قابلیت شناسایی سقوط یا Fall Detection یکی از قابلیتهای اپل واچ است که در صورت به زمین افتادن شدید شخص و بیحرکت ماندن وی، با شمارهی ۹۱۱ تماس برقرار میکند و به مخاطبین خاصی که برای این مواقع در لیست فوریتها تعریف شده، هشداری به همراه موقعیت مکانی که به کمک GPS و سایر روشها تعیین شده، میفرستد تا برای کمک فوری اقدام کنند.
در این مقاله به روش ستاپ Fall Detection و تنظیمات آن در اپل واچ میپردازیم.
روش فعال کردن Fall Detection
در ستاپ اولیهی Apple Watch در مورد فعالسازی این قابلیت و خدمات فوریتی سوال میشود که شاید این مرحله را رد کرده باشید و هیچ تنظیمی انجام نداده باشید. اما جای نگرانی نیست چرا که همیشه میتوانید این قابلیت کاربردی را فعال یا غیرفعال کنید.
برای شروع اپلیکیشن Watch که روی iPhone یا iPad متصل به اپل واچ نصب کردهاید، اجرا کنید. برای پیدا کردن این اپلیکیشن میتوانید در صفحهی خانه حرکت جاروبی به سمت پایین انجام بدهید و از ابزار جستجو که Spotlight نامیده شده، استفاده کنید.
پس از اجرا کردن این برنامه، کمی اسکرول کنید و روی گزینهی My Watch و سپس Emergency SOS تپ کنید.
سوییچ گزینهی Fall Detection را در وضعیت فعال قرار بدهید تا این قابلیت فعال شود.
اما به توضیحات زیر این گزینه توجه کنید:
اپل واچ در صورت تشخیص سقوط شدید شما، برای دریافت کمکهای فوری اقدام میکند و با افراد خاصی که مشخص کردهاید تماس برقرار میکند اما قبل از برقراری تماس، روی صفحه نمایش ساعت هوشمند، هشدار نمایش داده میشود. اگر با حرکت مچ دست پاسخی به این هشدار ندهید، تماس برای دریافت کمکهای فوری برقرار میشود.
فعال کردن این قابلیت بدون آیفون و آیپد هم امکانپذیر است. کافی است چرخ ساعت را بچرخانید و روی آیکون چرخدندهای اپلیکیشن Settings تپ کنید. در ادامه روی گزینهی SOS و Fall Detection تپ کنید و در نهایت سوییچ فعالسازی آن را در وضعیت روشن قرار دهید.
انتخاب مخاطبین برای تماس در مواقع سانحه
در سوانح تماس با هر شخص و مخاطبی مفید و ضروری نیست و حتی بهتر است با برخی افراد خانواده که استرس شدیدی دارند، تماس نگیرید! میتوانید یک یا چند مخاطب را به عنوان Emergency Contacts یا مخاطبین فوریتها تعریف کنید. در صورت شناسایی سقوط محکم و شدید شما و سپس بیحرکت ماندن شما، فقط به این مخاطبین هشدار داده میشود تا برای کمک فوری اقدام کنند.
برای تعریف کردن مخاطبین فوریتها میتوانید از اپلیکیشن Health استفاده کنید. اگر این اپ را پیدا نمیکنید، از قابلیت جستجو استفاده کنید.
پس از اجرا کردن این اپلیکیشن روی آیکون پروفایل خویش در بالا و راست صفحه نمایش تپ کنید.
کمی اسکرول کنید و روی Medical ID تپ کنید.
در صفحهی Medical ID لیست اطلاعات فوریتها نمایش داده میشود. برای افزودن مخاطب جدید روی گزینهی Edit در گوشهی بالای صفحه تپ کنید.
حال کمی اسکرول کنید تا به بخش Emergency Contacts برسید و در این بخش روی + Add Emergency Contact تپ کنید.
در صفحهی بعدی لیستی از مخاطبین نمایش شما نمایش داده میشود. یکی از موارد را انتخاب کنید و شمارهای که میخواهید برای تماس در مواقع فوریتها استفاده شود را انتخاب کنید. در نهایت نوع ارتباط مثل مادر، پدر و غیره را انتخاب کنید.
در نهایت روی Done تپ کنید.
اگر مخاطبی را اشتباهاً اضافه کردهاید، با تپ روی - کنار آن میتوانید آن را از لیست مخاطبین فوریتها حذف کنید.
howtogeekسیارهی آیتی