یکی از فواید ساعت هوشمند برای کسانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، مانیتور کردن ضربان قلب است. در اپل واچ حسگر تپش قلب تعبیه شده است و یکی از قابلیت‌های این ساعت هوشمند، نمایش نوتیفیکیشن ضربان قلب نامنظم است. تشخیص سریع ضربان قلب غیرطبیعی در درمان برخی بیماری‌ها بسیار مفید است.

در این مقاله شیوه‌ی فعالسازی نوتیفیکیشن ضربان قلب نامنظم در اپل واچ را بررسی می‌کنیم.

حسگر ضربان قلب در ساعت هوشمند اپل، همواره ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری می‌کند و اگر تنظیمات را تغییر بدهید، در صورت تشخیص ضربان قلب نامنظم، نوتیفیکیشنی نمایان می‌شود. نامنظم بودن ضربان قلب ممکن است نشانه‌ی عارضه‌ای به اسم AFib باشد. در حالت عادی ضربان قلب حالت منظمی دارد و سرعت تپش قلب تقریباً ثابت است. در عارضه‌ای به اسم AFiB یا فیبریلاسیون دهلیزی، دهلیز بالایی با ریتم نامنظم جمع و باز می‌شود که نتیجه‌ی آن کاهش جریان خون است. در صورت تشخیص این عارضه می‌بایست به پزشک مراجعه کنید تا از مشکلات قلبی جدی‌تر جلوگیری شود.

نحوه فعال کردن نوتیفیکیشن ضربان قلب نامنظم

این نوتیفیکیشن تنها در اپل واچ تنها در مدل Apple Watch Series 1 و مدل‌های جدیدتر قابل فعال‌سازی است. به علاوه می‌بایست سیستم عامل اپل واچ را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و همین‌طور سیستم عامل آیفون را بروزرسانی کنید. علاوه بر این توجه کنید که این نوتیفیکیشن خاص برای افراد زیر ۲۲ سال طراحی نشده است و چندان مفید نخواهد بود. به همین علت به صورت پیش‌فرض فعال نیست.

دو روش برای فعال کردن نوتیفیکیشن نامنظم بودن ضربان قلب وجود دارد: روش اول استفاده از اپ Health است و روش بعدی استفاده از اپلیکیشن Watch است که در ادامه هر دو روش را بررسی می‌کنیم.

برای فعالسازی ابتدا اپلیکیشن Health یا سلامتی را در آیفون اجرا کنید. سپس روی Browse تپ کنید. در ادامه روی Heart و سپس Irregular Rhythm, Notifications تپ کنید.

آموزش فعالسازی نوتیفیکیشن ضربان قلب نامنظم در اپل واچ

اکنون سوییچ روبروی Irregular Rhythm را در حالت فعال قرار دهید، البته اگر قبلاً این گزینه را فعال نکرده‌اید.

روش دیگر فعال کردن این قابلیت، استفاده از اپلیکیشن ساعت هوشمند است. لذا اپ Watch آیفون را اجرا کنید. سپس روی تب My Watch در پایین صفحه تپ کنید. در ادامه گزینه‌ی Heart را لمس کنید و در نهایت سوییچ گزینه‌ی Irregular Rhythm را در وضعیت روشن قرار دهید.

آموزش فعالسازی نوتیفیکیشن ضربان قلب نامنظم در اپل واچ

اپل واچ امکانات مختلفی برای مانیتور کردن فعالیت‌های ورزشی و تمرینات و همین‌طور سلامتی دارد که قبلاً به برخی موارد پرداختیم: