در نسخه‌ی ۵.۱ تلگرام قابلیت ارسال پیام بی‌صدا یا Silent Message اضافه شده است تا از پخش شدن صدای دریافت پیام در گوشی یا تبلت مخاطب جلوگیری شود. ویژگی دیگر این است که ادمین گروه می‌تواند فاصله‌ی زمانی بین ارسال پیام‌ها در نظر بگیرد تا اعضایی که با ارسال تعداد زیادی پیام، مزاحمت ایجاد می‌کنند، نتوانند بلافاصله و پشت‌سر‌هم پیام ارسال کنند. از طرف دیگر قابلیت ایجاد عنوان سفارشی برای مدیران گروه اضافه شده است.

در ادامه با ویژگی‌های جدید Telegram که در نسخه‌ی اندروید و iOS اضافه شده، آشنا می‌شویم.

نحوه ارسال پیام بدون صدا یا سایلنت در تلگرام

تفاوت پیام بی‌صدا و پیام معمولی در این است که اپلیکیشن تلگرام پس از دریافت پیام، صدایی پخش نمی‌کند. البته نوتیفیکیشن مربوط به دریافت پیام جدید در بخش نوتفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود اما صدای دریافت پیام پخش نمی‌شود.

برای ارسال پیام بی‌صدا مثل همیشه پیام را تایپ کنید اما پس از تپ کردن روی دکمه‌ی Send یا ارسال، انگشت را از روی صفحه برندارید! در این صورت منوی کوچکی ظاهر می‌شود. می‌توانید گزینه‌ی Send Without Sound را لمس کنید تا پیام بدون ایجاد سروصدا ارسال شود.

نحوه ارسال پیام بی‌صدا و تنظیم فاصله بین پیام‌ها در گروه‌های تلگرام

البته برای بی‌صدا کردن پیام‌های دریافتی از یک شخص یا یک کانال و گروه، می‌توانید این موارد را Mute کنید. در این صورت همه‌ی پیغام‌های معمولی و بی‌صدا، بدون پخش صدا دریافت می‌شوند.

محدودیت فاصله زمانی بین پیام‌ها در گروه‌های تلگرام

حالت آهسته یا Slow Mode در اپلیکیشن Telegram به این منظور اضافه شده که اعضای گروه با ارسال پشت‌سر‌هم تعداد زیادی پیام، مزاحم دیگران نشوند. ادمین یا مدیر گروه می‌تواند حالت Slow Mode‌ را Off یا خاموش کند اما اگر به جای Off، مدت زمان خاصی را انتخاب کند، در این صورت اعضای گروه می‌بایست بین ارسال هر پیام و مورد بعدی، صبر کنند.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مدت زمان تأخیر بین ارسال پیام‌ها در حالت Slow Mode می‌تواند 30 ثانیه، ۱ دقیقه، ۵ دقیقه و بیشتر و حتی ۱ ساعت باشد.

نحوه ارسال پیام بی‌صدا و تنظیم فاصله بین پیام‌ها در گروه‌های تلگرام

اما شیوه‌ی تنظیم فاصله‌ی زمانی بین پیام‌ها: اگر ادمین یک گروه هستید، در تنظیمات به بخش Group Permissions یا دسترسی‌های گروه مراجعه کنید. حالت Slow Mode را در این بخش فعال کنید و زمان موردنظر را انتخاب کنید.

نام سفارشی برای مدیر گروه

در نسخه‌ی ۵.۱ تلگرام یک قابلیت دیگر به اسم Admin Titles نیز اضافه شده است. مدیران گروه می‌توانند برای ادمین یا ادمین‌های گروه عنوان دلخواه انتخاب کنند تا اعضا با دیدن عنوان موردبحث، متوجه شوند که ادمین پیامی را در گروه ارسال کرده است.

برای تغییر دادن یا اضافه کردن عنوان سفارشی یا Custom Title، به تنظیمات تلگرام و بخش Admin نگاهی بیاندازید.

نحوه ارسال پیام بی‌صدا و تنظیم فاصله بین پیام‌ها در گروه‌های تلگرام