در نسخه‌های جدید فتوشاپ زمانی که نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، صفحه‌ی شروع یا Start Screen ظاهر می‌شود. برخی افراد از این صفحه هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند و حتی برخی تصور می‌کنند که این صفحه به دلیل وجود مشکلی در فتوشاپ و فعالسازی آن، نمایان می‌شود در حالی که این طور نیست.

در ادامه به روش غیرفعال کردن صفحه‌ی شروع در نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ می‌پردازیم.

مشکل صفحه شروع فتوشاپ چیست؟

اولین صفحه‌ای که پس از اجرا کردن نسخه‌های جدید فتوشاپ ظاهر می‌شود، مربوط به فعالسازی این نرم‌افزار نیست. این صفحه صرفاً برای انجام سریع‌تر ویرایش عکس و طراحی گرافیک اضافه شده و کاربرد آن ساخت فایل جدید و همین‌طور باز کردن فایل‌های موجود است. بنابراین Start Screen نه تنها مشکل محسوب نمی‌شود بلکه مفید و کاربردی است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فایل‌هایی که اخیرا ویرایش کرده‌اید در این صفحه نمایش داده می‌شود.

چگونه صفحه اول فتوشاپ (Start Screen) را غیرفعال کنیم؟

اما نکته‌ی جالب این است که برخی از کاربران چه در سطح مبتدی و چه در سطح حرفه‌ای، از این صفحه استفاده نمی‌کنند و می‌خواهند همیشه پس از باز کردن فتوشاپ، فایل‌های موردنظر را با شورت‌کات Ctrl + O باز کنند یا فایل جدید را با کلید میانبر Ctrl + N بسازند. خوشبختانه گزینه‌ای در تنظیمات برای غیرفعال کردن صفحه‌ی شروع وجود دارد.

غیرفعال کردن صفحه شروع در فتوشاپ

برای غیرفعال کردن صفحه‌ی شروع، ابتدا می‌بایست از منوی Edit گزینه‌ی Preferences را انتخاب کنید تا پنجره‌ی تنظیمات فتوشاپ ظاهر شود.

شورت‌کات باز کردن پنجره‌ی تنظیمات فتوشاپ، کلید میانبر Ctrl + K یا معادل آن در محصولات اپل، Cmd + K است.

چگونه صفحه اول فتوشاپ (Start Screen) را غیرفعال کنیم؟

اکنون در تب General یا تنظیمات عمومی، تیک گزینه‌ی Auto-show the Home Screen را حذف کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

چگونه صفحه اول فتوشاپ (Start Screen) را غیرفعال کنیم؟

به همین سادگی صفحه‌ی شروع غیرفعال می‌شود. می‌توانید فتوشاپ را ببندید و از نو اجرا کنید و این موضوع را بررسی کنید. اگر به صفحه‌ی شروع نیاز داشتید، کافی است همین مراحل را تکرار کرده و تیک گزینه‌ی موردبحث را بزنید.