زوم کردن و از زوم خارج شدن انجام شود. برای جابجا کردن نقشه در جهات مختلف، کلید چپ موس را نگه دارید و موس را در جهتی حرکت دهید و سپس کلید چپ را رها کنید.

پس از انتخاب کردن ناحیه‌ی موردنظر، روی دکمه‌ی × در کنار کادر جستجو و دکمه‌ی ذره‌بین کلیک کنید. به این ترتیب نام ناحیه یا مکان جستجو شده از کادر سرچ حذف می‌شود اما پنل کنار صفحه باز باقی می‌ماند.

حال نوع مکان را تایپ کنید. به عنوان مثال با تایپ کردن Hospital یا بیمارستان و زدن کلید Enter، بیمارستان‌های اطراف ناحیه فعلی لیست می‌شود.

آموزش چک کردن مکان‌های مهم اطراف در گوگل مپس

روش دوم برای مشاهده کردن مکان‌های اطراف، استفاده از گزینه‌های بخش Search this Area است. در این بخش چند آیکون برای یافتن مکان‌هایی مثل رستوران‌ها، هتل‌ها و غیره وجود دارد. به این ترتیب روش نقشه نقاطی ظاهر می‌شود که موقعیت مکان‌های اطراف است. با کلیک روی هر نقطه، اطلاعات مربوط به آن نظیر نام، ساعت کاری، امتیاز کاربران، اطلاعات تماس نظیر شماره تلفن و ایمیل و سایر اطلاعات نمایش داده می‌شود.

یافتن مکان‌های اطراف در اپ Google Maps

در اندروید و iOS می‌توانید از اپلیکیشن Google Maps استفاده کنید که برای صفحه نمایش کوچک گوشی‌های اندرویدی و آیفون بهینه‌تر است. البته استفاده از سایت گوگل مپس نیز امکان‌پذیر است.

برای یافتن مکانی مثل یک شهر، نام آن را در کادر بالای صفحه تایپ کنید تا لیستی از نتایج سرچ ظاهر شود و روی یکی از نتایج تپ کنید. به این ترتیب نقشه‌ی ناحیه یا محل موردنظر نمایش داده می‌شود.

آموزش چک کردن مکان‌های مهم اطراف در گوگل مپس

و اما شیوه‌ی جابجایی و زوم کردن در اپ گوگل مپس: برای زوم کردن از روش زوم دوانگشتی و در واقع نزدیک کردن دو انگشت به هم استفاده کنید. برای جابجا کردن نقشه نیز با یک انگشت صفحه را لمس کرده و انگشت را در جهت موردنظر حرکت دهید.

در نهایت پس از زوم کردن روی ناحیه‌ی موردنظر، روی آیکون × کنار کادر جستجوی بالای صفحه تپ کنید. حال در پایین صفحه عنوان Explore nearby به معنی گردش در اطراف ظاهر می‌شود. روی آن تپ کنید تا کادر مربوطه به صورت کشویی باز شود. اگر این عنوان را نمی‌بینید، روی گزینه‌ی Explore در پایین صفحه تپ کنید.

آموزش چک کردن مکان‌های مهم اطراف در گوگل مپس

رستوران‌های اطراف، پارک‌ها، اماکن تاریخی و غیره در پنل Explore nearby به صورت دسته‌های مجزا نمایان می‌شود. روی یکی از دسته‌ها تپ کنید تا موقعیت مکان‌ها روی نقشه ظاهر شود و در پایین صفحه نیز لیست مکان‌ها به همراه تعداد عکس و اطلاعاتی مختصر نمایان شود.

آموزش چک کردن مکان‌های مهم اطراف در گوگل مپس

با تپ روی هر یکی از مکان‌ها در لیست پایین صفحه یا تپ روی آیکون مربوطه روی نقشه، اطلاعات کامل‌تر ظاهر می‌شود. به علاوه می‌توانید روی دکمه‌ی Directions تپ کنید تا مسیریابی هوشمند انجام شده و نحوه‌ی رسیدن به آن مکان اعلام شود.