در اینستاگرام و بخش دایرکت، افراد ناشناس می‌توانند درخواست گفت و گو یا به زبان دیگر Request ارسال کنند. اگر تمایلی به گفتگو با افراد ناشناس ندارید، قابلیت بستن ریکوئست در اینستاگرام پیش‌بینی شده است.

در این مقاله به نحوه غیرفعال کردن درخواست ارسال پیام در اینستاگرام می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

چگونه در اینستاگرام درخواست پیام بدهیم؟

شاید برایتان سوال شده که ریکوئست در اینستاگرام کجاست و چطور باید درخواست پیام بدهیم؟

در پاسخ به این پرسش دقت کنید که در اینستاگرام افرادی که فالو کرده‌اید، می‌توانند در بخش پیام‌رسان اینستاگرام که Instagram Direct نامیده شده، برایتان پیام بفرستند و محدودیتی وجود ندارد. اما سایر افراد قبل از ارسال پیام، می‌بایست درخواست یا ریکوئست بدهند و در واقع اینستاگرام پیام افراد ناشناس را به صورت جداگانه و در دسته‌ی Message Requests قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند درخواست را بپذیرد و پیام را بخواند ولیکن اگر تمایلی به دیدن پیغام نداشته باشد، می‌تواند درخواست را رد کند.

دقت کنید که اگر درخواستی را رد کنید، شخصی که پیام را فرستاده متوجه نمی‌شود که پیام را خوانده‌اید.

بنابراین برای دادن درخواست پیام، می‌بایست پیامی به شخص موردنظر بفرستید. در صورت پذیرش درخواست پیام، می‌توانید با وی گفت و گو کنید.

اگر نمی‌خواهید از افرادی که فالو نکرده‌اید، پیامی دریافت کنید، بستن ریکوئست پیام مفید واقع می‌شود. البته اگر حساب کاربری شما از نوع Private یا خصوصی باشد هم مشکل درخواست پیام رفع مطرح نمی‌شود.

روش بستن دایرکت اینستاگرام برای همه

برای بستن درخواست پیام در اینستاگرام برای همه‌ی افرادی که دنبال نمی‌کنید، کافی است یک تنظیم ساده را تغییر دهید. برای دسترسی به صفحه‌ی تنظیمات، صفحه‌ی پروفایل را باز کرده و روی منوی سه‌خطی در گوشه‌ی بالا تپ کنید. سپس گزینه‌ی Settings را لمس کنید. در صفحه‌ی تنظیمات نیز گزینه‌ی Privacy یا حریم خصوصی را لمس کنید.

بستن ریکوئست در اینستاگرام و نحوه درخواست پیام

بستن ریکوئست در اینستاگرام و نحوه درخواست پیام

اکنون در صفحه‌ی تنظیمات حریم خصوصی روی گزینه‌ی پیام‌ها یا Messages تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ای به اسم Others on Instagram یا دیگران در اینستاگرام دیده می‌شود. به صورت پیش‌فرض حالت درخواست کردن انتخاب شده است. برای بستن درخواست برای همه‌ی افراد، روی این گزینه تپ کنید و به جای Requests گزینه‌ی Don't receive requests که به معنی عدم دریافت ریکوئست است را انتخاب کنید.

بستن ریکوئست در اینستاگرام و نحوه درخواست پیام

بستن ریکوئست در اینستاگرام و نحوه درخواست پیام

از این پس اگر کسی که دنبال نکرده‌اید، در دایرکت اینستاگرام برای شما پیام بفرستد، حتی درخواست پیام را مشاهده نخواهید کرد. دقت کنید که اگر نمی‌خواهید از کاربران فیس‌بوک، درخواست پیام دریافت کنید، روی گزینه‌ی Others on Facebook نیز تپ کرده و حالت Don't receive requests را انتخاب کنید.

بستن ریکوئست برای فالوئرهای خودتان نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور روی Your Followers on Instagram تپ کرده و گزینه‌ی Don't receive requests را به جای Requests انتخاب کنید.