آیا می ‌دانید که در سفر لازم است چه لباس ‌هایی همراه خود بردارید؟ تا به حال برایتان پیش آمده است که در هنگام سفر به شهر یا کشوری جدید به خاطر عدم تطابق لباس شما با فرهنگ آنجا سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نکنید؟

همه ما می ‌دانیم که وقتی صحبت از سفر می ‌شود اولین چیزی که ذهن همه افراد به خصوص خانم ‌ها را درگیر می‌کند انتخاب لباس و کفش مناسب برای خود و اعضای خانواده است. چرا که بردن لباس ‌های نامناسب با شرایط آب و هوایی و فرهنگ آنجا می‌ تواند مانع از لذت بردن در سفر شود. در کشور ایران یکی از مناطقی که بسیاری از افراد برای سپری کردن اوقات فراغت خود آن را انتخاب می ‌کنند کیش بوده که به خاطر شرایط جوی که دارد بهتر است مسافران چمدان‌ های خود را از لباس ‌هایی پر نمایند که برای تفریح در این جزیره گرم مناسب باشد. حال که تعطیلات نوروز در پیش است اگر سفر کیش را برای تفریح و گشت‌ و گذار انتخاب کرده‌ اید و در فکر آن هستید که در سفر به کیش چی بپوشیم بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا راهنمایی‌ های لازم را برای سفر به کیش دریافت نمایید. تور کیش از تورهایی است که با خرید آنها میتوانید به همراه دوستانتان به این جزیره زیبا بروید.

تاثیر خاصیت آب و هوای کیش بر لباس پوشیدن

هنگامی که تصمیم سفر به کیش را می‌ گیرید اولین نکته ‌ای که می ‌بایست آن را در نظر داشته باشید شرایط آب و هوایی در فصلی است که می‌ خواهید به آنجا سفر کنید. چرا که قاعدتا در آب و هوای گرم لباس ‌های مورد استفاده شما لباس ‌های نخی با رنگ روشن و در فصل سرما لباس ‌هایی نسبتا گرم خواهد بود.

در تور و سفر به کیش در بهار چه لباسی بپوشیم؟

جزیره کیش در فصل بهار و به خصوص تعطیلات نوروزی میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف ایران یا خارج از کشور است. از آنجایی که در فصل بهار هوای جزیره کیش رو به گرم شدن می ‌رود، بنابراین لازم است که مسافران از برداشتن لباس‌ های گرم خودداری کرده و برای لذت بردن از سفر و قدم زدن در سواحل زیبای کیش لباس ‌هایی مانند دامن ‌های بلند و خنک، مانتوهای نخی و شلوارک به همراه خود داشته باشند. علاقه‌مندان به شنا نیز در این فصل سال می‌ توانند وسایل ضروری شنا را نیز با خود همراه برده تا از لذت شنا در آب‌ های خلیج فارس بی ‌نصیب نمانند.

در تور تابستان کیش چه لباسی بهتر است؟

از آنجایی که جزیره کیش در تابستان اوج گرما و رطوبت را به خود می ‌بیند بنابراین بهتر است که در سفر به این جزیره صبح‌ ها را در هتل خود سپری کرده یا برای تفریح به مراکز خرید و رستوران‌ هایی که کولر گازی دارند، بروید و شب ‌ها را به گشت‌ و گذار در سواحل کیش و فضای آزاد اختصاص دهید. اگرچه شب‌ ها هوای مناسب‌ تری نسبت به روز دارند، اما باز هم لازم است توجه داشته باشید که هرگز در سفر به کیش در فصل تابستان از لباس‌ هایی که تنگ بوده و جنس پلاستیکی دارند استفاده نکنید و دور شلوار جین را نیز خط بکشید. در فصل تابستان هنگام کیش وسایلی که نباید هرگز آن‌ ها را فراموش کنید عبارتند از لباس های نخی و خنک، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه‌ های نقاب‌دار.

برای تور کیش در پاییز و زمستان چه لباسی بپوشیم؟

اگر فردی هستید که از گرمای هوا فراری بوده و برای مسافرت نیز فصل‌ هایی را انتخاب می‌ کنید که آب و هوای آنجا مطلوب و دلپذیر باشد، باید بدانید که بهترین زمان مناسب برای سفر شما به کیش بدون شک فصل پاییز و زمستان خواهد بود. در این فصل‌ سال که دمای هوا رو به کاهش بوده و به ۲۰ درجه سانتی گراد نیز می‌ رسد، هنوز برخی از افراد را مشاهده خواهید کرد که لباس ‌های گشاد و شلوارک ‌های نخی را بر تن کرده‌ اند؛ چرا که در پاییز و زمستان آب و هوای کیش در بهترین حالت قرار داشته و حتی در اواسط زمستان نیز شما نیازی به کاپشن یا لباس‌ های پشمی گرم نخواهید داشت و تنها ژاکت‌ های نازک و سبک نیاز شما را برطرف می ‌کنند.

توصیه ها برای انتخاب لباس در فصل کیش

به طور کلی انتخاب لباس مناسب برای سفر به جزیره کیش، جذاب ‌ترین و رنگارنگ ‌ترین شهر ایران، کاملا‌ بستگی به دمای هوا و شرایط بدن افراد دارد. از این رو معمولا افرادی که در فصل بهار و تابستان به این جزیره سفر می ‌کنند تنها در چمدان خود لباس ‌های نخی و خنک به همراه کلاه ‌های آفتابی، کیف ‌های حصیری و شلوار‌های پارچه ‌ای گشاد و شلوارک قرار می ‌دهند تا در هوای گرم و شرجی آنجا آزرده خاطر نشوند. در دو فصل دیگر سال نیز می ‌توان برای انتخاب لباس به سراغ پیراهن‌ های آستین بلند مردانه، شلوار جین و مانتوهایی از جنس غیر نخ و بافت ‌های نازک رفت.

لباس مناسب روزانه

در سفر به کیش لباس مناسب روزانه برای خانم ‌ها معمولا دامن‌ های گشاد و نخی به همراه مانتوهای خنک است. همچنین آقایان نیز در طول این سفر می ‌توانند با استفاده از شلوارک و تیشرت ‌های آستین کوتاه از قدم زدن در سواحل لذت ببرند.

کفش مناسب

انتخاب کفش مناسب مهم‌ ترین نکته ‌ای است که می ‌تواند خاطرات یک سفر را به بهترین یا بدترین خاطره تبدیل سازد. چرا که پا قلب دوم هر انسان بوده و رسیدگی به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در سفر به جزیره کیش در فصل بهار و تابستان سعی کنید کفش‌ های تابستانی و صندل همراه خود داشته باشید و در فصل‌ های پاییز و زمستان نیز سفر راحتی را با کفش های اسپرت و کتانی تجربه نمایید.

سخن پایانی

اگر چه سفر یکی از دوست داشتنی‌ ترین و جذاب ‌ترین قسمت‌ های زندگی هر فرد است اما این پرسش که در سفر به کیش چی بپوشیم ذهن بسیاری از افراد را پیش از سفر به خود درگیر می ‌کند. بدون شک همراه داشتن مقدمات لازم و ضروری سفر متناسب با فرهنگ و آب و هوای منطقه‌ مقصد می ‌تواند سفر را برای شما لذت ‌بخش و دلنشین ‌تر کند. از این رو اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را داشتید می ‌بایست در هنگام سفر، چمدان ‌های خود را از لباس ‌ها و کفش ‌هایی پر کنید که متناسب با آب و هوای زمان سفر شما باشند. در کنار لباس ‌های نخی و صندل در فصل بهار و تابستان، شلوار جین و ژاکت ‌های سبک را فراموش نکنید. همواره عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب را به همراه داشته باشید که از وسایل ضروری سفر به جزیره کیش هستند.